Skrevet av Emne: Glo varm felg!  (Lest 2891 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Henning

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 24
  • Gliset!!
Glo varm felg!
« på: Lø., 8,Oktober,2011,19,35 »
Jeg merket idag da jeg stoppet etter en lengre kjøretur at det luktet veldig svidd samt litt røyk/os og at felgen venstre bak veldig varm. Noen tips om dette? Lager eller calipper? Bilen er forøvrig en Commander.
Cherokee 4,0HO 1995:-) Commander 3,0CRD 2007:-)

Utlogget Toro

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 71
Re: Glo varm felg!
« Svar #1 på: Lø., 8,Oktober,2011,20,12 »
Hvis bremsene henger på så lukter det veldig speielt.
Om så er, så ville jeg tippe på kalipteren ja.

Utlogget xjrebel

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 673
  • 91 cherokee 4.0 H.O,98 cherokee 2.5 TD,81 CJ-7 4.2
Re: Glo varm felg!
« Svar #2 på: Lø., 8,Oktober,2011,21,08 »
caliper..det skjer stadig vekk på min 91 mod og det blir skikkelig varmt :'(er bare å bytte ut,men utrolig nok er skiva uten kast enda.
Hvorfor sitte inne,når alt håp er ute?

Utlogget jeepjohn

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 14
Sv: Glo varm felg!
« Svar #3 på: Ma.,26,Juni,2017,17,02 »
Løfter frem dette innlegget igjen siden jeg har samme symptomer med varm bremseskive/felg høyre side bak på 2007 Commander.
En gang iblant så kommer den "bremserhengerpå" lukten sivende inn i kupeen når man stopper i lyskryss, og hender at man kjenner det vibrerer bak når man kjører, dvs kast i skiven.
Jeg har derfor ikke brukt parkbremsen fordi jeg trodde det kunne være noe med den.
Ved siste service nevnte jeg det også for verkstedet jeg bruker, men de kunne ikke finne noe spesielt. De testet både bremsene parkbremsen  og fant ut at alt var ok.

Men ble litt lei av at det fortsatt skjedde og det måtte jo være noe muffens ett sted. Så da tok jeg en grundig kikk under bilen en dag og oppdaget at wiren som går til høyre bakbrems har en skade fordi den har ligget å gnagd mot bakdiffen. Det har blitt gnagd ett hull i kabelen og da skjønte jeg at her kunne det være noe.

Tok en titt på den venstre kabelen også, det var antydning til ytre skade på den også men ikke så ille som høyresiden.

Så da har jeg bestilt ny kabel regner med at problemet blir borte når den blir skiftet.

Utlogget bakkejord

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 1
Sv: Glo varm felg!
« Svar #4 på: Ma.,17,Juli,2017,10,36 »
kan være strammern også, satt dønn fast på min. En solid omgang med teflonspray fikser det