Skrevet av Emne: Orginal farge 304 AMC  (Lest 1758 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget kjellh

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 59
Orginal farge 304 AMC
« på: Fr.,17,Februar,2012,19,47 »
Hei
Er det noen som har en norsk fargekoden på den orginale blå-grønne fargen til 304 AMC motor.
Ikke den med metalic fargen (EN66 AMC Blue), men den fra 1973/74 og oppover(Ditzler 14688).
Det hjelper egentlig ikke så mye med den amerikanske koden. Må ha en til det norske systemet.
Jeg er i og for seg fornøyd om noen har funnet frem til en farge de syntes er "nærme nok".  :)

Kjellh

Utlogget xjrebel

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 673
  • 91 cherokee 4.0 H.O,98 cherokee 2.5 TD,81 CJ-7 4.2
Re: Orginal farge 304 AMC
« Svar #1 på: Fr.,17,Februar,2012,20,08 »
Jeg ville tatt med en del på motoren til en billakkerer og fått skannet den ,da vil de finne en som er nære nok.
har lakkert motorer før med vanlig 2K billakk og det holder lenge,litt svidd blir det bak eksosmanifolder og på innsuget der hvor eksosen går.Har du sjekket med www. gasolin .no  om de har rett motorlakk fra Eastwood?
« Siste redigering: Fr.,17,Februar,2012,20,12 av xjrebel »
Hvorfor sitte inne,når alt håp er ute?

Utlogget kjellh

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 59
Re: Orginal farge 304 AMC
« Svar #2 på: Lø.,18,Februar,2012,15,10 »
Jeg ville tatt med en del på motoren til en billakkerer og fått skannet den ,da vil de finne en som er nære nok.
har lakkert motorer før med vanlig 2K billakk og det holder lenge,litt svidd blir det bak eksosmanifolder og på innsuget der hvor eksosen går.Har du sjekket med www. gasolin .no  om de har rett motorlakk fra Eastwood?

Det er ikke orginal farge på motoren jeg har, så det er ikke mulig å få den skannet. Fargene hos www.gasolin.no virket ikke riktig. Ikke var AMC motor nevnt på den siden :-[
Håpet mitt var at en eller annen har lagd en farge de mener er i nærheten, og sitter med en fargekode.
Siste mulighet er å bruke feks Ford blå, eller få den lokale fargehandelen til å blande en farge jeg tror er i nærheten :D.
Kjellh