Skrevet av Emne: cj7 girkasse  (Lest 1700 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget xt600

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 79
cj7 girkasse
« på: To.,28,Juli,2011,09,35 »
heisan
Gikk nå greit å få godkjent jeep hos BT men, annmerkning i vogn kort som bevaringsverdig :-[, som jeg forstod av karene på BT var at når jeg hadde fortatt et motor bytte fra rekke 6èr som er orginal motor til 304 motor som ikke er orginal i følge rammenummeret var det eneste mulighet de hadde til å godkjenne den som bevaringsverdig, muligheten for å unngå reg som bevaringsverdig var å fremskaffe alle dokumenter og tester som har blitt gjennomført av jepp konsernet, dette kan nok bli litt vanskelig eller.......
Kansje jeg heller skulle hatt en orginal motor i den da hadde jeg fått den reg som vanlig bruks veteran.... :-\
Som bevarinsverdig kjøretøy er det blitt begrensinger på hva du kan gjøre med jeepèn, etter hva BT sa til meg kan du utbedre bilen med det som var tilgjengelig i det året den var produsert så en ny 4 eller 5 trins(usikker om denne ble laget i 1979) girkasse hadde vært noe å tenke på, planen var også å få tak i en glassfiber balje men, det må jeg bare glemme. (hva med en YJ balje?)

På min cj7 1979 mod er det en 304 motor og tre trins girkasse, kunne tenke meg å montere en 4trins eller 5 trinns manuel girkasse på den.
Hvilken type girkasse vil være det beste bytte til cj7, når den skal for det meste brukes til veikjøring, kansje en får litt minder bensinforbruk også.
har forstått at en T176 kasse vil ikke gi noe mindre forbruk eller roligere turtall , eller at SR4 kasse er for svak til en 304 motor.
aage

Utlogget Holmis

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 624
  • Jeepaholic !
    • www.multi2net.com
Re: cj7 girkasse
« Svar #1 på: To.,28,Juli,2011,14,05 »
Dette hørtes rart ut ???

Trodde bevaringsverding innnebar at bilen skulle være orginal, inkl motor , gir farge mm
AMC Jeep CJ7 4.0HO-Aut , Renegade 1984
Jeep Cherokee XJ 2,5TD 1996

Cerwin-Vega Recone Service: http://cerwinvega.multi2net.com

Utlogget xt600

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 79
Re: cj7 girkasse
« Svar #2 på: To.,28,Juli,2011,16,14 »
hei
bevarings verdig jada en skulle tro at jeepèn skulle være totalt orginal, altså ikke noe forandringer ble godtatt men, nei de er nok mulig å tolke dette type godkjennings begrepet på forkjellige måter, som sagt har jeepèn en uorginal motor og uorginal  fargen som er orang, mørkblå skal vare orginal i følge rammenummeret. Fargen spurt BT om var orginal jeg sa nei, ble ikke noe mer spørmål om dette!!!!
I vognkortet står det : kjøretøyet kan ikke benyttes til nytte kjøring, men kan bruket om kjøretøyet ikke er til hinder for annen trafikk....

aage