Skrevet av Emne: Jørns sitt Cj-7 prosjekt  (Lest 58538 ganger)

0 medlemmer og 5 gjester leser dette emnet.

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #210 på: On.,10,November,2010,23,30 »
Jeg har litt problemer med å finne ut hvor jeg skal kople til ledningen for brekket til fotpedalen. Kan en eller annen sjekke det ut på bilen sin og forklare meg, evt poste ett bilde? Finner ikke noe på nett.
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #211 på: To.,11,November,2010,01,30 »
Radio/stereo venter jeg med. Uansett så vil ikke en original radio passe til meg. Det er allerede skjært ut hull til en vanlig DIN-spiller.
/Thomas

Joda det går helt fint! Men 80 talls spillere har kanskje ikke lik sjarm.... Dette er radioene man kunne velge i mellom i 1985:

CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #212 på: To.,11,November,2010,09,04 »

Jøss, der var det noe å velge i ja. Min 7'r er fra 76 så jeg burde vel hatt en slik som Jørn har kjøpt seg. Kan ikke si at DIN-utgavene fra 80-tallet fristet.
Vanity mirror med lys derimot...  ;D

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #213 på: To.,11,November,2010,19,18 »
Fint at dere liker fm radioen min det gjør jeg og. men jeg hadde også satt pris på svar på mitt foregående spørsmål. Hvor pokker skal den parkeringsledningen koples til på brekkpedalen?
« Siste redigering: To.,11,November,2010,20,00 av jorns »
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #214 på: To.,11,November,2010,19,55 »
Skal gå ut i garasjen og ta et bilde av hvor bryteren står på min bil.
Var ikke meningen å kapre garasjen din til chit-chat  ;)

update:



Mulig verden har gått videre siden 1976... men sånn ser det nå ut på min doning.
« Siste redigering: To.,11,November,2010,20,02 av Dr.Plumbo »

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #215 på: To.,11,November,2010,20,00 »

Skal gå ut i garasjen og ta et bilde av hvor bryteren står på min bil.
Var ikke meningen å kapre garasjen din til chit-chat  ;)

chit-chat går ba. Men bilde er enda bedre, takk skal du ha :-) ...

Kjempebra, jeg har en slik tapp jeg også. Hadde mistanke om at det kunne være den, men jeg syns den var så utypisk en bryter. Nok en gang takk..
« Siste redigering: To.,11,November,2010,20,06 av jorns »
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #216 på: Lø.,13,November,2010,20,03 »
På en 86 cj7 med 258 moteor. Hva slags tenning er det på den? Er det Duraspark eller Motorcraft? Jeg kan ikke finne noen ballast resistans, er det ikke det på denne eller ligger det i selve ledningen til coilen? Og er painless wiring system utstyrt med dette? Kan i hvert fall ikke finne en egen resistans i esken.


Jørn
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #217 på: Lø.,13,November,2010,21,43 »
Mener det skal være Motorcraft (= Ford....) på den ja.  Hvorfor ikke fjerne hele dr... og sette inn en DUI eller HEI i stedet?  Mener Holmis har en til salgs.  Etter å ha slitt med Motorcraft en stund, ble det HEI og Weber for min del, og plutselig hadde jeg en "ny" motor i Jeep'en.

Kan ikke huske det var noen ballast motstand på coilen..
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #218 på: Lø.,13,November,2010,21,52 »
Mener det skal være Motorcraft (= Ford....) på den ja.  Hvorfor ikke fjerne hele dr... og sette inn en DUI eller HEI i stedet?  Mener Holmis har en til salgs.  Etter å ha slitt med Motorcraft en stund, ble det HEI og Weber for min del, og plutselig hadde jeg en "ny" motor i Jeep'en.

