Skrevet av Emne: Bladfjærer  (Lest 2321 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget OLA

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 37
Bladfjærer
« på: Ti.,12,Juli,2011,01,07 »
Hei,

I fjord hadde jeg et lite uhell hvor jeg traff et hull med venstre forhjul. Dette nedførte at bladfjæra ble noe ( ikke mye ) flatere enn den andre.
Det skulle vel være mulig å smi opp den hvis jeg leverer begge til en smed eller et verksted som kan slikt ?

Har noen av dere tips ang. noen som kan fikse dette?
Jeg vet at de originale svillene til CJ er ulike etter en tid så noe har vel erfaring?

Jeg har et 2.5" hevesett og tanken på å bestille nye foran.... neeiii. Dette må være mulig ?

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Re: Bladfjærer
« Svar #1 på: Ti.,12,Juli,2011,06,42 »
Hei

Nå vet jeg jo ikke hvor i landet du bor. Men oslolastebilservice.no har en underavdeling (gamle Oslo fjærfabrikk) som nå har spesialisert seg bladfjærer til laste og veteranbiler.

Men du skal vel ikke smi så mye før du er over prisen på ett nytt hevesett fra Usa?
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget OLA

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 37
Re: Bladfjærer
« Svar #2 på: Ti.,12,Juli,2011,11,19 »
Hei,

Flott. Skal sjekke ut dette. Snakket med en smie på Bogstad i Oslo og de kunne gjøre det, men de var ikke sikker på hvordan. Dea hadde alternativer og prisen var ca: 1600 / fjær.

Prisen fra USA har jeg ikke sjekket, men det er vel litt dette med at de synker litt etter bruk og da blir jo forskjellen på nye foran litt stor. KANSKJE.

Får se hva din anbefaling fører til :-)