Men om den ikke går i lås i det hele tatt er det ikke noe annet å gjøre enn å begynne å feilsøke.
I 120 km/t hehe
Hvis du kan gjøre det på en trygg og lovlig måte; hvorfor ikke.
Men det er antageligvis lettere å gjøre "feilsøkingen" i garasjen. Har noen sjekket hva som er spec. lock-up hastighet fra Jeep er angitt til i statute miles? Kan det være en konverteringsfeil ved overgang til km/h? 70 miles er faktisk en ganske drøy crusingspeed i USA.
Ellers har jeg et prosjekt på skrivebordet for egen styring av AW4 til XJ. Det har stoppet litt ettersom manipulering av AW4 i XJ nyere enn '97 tenner "Check Engine" og jeg har kommet til at nytteeffekten er forholdsvis liten med std. hjul. Jeg regner med at det som trigger "Check engine" er når koblingen til solenoidene brytes, noe som må gjøres for å få til manipulering. Karakteristisk impedans på solenoidene er oppgitt fra Jeep, så simulering/stimulering av AW4 skal være mulig. Tanken er at PCM skal "se" en AW4 med hastighetssensorer og solenoider, mens en egen microcontroller styrer den fysiske AW4 slik at det går an å justere lock-up hastigheten litt lenger ned.
Noe lignende bør gå an å få til med WJ også vil jeg tro. Jeg har ikke brukt tid på det elektriske og automatkassen til WJ ennå siden det ennå ikke har vært en aktuell bil, men jeg tipper at et slikt prosjekt er noe du kan realisere i den nye garasjen.
Jeg har fått endring i kalenderen, så plutselig er Svarstad lørdag 20. september blitt en mulighet. Vi kan jo drøfte temaet videre da dersom åpningen i kalenderen holder seg.