Skrevet av Emne: AMC 360 : sprut eller ikke sprut, det er spørsmålet...  (Lest 4455 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Holmis

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 624
  • Jeepaholic !
    • www.multi2net.com
AMC 360 : sprut eller ikke sprut, det er spørsmålet...
« på: Ma., 2,Januar,2012,19,36 »
360`n er rigga opp i garasjen for koseskruing , men siden jeg er vant til å kaste mengder dollars etter cj`n min må jeg finne ut hvilken reting jeg skal.
Gidder ikke å gjøre dette  en gang for så å oppgradere...

Så spørsmålet er:

-Gå for holley & enkel DUI
Dette er jo enkelt som fy og forbundet meget begrenset med kostnad på 600USD++ .
Oppgraderte min tiligere 4,2 med dette og det funka meget bra...

eller

-Ederlbrock MPI
Svindyrt system, men er det verd det ?  ( røfflig 3000USD ).


Har noen synspunkter her....  slik ståa er nå ligger valget mitt for øyeblikket på MPI..
AMC Jeep CJ7 4.0HO-Aut , Renegade 1984
Jeep Cherokee XJ 2,5TD 1996

Cerwin-Vega Recone Service: http://cerwinvega.multi2net.com

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Re: AMC 360 : sprut eller ikke sprut, det er spørsmålet...
« Svar #1 på: Ma., 2,Januar,2012,19,55 »
eller Holley TBI ? http://www.holley.com/550-411.asp   HotRod var veldig begeistret for en stund siden..
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: AMC 360 : sprut eller ikke sprut, det er spørsmålet...
« Svar #2 på: Ma., 2,Januar,2012,20,00 »

Sendt deg en pm  ;)

Utlogget Joakim R

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 7
Re: AMC 360 : sprut eller ikke sprut, det er spørsmålet...
« Svar #3 på: Ma., 2,Januar,2012,22,43 »
Hvis du går for innsprut og ikke har erfaring med å mappe selv så ville jeg valgt ett system som har god support her i Norge.
Edelbrock Pro-Flo II systemet er sikkert bra det, men det er ikke ett system med god support her i landet såvidt jeg veit.

Det går å bestille innsuget og fuelrailsa ifra Pro-Flo kittet på Summit (det er noen år siden jeg bestillte, men det går nok ennå) og kjøpe ett innsprut system som er "kurrant" i Norge, det er nok lettest i lengden.

Bakdelen med Pro-Flo innsuget er den merkelige flensen til spjeldhuset. Når jeg kjøpte mitt så var det vistnok ikke mulig å kjøpe spjeldhuset løst, så jeg kjøpte en 1" høy forgasser spacer i alu som jeg sveiste fast på innsuget så jeg fikk vanlig holley flens. Det er mulig det går å få tak i det riktige spjeldhuset nå men det har jeg ikke sjekka.
1960 Willys pickup 226
1964 Rambler American 2dht
1973 Amc Hornet Hatchback

Turbo.TJ

  • Gjest
Re: AMC 360 : sprut eller ikke sprut, det er spørsmålet...
« Svar #4 på: Ma., 2,Januar,2012,23,07 »
Jeg har dette http://www.efisupply.com/fast_ez_efi.htm
Meget fornøyd. Koster noe mer enn Holley TBImen du trenger ikke "tenke".

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Re: AMC 360 : sprut eller ikke sprut, det er spørsmålet...
« Svar #5 på: Ma., 2,Januar,2012,23,24 »
Tarje, ca. Hva kom det settet på?

Har selv så vidt begynte å tenke sprut nå som 360n snart er klar 8)
Tittet litt på Howell sitt TBI sett:

http://howellefi.com/tbi-kit-1972-93-304-360-401-v-8-jeep-amc-offroad.html

Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

Utlogget Holmis

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 624
  • Jeepaholic !
    • www.multi2net.com
Re: AMC 360 : sprut eller ikke sprut, det er spørsmålet...
« Svar #6 på: Ma., 2,Januar,2012,23,27 »
Se her ja.... røsser på med info....
Konklusjonen er i hverfall sprut !
Egentlig så holder vel TBI til mitt bruk, men men...

Blir liksom 3x pris på et MPI hvis man skal ha ferdig sett.
« Siste redigering: Ma., 2,Januar,2012,23,30 av Holmis »
AMC Jeep CJ7 4.0HO-Aut , Renegade 1984
Jeep Cherokee XJ 2,5TD 1996

Cerwin-Vega Recone Service: http://cerwinvega.multi2net.com

Utlogget Joakim R

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 7
Re: AMC 360 : sprut eller ikke sprut, det er spørsmålet...
« Svar #7 på: Ti., 3,Januar,2012,06,43 »
TBI er helt klart en enkel og grei måte å få sprut på.
Men jeg ville valgt ett tbi system som det er mulig å programmere selv, ett chip som en brent av en eller annen guru i USA til din motor setup blir aldrig like bra som ett programmerbart system som er godt innstillt til nettop din motor.