Kan ikke huske det var noen ballast motstand på coilen..
Flott, takk for svar.
Jeg har vært inne på tanken med å bytte tenningsystem, men i og med at motoren ikke har gått på over 16 år så vet jeg ikke tilstanden. Det kan jo være seg at den lekker i alle bauer, eller at den er ødelagt på ett eller annet vis. Og da er det litt surt å ha kostet for mye på den.
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #219 på: Lø.,13,November,2010,22,41 »
I dag ble det jammen meg lys på bilen og.



Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget 77 golden eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 838
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #220 på: Lø.,13,November,2010,22,47 »
Blir nice det der, blir det Laredomerking på den og hva salgs felger skal du ha?
AMC Jeep CJ-7 golden eagle
304, Quadra-Trac  1977

Jeep YJ Sahara 1995 ...SOLGT!!

Jeep Wrangler Unlimited Sport  2009

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #221 på: Sø.,14,November,2010,13,30 »
Blir nice det der, blir det Laredomerking på den og hva salgs felger skal du ha?

Takk for det.
Jeg er usikker på hva slags decaler jeg skal ha. Jeg vil ikke ha Laredo på panseret, del klinger ikke like bra som Renegade syns jeg. Men så liker jeg veldig godt de Laredo stripene i sølv/grå så det er mulig det blir det med Renegade i sølv på panseret, da blir det i så fall sort intr. med laredo striper i setene. Alt er litt usikkert, det kommer også an på hva jeg gjør med interiøret. Dersom jeg beholder det røde så blir det røde originale Renegade decaler fra 85-86, selv om jeg egentlig syns 83-84 decalene ser kulest ut. Time will show.

Syns denne (83-84) ser ganske kul ut, bare uten tyskefangeren.



Mens denne med 85-86 decalene ikke er så kul, mulig dette er det orange settet og ikke rødt som foregående bilde.



Når det gjelder felger så er jeg også usikker. Her er det også flere faktorer. Syns sorte som jeg har i dag (originale) passer veldig bra siden jeg lakket bilen sort under skjermer og balje.
Men så er det det med større hjul. De med TÜV er jo i alu farge. BT krever TÜV på felgene, men de som det er TÜV på har for lav bakakselvekt. Så aner ikke hva jeg skal gå for. Om jeg kjøper sorte ProComp felger og satser på AmCar papirer så hadde det vært det kuleste, men det er det med den godkjenningen som gjør meg usikker.
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #222 på: Sø.,14,November,2010,13,37 »

Kan ikke huske det var noen ballast motstand på coilen..

Jeg hadde Motorcraft. Det et også ballast resistans forran + på coilen, men det er ingen egen komponent, det ligger i den ene kabelen. Jeg målte motstand til 1,8ohm.
Det står også på klistremerket (som jeg fant i skuffen) til coilen at den skal ha en forrankoplet resitans.
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #223 på: Ti.,16,November,2010,20,54 »
Hvilke ledninger skal inn på denne? Jeg kontroll på den som skal gå inn til oletrykkmeteret i bilen. Men disse to, aner jeg ikke hvor skal tilkoples. Det finns ingen ledninger til den i Painless settet, men originalt går ledningene (rød og rød/hvit) til sikringsblokka i på motorom side.

Oil pressure switch


Kontakten som skal inn på oil pressure switchen



Har en mistanke om at rød ledning betyr fast strøm, mens rød/hvit betyr at strøm når tenningen er på. Stemmer dette?
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #224 på: Ti.,16,November,2010,23,05 »

Sjekk disse linkene som er fulle av info om intrumenter og kabling av disse:

http://civilianjeep.info/Strenk/Gauge%20web%20page/QuickFacts.htm

Et stykke ned på denne siden finner du samme oljetrykksgiveren du har - med 3 ledninger

http://home.roadrunner.com/~john.strenk/Gauge%20web%20page/WebPageGauges1.htm


Den ene er til oljetrykksgiveren, de to andre er til choke og manifold heater. Sjekk om det kan stemme med din bil.

Thomas