Skrevet av Emne: Investere i en cj7?  (Lest 1874 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget AN-M

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 1
Investere i en cj7?
« på: To., 7,Juni,2012,15,28 »
Hei, helt ny på forumet og lite bevandret i Jeepens verden, så starter forsiktig med et spørsmål som det sikkert finnes en variant av 1000 andre steder her inne.

Har en CJ7 på hånden som trenger ganske mye TLC for at jeg skal kunne nyte den? Så lurer jeg helt enkelt på hvor mye en 100% ordna cj7 veteran med V8er vil være verdt? Skjønner at det selvfølgelig kommer ann på spørs og at det avhenger av både det ene og det andre, men sånn ca fra og til og veldig rundt regnet. Regner selvfølgelig ikke med overskuddsprosjekt, men må prøve å legitimere dette for finansministeren her hjemme.

Kjøper jeg den pøser jeg nok på med fler spørsmål! :)

Utlogget Rogerlaredo

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 22
Re: Investere i en cj7?
« Svar #1 på: Fr., 8,Juni,2012,10,04 »
Heisann,

Jeg har selv en CJ7 og har levd godt med det siden '89. Det kan sies mangt og meget om disse vidunderlige kjøretøyene. De er ganske greie mekanisk, inntil man setter på store hjul med tilhørende fjærer osv. Da er det bruken som er bestemmende for holdbarheten. Noen klarer seg fint med originale aksler og drivverk forøvrig mens de som virkelig trår til utenfor veien gjerne går løs på akselbytte, motorbytte osv. Og så er det et fantastisk tilbud av ettermarkedsdeler og tilbehør til disse bilene. Det er fort gjort og bli bitt av basillen, da renner pengene fort :-)
Jeg regner meg selv som ganske moderat men har likevel brukt masse penger på Jeep'en :-) Det største problemet med disse er at AMC og foregående bilprodusenter ikke brydde seg nevneverdig om rustbeskyttelse.
Investering? Tja, Jeep kan leses som "Just Empty Every Pocket". Det går som sagt an å bruke masse penger, om man noen gang klarer å få pengene igjen ved et salg tviler jeg på. Dette er entusiastbiler. Selv gir jeg beng i hva jeg har brukt, vogna skal være med meg i grava ;-)

Det er sikkert mange som har meninger om dette...... God helg og lykke til med kjøpet (for du skal vel ha den?)
Roger Rasmussen
1985 CJ7 - 1996 XJ