Skrevet av Emne: Frostplugg 258  (Lest 2059 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Frostplugg 258
« på: Ma., 6,Juni,2011,08,59 »
Noen som vet hva jeg kan bruke for å tette frostpluggen i blokka på rekkeseksern min? Det lekker litt kjølevæske derfra. Har liten lyst til å ta av skjerm og andre duppeditter nå som jeg nesten er ferdig.

Jørn.
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Frostplugg 258
« Svar #1 på: Ma., 6,Juni,2011,11,49 »

Kanel er jo en gammel slager... hvis ikke finnes det jo forskjelllige typer av tettemidler for radiatorer som sikkert vil virke.
Hvorvidt det er bra å fylle sånt i kjølesystemet skal jeg ikke svare deg på  :)


Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Frostplugg 258
« Svar #2 på: Ma., 6,Juni,2011,13,56 »

Kanel er jo en gammel slager... hvis ikke finnes det jo forskjelllige typer av tettemidler for radiatorer som sikkert vil virke.
Hvorvidt det er bra å fylle sånt i kjølesystemet skal jeg ikke svare deg på  :)



Jeg har hørt om kanel, og det skal vistnok være bra, men det er nok ikke bedre enn andre typer midler man kjøper for å ha i systemet.
Jeg tenkte mer på om jeg kunne ha på noe på utside av pluggen. Har bestilt nye plugger, men har veldig liten lyst til å demontere 1/4 bilen for dette. Ser rimelig trangt ut å komme til uten å ta av skjermen.
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Frostplugg 258
« Svar #3 på: Ma., 6,Juni,2011,14,13 »

Tettemiddelet må nok komme fra innsiden hvis dette skal virke. Tviler sterkt på at du får tettet noe fra utsiden når trykket kommer fra innsiden.
Kanel er ganske enkelt siden det legger seg i sprekken og utvider seg sakte jo lenger det ligger i vann. Har brukt dette på en radiator en gang og den ble tett. Knuste en kanelstang og hadde oppi kjølevannet. Det lukta julegrøt før lekkasjen tettet seg selv da ;D

Utlogget xjrebel

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 673
  • 91 cherokee 4.0 H.O,98 cherokee 2.5 TD,81 CJ-7 4.2
Re: Frostplugg 258
« Svar #4 på: Ma., 6,Juni,2011,21,06 »
har ogzå brukt kanel til tetting på et par biler,en kvart boks i kjølesystemet og det lukta faktisk godt et par dager ;D
Hvorfor sitte inne,når alt håp er ute?