Skrevet av Emne: JGC 2005 CRD - finnes det noe varsel om defekte pærer på denne?  (Lest 1487 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget oilar

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 49
På min JGC 2005 CRD så er det et litt pussig fenomen at dersom jeg henger på tilhengeren min (Tysse, 1997) så kommer det en pip-pip-pip... lyd bakfra dersom jeg bremser og blinker samtidig. Ut over det så virker det som alle lys på tilhengeren fungerer og gjør det de skal. Er en 13-pols tilhengerkontakt, virker å være original.

1) Dette kan jo skyldes en feil pære/motstand på noe i tilhengeren, jordfeil etc. Men finner ikke noe i håndboka om denne varsellyden? Kan det være et varsel bygget inn i modulen som gir strøm til tilhengerkontakten?
2) Jeg trodde ikke JGC 2005 hadde noen form for varsling av defekt pære. Finner i hvert fall ikke noe om dette i håndboka. Noen som kjenner til dette? Finnes det noen slik varsling på bilen?

Utlogget Øyvind999

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 286
  • Larvik / Vestfold
Ikke akkurat samme sak kanskje , men på Commander er det slik at hvis feks bliklyspære er defekt så blinker pil til den siden "raskere enn vanlig" for å indikere at den er defekt.
Mulig noe tilsvarende du opplever.
....o_o_o_o
./| ,[_____],
|¯l TJ-O|||||O_
()_)¯()_)¯¯¯ )_)

"Jeep makes it, HEMI shakes it"

2006 Jeep Commander 5,7 HEMI
(X) 2004 Jeep Grand Cherokee Overland 4,7 V8 HO (solgt)
(X) 2006 Jeep Commander 3.0 CRD (solgt)
(X) 2006 Dodge Caliber CVT 2.0 (solgt)
(X) 2002 Chrysler Neon 2.0 (solgt)