Skrevet av Emne: CJ import fra USA  (Lest 1800 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Oseberg

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 363
CJ import fra USA
« på: Sø., 9,Oktober,2011,04,14 »
Heisan

Da er jeg litt mer sulten på Jeep igjen. Bor i USA-Texas nå og skal hjem til neste sommer.
 Skal sende hjem en container og har litt mer plass tilgjengelig. Denne kom opp på Craiglist og virker OK. http://austin.craigslist.org/cto/2631327475.html

Hva egentlig regelen på veteran Jeep import. Må den være original med null i mods ?( ja den skal i garasjen til den fyller 30 i 2013, deretter registrering)

Fint om noen gir kommetarer ....er super fersk intressert CJ "dude"



 
« Siste redigering: On.,12,Oktober,2011,03,57 av Oseberg »
XJ 4,0 98

Utlogget xt600

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 79
Re: CJ import fra USA
« Svar #1 på: Sø.,30,Oktober,2011,20,04 »
hei
var hos BT i år for å registrere min cj 7 i sommer tok den inn for 2 år siden satte den først i stand og kjørte til BT, de var ikke helt glad for dette de ville at jeg skulle hatt type godkjenne den når den ankom norge ikke 2 år etter.
Om du ønsker å bytte motor fra eksempel 6syl til en V8 motor er dette ikke noe problem bare at du får den registrert som bevarings verdig kjøretøy da kan du få problemer med andre ombyggnings planer som jeg har litt problemer med nå, må ha en ny girkasse ønsker meg en 5trinns.......ikke helt glad for dette skal ut i morgen å høre mer med dem......BT nevner at om jeg fremskaffer TÜV dokumenter vil jeg kunne klare å få vekk typegodkjenning "bevaringsverdig kjøretøy" men dette dokument koster rundt 460euro.
aage