Skrevet av Emne: Ekstra brytere til CJ  (Lest 2506 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Ekstra brytere til CJ
« på: Sø., 3,April,2011,20,44 »

Hei

Jeg lurte på hvilke ekstrabrytere dere har i CJ'ene deres og hva disse styrer. Rams opp  :)

Skal lage meg et bryterpanel som skal monteres under dashbordet. Forløpig har jeg tenkt på brytere som skal styre disse funksjonene:

Ekstralys (Tåkelys/off road lys)
Arbeidslys (bakover og evt under bilen)
Kompressor (ARB eller onboard)
Sperre foran
Sperre bak

Har lite av dette på plass, men ønsker å ta høyde for eventuelle utvidelser når jeg først designer et panel og gjør det ordentlig.
Kom med forslag.

Thomas

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Re: Ekstra brytere til CJ
« Svar #1 på: Sø., 3,April,2011,20,45 »
Missile launcher ?
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Ekstra brytere til CJ
« Svar #2 på: Sø., 3,April,2011,20,48 »

Utlogget xjrebel

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 673
  • 91 cherokee 4.0 H.O,98 cherokee 2.5 TD,81 CJ-7 4.2
Re: Ekstra brytere til CJ
« Svar #3 på: Sø., 3,April,2011,20,59 »
Hovedstrømbryter er vel kjekt å ha.
Hvorfor sitte inne,når alt håp er ute?

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Ekstra brytere til CJ
« Svar #4 på: Sø., 3,April,2011,21,04 »
Jeg har ingen ekstra brytere og vil heller ikke hatt de synlig.

Men om jeg skulle hatt det ville jeg ha montert de i midtkonsollen. I ettermarkeds midtkonsoll har man jo ett hull man kan montere en cd spiller. Hva med å bruke dette rommet til forskjellige brytere. Da slipper man å ha ett slik kontrollpanel montert under dashen som man hele tiden dytter kneet sitt bort i når man kjører.
Noen cd spiller trenger man jo ikke i en cj med 8´r. Man hører jo ikke musikken uansett.

Jørn
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Ekstra brytere til CJ
« Svar #5 på: Sø., 3,April,2011,21,20 »
Hovedstrømbryter er vel kjekt å ha.

En hovedstrømsbryter har jeg ikke planlagt, men om det skal på plass så tror jeg at den skal plasseres nærmere batteriet enn inne i bilen.

Jeg har ingen ekstra brytere og vil heller ikke hatt de synlig.

Men om jeg skulle hatt det ville jeg ha montert de i midtkonsollen. I ettermarkeds midtkonsoll har man jo ett hull man kan montere en cd spiller. Hva med å bruke dette rommet til forskjellige brytere. Da slipper man å ha ett slik kontrollpanel montert under dashen som man hele tiden dytter kneet sitt bort i når man kjører.
Noen cd spiller trenger man jo ikke i en cj med 8´r. Man hører jo ikke musikken uansett.

Jørn

Har bestilt meg en Tuffy konsoll, men tror jeg kommer til å gå for et eget panel såfremt jeg får det til å se noenlunde originalt ut. Jeg har såpass lange bein at kneet vil slå i stykker speedometeret hvis det skulle bli kontakt med dashbordet. Det er vel fordelen (eller ulempen) med et legeme som er relativt godt geografisk spredt hvis riktig situasjon oppstår  :P

Thomas

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Ekstra brytere til CJ
« Svar #6 på: Sø., 3,April,2011,21,26 »
Hovedstrømbryter er vel kjekt å ha.

En hovedstrømsbryter har jeg ikke planlagt, men om det skal på plass så tror jeg at den skal plasseres nærmere batteriet enn inne i bilen.

Det glemte jeg. Jeg har faktisk hovedstrømsbryter. Den har jeg plassert på en brakett under batteriet. På batteri plata er det nedsenkinger slik at man får plass til bolthoder under batteriet. Lakket braketten selvfølgelig hvit så det ble ganske bra.
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Heepeejeep

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 282
Re: Ekstra brytere til CJ
« Svar #7 på: Ma., 4,April,2011,01,14 »
Intet ekstra, nye lys og knapper.
CJ7

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475