Skrevet av Emne: Ny Jeep eier  (Lest 5654 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Initium

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 75
Sv: Ny Jeep eier
« Svar #15 på: Lø., 2,November,2013,21,16 »
Selv om jeg har kjørt offroad i snart 20 år, har jeg ALDRI kjørt skikkelig med en XJ. Har forsøkt Suzukier ( haug typer ) Toyota Hilux, Lada Niva ( ! ) og ikke minst en diger bråtebunke Geländewagen, bade lange og en kort.

Spenninga var dermed stor idag, da jeg sku teste min nyinnkjøpte XJ på kjørefeltet til Nord-Odal Offroaders:




Status etter dagens morro er litt bøyde styrestag ( ! ) et avrevet støtfangerhjørne bak, og tonnevis av morro. XJ en var absolutt fin i terrenget, lettkjørt og spretten som en geit, føyk den opp de fleste  steder med sine 30" dekk...

Nå må jeg bare årne litt, så er vi klare igjen... ;D

Utlogget Initium

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 75
Sv: Ny Jeep eier
« Svar #16 på: Ti., 5,November,2013,21,14 »
Og der var det viktigste fixa. Eksosen sveist tilbake på plassen sin, lånte styredeler fra Jeep-entusiastvenn installert, og alt er klart for neste happening i skogen

Jeg er i ferd med å sette opp prioriteringsliste over Jeepdeler å bestille, mulig body armour bør stå langt oppå lista så jeg ikke smadrer bilen helt med EN gang...

Utlogget Initium

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 75
Sv: Ny Jeep eier
« Svar #17 på: On.,18,Desember,2013,18,53 »
Bilen funker og den funker fint. Blir rett og slett GLAD hver gang den kjøres, innmari hyggelig tenke på noe annet enn hvor mye hverdagsbilen egentlig koster... hver dag...

Etter første offroadtreff, ble forstillinga litt rar.
Tok løs styrestaget, og det var litt.... ujustert


Det ble bestillt ett HD stag fra statene, og kollegas TJ ble ribbet for styredeler, som passet pefekt. Perfekt nok iallefall, rattet står litt opp-ned, men det gjør ikkenoe.

Så ble det mer treff, og til sist hadde jeg bulka nok til at neste byggetrinn kunne innledes:
Buschwackere

Kjøpte et sett jeg egentlig trodde var nye, av en kar på forumet her. De viste seg være brukt, men de var også OK priset, så jeg slo til på det.
Jeg trengte bare å manne meg opp noen dager, så var vi igang med vinkelkutteren:





Så nå  er den klar for rom(h)julstreff og det som værre er. Jeg håper egentlig få råd til ENDA mer dekk, men vi får se.  Jeg trenger vel hevesett om det skal gå bra, i det minste et Budget Boost, men samtidig er jeg ikke uklar for å kappe litt mer. Har også bestillt sånne A-Pillar light brackets, men susehodene på lageret på jobben har rota vekk hele kartongen, så de er på avveie. Jeg håper budsjettet holder til en runde Armour plates, foreløpig får jeg bare kjøre..... pent.....

Utlogget jope

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 213
Sv: Ny Jeep eier
« Svar #18 på: On.,18,Desember,2013,22,25 »
blir bra på romjulstreffet.  blir tøff bilen nå, ihvertfall når du får på litt større hjul :P

Utlogget Initium

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 75
Sv: Ny Jeep eier
« Svar #19 på: On.,18,Desember,2013,22,49 »
ja, tror dette kan bli bra.

Glemte at jeg har montert kompressor også. Kom på at kompressoren må få litt lengre slange, den som sitter der er passe lang til en ATV.... teit med kompressor som ikke klarer rekke annet til høyre foran....

Tenker bruke en brannslukker som trykktank, noen med erfaringer ?