Skrevet av Emne: Stabstagsforinger  (Lest 1997 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget eivind_m

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 135
  • Moss
Stabstagsforinger
« på: Ti.,24,April,2012,19,51 »
Byttet stabstagsforinger forran på commanderen i dag. Forrige eier byttet også dette på en tidspunkt, og bilen har bare gått 82k, men nå var jeg lei klunking. Lokale forhandleren skulle ha 300++ pr stk, men våre venner på Rock Auto skulle ha 328 for paret ink frakt rundt halve verden.
Gjett hvor det ble handel :)

Har du ikke skrudd noe særlig så håper jeg dette kan være en enkel guide.

Stabstaget på min var 34 mm og jeg tror det gjelder alle dieseler, men mål før du handler. Det finnes også 32mm.
Raybestos delenr 5501589.


Du fikser denne jobben med et enkelt skrallesett hjemme på gårdsplassen.
Du trenger:
Skralle
Kort forlenger
21mm pipe

Har du en momentnøkkel så skal det dras til med 142nm


IKKE jekk opp bilen eller noe sånt, du vil ikke at stabstaget skal være i spenn. Legg deg under bilen og kikk opp rett bak frontfangeren.
Kikk litt til høyre og venstre for plastdekselet under radiatoren finner du brakettene som holder foringene. Bare å løsne. Jokk løs gammel foring, smell på ny foring og nyt fravær av ulyd :)





Som du ser av bildet så er foringen splittet så ikke noe stress å få den på staget.




Mvh
Eivind

07 XH Crd ltd |2" OME |SteelArmadillo rock sliders |OEM skid plates |QDII |265/70-17 Geolandar MT | Hanson 30mm spacere |Plasti dip'a hjul |Kiwi Plx OBD & Torque |Pie aux in | Rugged Ridge matter |Yakima sykkeholdere i lasterommet