Skrevet av Emne: Bremser CJ Huff å Huff.  (Lest 2421 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Turbo.TJ

  • Gjest
Bremser CJ Huff å Huff.
« på: Fr., 6,April,2007,09,10 »
Jeg har nokk en gang gjort et forsøk å bestille POWER BRAKE BOOSTER på ebay.sist så ville jeg høre hva frakt til Norge var..Ingen svar....?? Nå har jeg igjen gjort et forsøk men da med min magnum Mailbox som leveringsadresse.Får se denne gangen. Noen som har erfaring med denne...?? (boosteren altså)

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Sv: Bremser CJ Huff å Huff.
« Svar #1 på: Ti.,17,April,2007,13,34 »
Er det ikke bare å "rappe" en Hydraboost fra et GM produkt i nærheten?  Fant min hos høgger'n.
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139

Utlogget CJ-7 golden eagle

  • Klubb verv
  • 360 CID
  • ****
  • Innlegg: 377
  • Kalender ansvarlig.
    • www.4x4jeep.no
Sv: Bremser CJ Huff å Huff.
« Svar #2 på: Ti.,17,April,2007,15,18 »
Enig med Overland der Tarje, jeg gikk til høggern, hentet min fra 1987 suburban 2500.

Før holdt jeg på å dra rattet av 7ern, men nå...
jeg har bremser jeg  ;D, 34" som låser på tørr asfalt sier jo litt - anbefales.

Hvis du går for Hydrabooster, så gi beskjed, har bra tips på slangeløsning (ikke Tess)

Tom
Tom Jensen
JCN medlem nr. 8
2013 Jeep JK Unlimited Rubicon
1980 Jeep CJ-7 golden eagle 350 cid.
1978 Jeep CJ-7 Stainless Steel karosseri
2008 Can-Am Renegade 800HO

www.4x4jeep.no

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Bremser CJ Huff å Huff.
« Svar #3 på: Ti.,17,April,2007,15,24 »
Jeg har hydroboost fra Vancobs på XJ'en, låser 36" på asfalt. Ikke det at å låse hjula er et spesielt poeng, men det sier jo litt om bremsekraft. Med det orginale oppsettet på -91 XJ greide jeg ikke å holde igjen bilen når det var press fra autkassa i en nedoverbakke..
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Bremser CJ Huff å Huff.
« Svar #4 på: Ti.,17,April,2007,19,04 »
Hvordan blir varmeutviklingen da ?
Nåpr jeg har kjørt fjelloverganger med YJ'en blir det vanligvis brann i skivene foran. Men det skyldes naturligvis at det er en del humus inne i skivene og rundtomkring..
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: Bremser CJ Huff å Huff.
« Svar #5 på: Sø.,22,April,2007,22,44 »
Jaggu kom det pakke fra USA i går.  :)Der ligger det en komplett sak med stag,bremsekraftforsterker og stempelhus.
Nå får jeg sende en bestilling på Hawk skiver og klosser til min gode venn Kim på 4wd. Tar med nye bånd og hånbrekk kabler i samme slengen,og da får vi se om blårøyken kommer når jeg nærmer meg rødlyset.... ;)

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: Bremser CJ Huff å Huff.
« Svar #6 på: Lø.,28,April,2007,09,47 »
Noen som vet om "bra" skiver og klosser her i landet. Hadde vert fiint å fått tak i dette på noen korte dager. Tar over en uke fra min veninne Kim. Men dollaren er jo artig lav for tiden også...??

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: Bremser CJ Huff å Huff.
« Svar #7 på: Ti., 1,Mai,2007,23,58 »
tenkte å gi blaffen i Klosser ,skiver og kalippere nå,bare gå rett på bytte bremsekraft forsterkeren og sylinder. det fungerer jo det som er der i dag.Med litt bedre trykk i rørene kan det jo bli vei i vellinga....

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: Bremser CJ Huff å Huff.
« Svar #8 på: Sø., 6,Mai,2007,10,19 »
"Prodly made in america"  Fy f#;@n så lei jeg er av å se de skryte av det. Jeg monterte på den"nye" bremsekraft forsterkeren i går. Gunnaren hjalp meg med dette,så skulle vi lufte før prøveturen. hva skjer så,Joda roden(staget) mellom pedalen og forsterkeren KNEKKER......!! Ka i svarte H$%@e er det de tenker på over there. Tenk om dette var i et lyskryss etter å ha tøffet seg med V8 lyd(som foresten er noe amerikanere er best på  :) ) Den hadde jo vert lei ja....
Nå må jeg bygge noe selv fra de gamle delene,skal få det til men unødvendig mye arbeid. :-[