Skrevet av Emne: Utbyggere  (Lest 3240 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Nico

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 298
Utbyggere
« på: Ma.,16,April,2007,18,16 »
Studerer litt på hva slags breddere jeg skal ha på vogna. De på bilde er jo j#### tøffe , men begynner faktisk og synes de ikke passer til en 7er. Begynner og helle til vanlige "rette" byggere. Med de på bildet synes jeg bilen ser så pløsete ut på en måte.Tenkte jeg skulle lufte det litt her å høre hva folket sier om saken.

« Siste redigering: Ma.,16,April,2007,18,18 av Nico »
Nico
CJ-7 Renegade 86.
Amc360,4"Trailmaster,35x12,5x15 Procomp Xtreme Mud,10X15 RockCrawler felger

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Sv: Utbyggere
« Svar #1 på: Ma.,16,April,2007,18,34 »
Min mening:

Enig med du, de passer ikke på en CJ-7. Disse bredderne kom også først på 90 tallet.

På 80 tallet var det to ulike breddere på markedet. Xenon og Warn. Warn sine breddere var noe skikkelig sørgelige greier. Bredderene var lager i tynn hardplast som skulle festes med dobbelsidig tape. Xenon sine har samme profil som de orginale og er laget i samme materiale. Passer flott. De senere årene har det kommet flere ulike breddere på markedet og Warn har redesignet sine. Det finnes derfor i dag flere breddere som har orginal utseende men som er billigere enn Xenon sine.
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget 77 golden eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 838
Sv: Utbyggere
« Svar #2 på: Ma.,16,April,2007,21,32 »
Ja smaken er forskjellig. Jeg synes ikke disse passer på en CJ-7. Jeg er orginalfreak og liker det tilnærmet orginalt.(runde breddere bak). ;)
AMC Jeep CJ-7 golden eagle
304, Quadra-Trac  1977

Jeep YJ Sahara 1995 ...SOLGT!!

Jeep Wrangler Unlimited Sport  2009

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: Utbyggere
« Svar #3 på: Lø.,28,April,2007,09,51 »
Jeg har Bushwacker på min Cj7.Synes disse kler bilen bra,men der har jo noe med helhetsintrykket på bilen og.Noen ønsker Bling Bling og andre ønsker det litt mer røffe. Det er jo og en bonus at du får mere plass til hjulene,hvis den skal kjøres i skauen da.....
Men heldigvis er vi ulike.tenk om alle likte det samme.Det hedde vert kjedelig det..... :)

Utlogget kjetil

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 738
Sv: Utbyggere
« Svar #4 på: Fr., 4,Mai,2007,08,19 »
xenon breddere er vel de som ligner mest på de orginale bredderene, bare at de er mye bredere.

Hvis jeg ikke husker feil er de orginale 3" warn siden var 4" mens xenon er 5"

Jeg kjøpte først warn sine men de var for smale for meg. Så jeg måtte kjøpe xenon,
for at de skulle dekke 35x12,5 på 10" felg. Nå har jeg 33 12,5 mt\r å de dekker forsatt fint.

Nico, Alf egil å Leifur  kjører bestop 5" breddere, de er meget fine de også.

Jeg vrengte den ene bredderen min foran helt den andre veien etter et ublidt møte med et tre. Bredderen overleve den. Den gikk til bake til orginal for etter at skjermen ble rettet ordentlig opp.

Jeep clubnorway medlem nr 12
Jeep CJ-7 Renegade 1985 optimalisert istykker.
Jeep JK unlimited 2012 sahara
Har endelig skjønt "Jeep thing" så nå mor kjører Toyota til daglig.

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: Utbyggere
« Svar #5 på: Lø., 5,Mai,2007,00,04 »
Hvis jeg ikke husker feil er de orginale 3" warn siden var 4" mens xenon er 5"
Mangen år siden jeg hadde orginale breddere,men er ikke de 2 tommer da.....? spiller ingen rolle men....!
Mine bushwackere er 6 tommer og dekker akkurat 13,5 dekk på 10" felg. Tror BT kommer til å bli glad da... :)

renegade

  • Gjest
Sv: Utbyggere
« Svar #6 på: Lø., 5,Mai,2007,20,00 »
Hvis jeg ikke husker feil er de orginale 3" warn siden var 4" mens xenon er 5"
Mangen år siden jeg hadde orginale breddere,men er ikke de 2 tommer da.....? spiller ingen rolle men....!
Mine bushwackere er 6 tommer og dekker akkurat 13,5 dekk på 10" felg. Tror BT kommer til å bli glad da... :)

Men du har vel en smal 7'er ?
Bare slik at de med nyere 7'ere er klar over det...

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: Utbyggere
« Svar #7 på: Sø., 6,Mai,2007,10,12 »
Smal 7 er.......................?? Regner med at du da tenker Narrow Track widt.  Min er en wide Track (1982)men den hadde 2" kanter allikevel.. ???

renegade

  • Gjest
Sv: Utbyggere
« Svar #8 på: Sø., 6,Mai,2007,17,04 »
Smal 7 er.......................?? Regner med at du da tenker Narrow Track widt.  Min er en wide Track (1982)men den hadde 2" kanter allikevel.. ???

Hmmm, så 6" dekker 13,5" på 10" felg.  Og da har du lagt en list / lodd fra kanten av breddær'n og det dekker hele dekket, ikke bare mønsteret.
Jeg har 6" Xenon på min, 12,5" dekk på 10" felg, og et tror jeg ikke dekker helt (?)

Derfor ? et.



Utlogget CJ-7 golden eagle

  • Klubb verv
  • 360 CID
  • ****
  • Innlegg: 377
  • Kalender ansvarlig.
    • www.4x4jeep.no
Sv: Utbyggere
« Svar #9 på: Sø., 6,Mai,2007,17,24 »
Sitat
Mine bushwackere er 6 tommer og dekker akkurat 13,5 dekk på 10" felg. Tror BT kommer til å bli glad da...
Jeg har 12,5 dekk på 10" felg og Xenon breddere, og de bygger kun 5", og dekker derfor ikke siden av dekket.

Regner med at de nye Bushwackerne som ligger å venter på montering dekker akkurat slik som Tarjes.  :)

Per, jeg tror ikke Xenon har laget 6" breddere til 7er?
Tom Jensen
JCN medlem nr. 8
2013 Jeep JK Unlimited Rubicon
1980 Jeep CJ-7 golden eagle 350 cid.
1978 Jeep CJ-7 Stainless Steel karosseri
2008 Can-Am Renegade 800HO

www.4x4jeep.no

renegade

  • Gjest
Sv: Utbyggere
« Svar #10 på: Sø., 6,Mai,2007,18,33 »
Sitat
Mine bushwackere er 6 tommer og dekker akkurat 13,5 dekk på 10" felg. Tror BT kommer til å bli glad da...
Jeg har 12,5 dekk på 10" felg og Xenon breddere, og de bygger kun 5", og dekker derfor ikke siden av dekket.

Regner med at de nye Bushwackerne som ligger å venter på montering dekker akkurat slik som Tarjes.  :)

Per, jeg tror ikke Xenon har laget 6" breddere til 7er?

Mulig du har rett, at det er 6" til YJ/TJ og 5" til CJ.
Har ikke CJ'en her, så jeg får ikke målt...