Skrevet av Emne: Jarbra sitt XJ V8 prosjekt  (Lest 5747 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Che

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 270
  • Jeep Cherokee 4.7L 95mod. Caterham Super 7 86mod.
Sv: Jarbra sitt XJ V8 prosjekt
« Svar #15 på: Lø.,20,Oktober,2012,19,12 »
Hva er dim. på felg og dekk Jarle?
This is my Jeep. There are many like it, but this one is mine!

Utlogget Jarbra

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 31
Sv: Jarbra sitt XJ V8 prosjekt
« Svar #16 på: Lø.,20,Oktober,2012,19,21 »
Felgene er jeg veldig usikre på. Dekka er 255/60-15.

Utlogget Herman

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 352
Sv: Jarbra sitt XJ V8 prosjekt
« Svar #17 på: Lø.,20,Oktober,2012,21,15 »
Disse bilen er jo levert orginalt med 193hk 313 Nm. så det burde ikke hver noe problen å god kjene denne med V8 uten å gå veien om Tyskland bare søke bil tilsynet. det ble levert en spesial model med 220 hk i 1991 den hade til navnet Perfomance  ;)

Utlogget Jarbra

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 31
Sv: Jarbra sitt XJ V8 prosjekt
« Svar #18 på: Sø.,21,Oktober,2012,12,50 »
Hjelper lite at den er godkjent med 193 hester når min motor leverer 285. ;-)

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Sv: Jarbra sitt XJ V8 prosjekt
« Svar #19 på: Sø.,21,Oktober,2012,18,27 »
Har du fått beskjed om at den må syklustestes fra BT? Jeg fikk ikke noen sånn info da jeg hørte om motorbytte i wrangleren, var en muntlig samtale etter jeg sendte de en mail. Dog er jeg ikke overasket om så skal være sant, alt for å gjøre ting litt vanskelig. Jeg har en LS1 helalu fra en 2002 Camaro, og den var vel oppgitt til 325hk. BT kunne godta 200 som maks, da wrangler TJ var levert med maks 176 orginalt og at de godtok bare en moderat økning. Må vel ha meg til å søke her!

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Jarbra

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 31
Sv: Jarbra sitt XJ V8 prosjekt
« Svar #20 på: Sø.,21,Oktober,2012,19,11 »
Dersom bilen er 89-modell eller nyere må en MODIFISERT motor syklustestes. Dersom motoren er original trenger det ikke foreligge en slik test. Jeg får ikke godkjent jeepen med 285 hester, og den må derfor modifiseres slik at effekten er innefor lovlig effekt. Og ja, dette har jeg fått beskjed om fra BT.

Utlogget Jarbra

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 31
Sv: Jarbra sitt XJ V8 prosjekt
« Svar #21 på: Sø.,21,Oktober,2012,19,44 »
Det du sier høres greit ut på papiret, men det er ikke sånn det funker hos BT. Jeg opplyste i søknaden min om at akselvekten ikke vil forandres (en 4.0L og en LS motor veier omtrent det samme.), men de krever fortsatt dokumentasjon på at bilen tåler effekten.

Min erfaring er at sånne folk blir mye vanskeligere om man prøver å fortelle de hvordan de skal gjøre jobben sin.. Det har vært mye oppvask innenfor biltilsynet (spesielt på østlandet) pga godkjenninger i hytt og gevær av amerikanske biler. Virker som de er livredde for å godkjenne noe som muligens kan være litt utenfor regelverket.
« Siste redigering: Sø.,21,Oktober,2012,19,49 av Jarbra »

Utlogget Jarbra

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 31
Sv: Jarbra sitt XJ V8 prosjekt
« Svar #22 på: Sø.,21,Oktober,2012,23,17 »
Så du mener det er lettere å dra BT til retten enn å dra til tyskland og ta en avgasstest?  :)

Hva som er aktuelt for de fleste av bilene på forumet her er totalt uinteressant for meg. Min er en 1996-modell, og der er det krav til syklustest på avgassen.

Og jeg lurer på hvordan du vet hvordan min sak er startet? Dette er en diskusjon du får ta et annet sted enn i byggetråden min, Flinta.
« Siste redigering: Sø.,21,Oktober,2012,23,28 av Jarbra »

Utlogget Jarbra

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 31
Sv: Jarbra sitt XJ V8 prosjekt
« Svar #23 på: Ma.,22,Oktober,2012,12,20 »
Jeg tar gjerne i mot tips jeg - synes bare det var litt vel dramatisk med fullt frontalangrep på BT uten at du vet noe særlig om min søknadsprosess og dialog med BT. Har du personlig gode resultater med å ta den fremtoningen ovenfor BT? Hva har du fått godkjent på denne måten?
        Jeg går fra diesel til bensin. Dette skal ikke ha noen praktisk betydning på godkjenning av motorskifte - bruker jo originale komponenter til drivstoffanlegget.

Utlogget Golden Eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 896
Sv: Jarbra sitt XJ V8 prosjekt
« Svar #24 på: Ma.,22,Oktober,2012,16,50 »
Uten å gå inn i diskusjonen kan jeg bekrefte at Flintstone ikke er helt uten erfaring i å håndtere slike saker på en korrekt måte og uten å la den varierende praksisen vi erfarer stoppe interessante prosjekter som ditt.
Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955

Utlogget Jarbra

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 31
Sv: Jarbra sitt XJ V8 prosjekt
« Svar #25 på: Ma.,22,Oktober,2012,21,16 »
Jeg tviler ikke på at du har grunnlag for det du prater om. Jeg ser absolutt poenget ditt, men jeg føler ikke at det blir riktig fremtoning i mitt tilfelle, da jeg i utgangspunktet ikke har blitt nektet noe. Og jeg ser absolutt behovet for at de skal begrunne hjemmelen bak kravene de stiller, med henvisning til kjøretøyforskriften.

Den motoren du satt inn, var den på noen måte modifisert? Eller var den lik slik den kom fra fabrikken (effekt)?

Vil applaudere deg for at du "gir BT en på trynet". Det fortjener de absolutt. Bilinteresserte blir trakassert.

Utlogget Jarbra

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 31
Sv: Jarbra sitt XJ V8 prosjekt
« Svar #26 på: Ti.,23,Oktober,2012,14,55 »
Det er helt greit at det står i tråden for min del.

Vi får ta opp denne diskusjonen når jeg er tilbake på norsk jord.

Beklager kort svar, men sitter på mobilen på vei til Gardermoen. Nå blir det 5 uker på jobb i utlandet uten updates.

Utlogget Trønder`n

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 17
Sv: Jarbra sitt XJ V8 prosjekt
« Svar #27 på: Lø., 4,Oktober,2014,16,19 »
Ser det er lenge siden siste update, hvordan gikk det med bilen? Fikk du den godkjent med v8?
Biler:
89 Jeep Cherokee 4L (solgt)
95 Suburban 6,5TD (solgt)
95 Jeep Cherokee Country 2,5 TD (solgt)
06 VW Touran 1,9TD 7 seter