Skrevet av Emne: OME til CJ.Pris.??  (Lest 3754 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Turbo.TJ

  • Gjest
OME til CJ.Pris.??
« på: Ti.,10,Oktober,2006,17,57 »
Har store planer for komforten i 7`eren. Har da vurdert YJ ome fjærer med Shackel reversal kit fra MOORE for YJ fjærer på CJ.(ble det innviklet eller.) Men tenkte at siden jeg skulle ha det godkjent så må jeg begyne med ett OME for CJ først.. Hva ligger noe sånt på her til lands...? 
Snakket med 4x4 for en tid tilbake om kun YJ fjærer,de er grei sånn at de selger kun fjærene uten alt "dilldallet" som følger med. :)

renegade

  • Gjest
Sv: OME til CJ.Pris.??
« Svar #1 på: Ti.,10,Oktober,2006,18,07 »
Har store planer for komforten i 7`eren. Har da vurdert YJ ome fjærer med Shackel reversal kit fra MOORE for YJ fjærer på CJ.(ble det innviklet eller.) Men tenkte at siden jeg skulle ha det godkjent så må jeg begyne med ett OME for CJ først.. Hva ligger noe sånt på her til lands...? 
Snakket med 4x4 for en tid tilbake om kun YJ fjærer,de er grei sånn at de selger kun fjærene uten alt "dilldallet" som følger med. :)

Har OME fjærer til CJ (?)
De gangene jeg har vært med på OME bygging, så har det bestandig blitt brukt YJ fjærer...

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: OME til CJ.Pris.??
« Svar #2 på: Ti.,10,Oktober,2006,18,15 »
OK. Men planen var å få med papirer for godkjenning og. Settet kommer jo da for salg umiddelbart etter at nytt vognkort er utskrevet.. Det er jo et paradoks at man da med YJ fjærer forbedrer sikkerheten og kjøreegenskaper,men da neppe ville fått det godkjent.. :P

Utlogget CJ-7 golden eagle

  • Klubb verv
  • 360 CID
  • ****
  • Innlegg: 377
  • Kalender ansvarlig.
    • www.4x4jeep.no
Sv: OME til CJ.Pris.??
« Svar #3 på: Ti.,10,Oktober,2006,20,43 »
Hallå Tarje, jeg har OME YJ bakfjærer i alle 4 hjørner på 7ern, men jeg har ikke shackel reversal. Jeg brukte et shackel forlenger kit fra JKS forran.
I disse dager holder jeg på med godkjenning av dette, men det finnes ikke TUV eller noen annen form for godkjenning av dette.
Hadde forresten full forstillingskontroll for 2 uker siden, og alle data var konge.
Jeg har luftet min ombygging for biltilsynet, hvor hans umiddelbare kommentar var "er det noe du har kokt ut av eget hue dette a".
Men når jeg fortalte om hva de gjorde i USA, så var han mer forståelsesfull.
Jeg skal holde deg orientert. :P
Tom
Tom Jensen
JCN medlem nr. 8
2013 Jeep JK Unlimited Rubicon
1980 Jeep CJ-7 golden eagle 350 cid.
1978 Jeep CJ-7 Stainless Steel karosseri
2008 Can-Am Renegade 800HO

www.4x4jeep.no

Utlogget 85cj

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 280
Sv: OME til CJ.Pris.??
« Svar #4 på: Ti.,10,Oktober,2006,22,14 »

Har også OME YJ-fjærer overalt.

Ganske så populært.

Interessant om Tom får til noe med øvrigheta.

Kjøpte også disse JKS festene som er litt lengre og bredere enn originalt.

Medlem 005

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: OME til CJ.Pris.??
« Svar #5 på: On.,11,Oktober,2006,21,23 »
Ja det biltilsynet ja.. Her i bergen kan en spørre seg om de har"kokt" i hop sin e egne lover og forskrifter. Hadde jeg stilt på BT med YJ fjærer på CJ`en.Ja da tror jeg at de hadde skutt meg på stedet. :) Men ta en titt på MOORE sin hjemmeside,det ser faktisk ganske bra ut de SRS kittene de har.
Da både med og uten heving.(intil 1 1/2 tomme-).

Utlogget CJ-7 golden eagle

  • Klubb verv
  • 360 CID
  • ****
  • Innlegg: 377
  • Kalender ansvarlig.
    • www.4x4jeep.no
Sv: OME til CJ.Pris.??
« Svar #6 på: To.,12,Oktober,2006,10,50 »
Vel vel, jeg har jo ikke vært der med bilen enda, men uansett vil en slik godkjenning ikke bli annet enn en enkeltgodkjenning.

Wish me luck, legger ved et stemmningsbilde fra oppkjøringen til Rena i Sommer (3. juni :P)

Tom Jensen
JCN medlem nr. 8
2013 Jeep JK Unlimited Rubicon
1980 Jeep CJ-7 golden eagle 350 cid.
1978 Jeep CJ-7 Stainless Steel karosseri
2008 Can-Am Renegade 800HO

www.4x4jeep.no

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: OME til CJ.Pris.??
« Svar #7 på: To.,12,Oktober,2006,13,17 »
TurboTJ: Ja det biltilsynet ja.. Her i bergen kan en spørre seg om de har"kokt" i hop sin e egne lover og forskrifter.
Kathrine: Har sendt deg en pm  8)
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: OME til CJ.Pris.??
« Svar #8 på: To.,12,Oktober,2006,13,18 »
Lykke til Tom!
.....grøss og gru...  ;)
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: OME til CJ.Pris.??
« Svar #9 på: To.,12,Oktober,2006,18,13 »
Ja når enden er god er alting godt...Bilen havnet jo på Rena,og du var fornøyd. :)