F.A.S.T Ez-Efi er ett tbi system jeg har litt  trua på, de to store fordelene sånn jeg ser det er at det er selvlærende og at det bruker vanlige dyser med høyt bensintrykk kontra de kinderegg liknende dysene som jobber med lavt bensintrykk som sitter på konvensjonelle TBI system. Den store bakdelen med Ez-Efi er at det ikke styrer tenning. ???

http://www.cpgnation.com/forum/ez-efi-frequently-asked-questions-2896.html




1960 Willys pickup 226
1964 Rambler American 2dht
1973 Amc Hornet Hatchback

Utlogget viper

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 59
  • 7-er Garasjen: 86-CJ7 401 Injection
Re: AMC 360 : sprut eller ikke sprut, det er spørsmålet...
« Svar #8 på: Ti., 3,Januar,2012,08,36 »
Edelbrock har bra support,får svar med en gang (PÅ ENGELSK)
Virker som et solid kit.Er enkel å justere,både tomgang,tenning,tenning ved ulike vacum verdier,fuel,fuel ved belastning,tilskudds fuel ved gass pådrag,kaldstart,turtallsperre++ Dessuten følger det med mange grunn program for flere typer oppsett som alutopper og kam valg.Dette grunn programmet kan man kjøre på.
Problemet er vel å finne ut hvor mye tenning og fuel den skal ha under hele registeret.
Skal man nyte av alle godene et mpi har må bilen i bremsebenken uansett mener jeg.
Har selv kjørt en sesong på Edelbrock pro flow 2.
Kit som ikke har justerbar tenning ville jeg styrt unna.
Tbi blir vel "nesten" som å kjøre forgasser som ikke renner over.

Lykke til   ;) ;)
86 CJ-7 401 Injection

Utlogget Holmis

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 624
  • Jeepaholic !
    • www.multi2net.com
Re: AMC 360 : sprut eller ikke sprut, det er spørsmålet...
« Svar #9 på: Ti., 3,Januar,2012,15,37 »
Hva taper man på at tenningen ikke er kontrollert av innsprøytningssystemet ?
AMC Jeep CJ7 4.0HO-Aut , Renegade 1984
Jeep Cherokee XJ 2,5TD 1996

Cerwin-Vega Recone Service: http://cerwinvega.multi2net.com

Utlogget viper

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 59
  • 7-er Garasjen: 86-CJ7 401 Injection
Re: AMC 360 : sprut eller ikke sprut, det er spørsmålet...
« Svar #10 på: Ti., 3,Januar,2012,20,18 »
Man får en bedre og nøyaktigere tennings kurve..
86 CJ-7 401 Injection

Turbo.TJ

  • Gjest
Re: AMC 360 : sprut eller ikke sprut, det er spørsmålet...
« Svar #11 på: Ti., 3,Januar,2012,21,05 »
Petter, jeg mener at prisen på dette fast innsprutet kom på ca 5 bananer, og jo det er koblett opp mot tenning på en måte. det kommer et tennings,signal fra dui eller tilsvarende...!!!
Fast sitt system kan du stille inn sylindre, kubikk osv, og da er det tut og kjør så lærer det seg selv. Eller du kan be det ryke å reise og stille allt inn etter eget ønske. Her kan du "overvåke" motor mens du kjører. Det er bredbåndslamda, temperaturmåler, tenning, vakum, luft temperatur og en hel masse annet som kan overvåkes for de som har peiling og ønske om det.....
Kan anbefales.... ;D

Utlogget Holmis

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 624
  • Jeepaholic !
    • www.multi2net.com
Re: AMC 360 : sprut eller ikke sprut, det er spørsmålet...
« Svar #12 på: On., 4,Januar,2012,00,09 »
Det Ez Efi systemet må nok sjekkes ut litt mere nøye ja.
AMC Jeep CJ7 4.0HO-Aut , Renegade 1984
Jeep Cherokee XJ 2,5TD 1996

Cerwin-Vega Recone Service: http://cerwinvega.multi2net.com

Turbo.TJ

  • Gjest
Re: AMC 360 : sprut eller ikke sprut, det er spørsmålet...
« Svar #13 på: On., 4,Januar,2012,00,19 »
Alt di trenger å vite finner du på nett....... ;D

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Re: AMC 360 : sprut eller ikke sprut, det er spørsmålet...
« Svar #14 på: On., 4,Januar,2012,08,22 »
Høres flott ut... men alt for mye elektronikk & dilldall for meg og en Jeep fra 80 tallet.
Enten blir det et helt enkelt og greit TBI sett eller så skal Holley Off–Road Truck Avenger`n gjøre jobben igjen  :)
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen