Skrevet av Emne: Den Grønne Grusplassen 94 Zj v8 5,2  (Lest 2091 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget MatsErikJeep

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 35
Den Grønne Grusplassen 94 Zj v8 5,2
« på: Lø.,19,Mars,2011,23,26 »
Jeg ble anbefalt og starte en mekketråd her. Så hvorfor ikke, tenkte jeg! Håper jo på at folk følger med og gir litt tips :D
Siden jeg er ganske grønn og ikke har så mye erfaring med jeep`s vanlige feil, så all erfaring, god erfaring!
Jeg skal ta bilder og skrive litt hvordan jeg har tenkt og gå fram. Så er det bare og kritisere så mye dere orker.

Jeg kjøpte jeepen i oktober for 40.000,- med god tro på at jeg hadde gjort et kjempe kjøp. For den hadde blitt eu godskjent dagen før jeg kjøpte den. Han hadde også fått en fyr til og lage helt nye ytre kanaler for hånd. Men de kanalen fikk bare en silikonbase av noe slag. Og det skulle jeg ha fikset innen 1 mnd ved og pusse det av og legge på ny finnish og galvanisert det. Det har jeg fortsatt ikke gjort, så den har forlengst begynt flasse og ruste. Får låne ett lakk verksted, så da fikser jeg det da. Døra har noen sveisa i hjel, så måtte kjøpe ny dør på bilopphøggern. Den er da blå. Kjipt, men det er det jeg har råd og tid til nå siden jeg ikke har 2 biler. Har også problemer med at tomgangsmotoren ikke går som den skal. slipper jeg gassen etter og ha kjørt litt, mister jeg trykk og bilen stopper. Nå tror jeg det kan være batteriet, siden det ikke vil lade helt når jeg setter det til lading om natten. Også er det noen flere småfeil som jeg kan nevne når jeg har gjort unne de viktigste tingene.

Så om dette var et godt kjøp tror jeg ikke mange ville sagt, men jeg har blitt veldig glad i jeepen min og kommer nok til å beholde den å gjøre den til den jeepen jeg vil at den skal være. Ser på det som inspirasjon til å bli en bedre hobby mekaniker.

Starter med en liste på hva jeg trenger og bli ferdig med først:

Ytre kanaler
Batteri
Oljeskift
Giroljeskift
Tomgangsmotor
Bensinfilter
rette gammel bulk på høyre forskjerm, og pusse ned rust
rust på bakluke
vindusvisker bak
stereoanlegg/høytalere

Hvis noen veit om en jeep Gran 94 ZJ 5,2 V8 Limited Svart som står på en høgger eller alene på ett sted! Så hadde dette hjulpet utrolig mye! Det står en blå en med grått interiør ved sandgrunn, et litt stykke på riksvei 2 etter Vormsund hvis du kommer fra Oslo.
Mats Erik
Lørenskog
Jeep Grand Cherokee 94 limited 5.2 V8

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Re: Den Grønne Grusplassen 94 Zj v8 5,2
« Svar #1 på: Sø.,20,Mars,2011,12,28 »
Hei, og velkommen med mekketråd.Deler, brukte, skal det ikke være så veldig vanskelig å få tak i. Har du sett her? http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/board,7.0.html
Ellers er det greit å vite at selv om det er fra en 93 eller 95 modell, så er det meste likt Størst forandring utv/innv. skjedde i 1996. Du må bare lete, og bruke -søk-fanen oppe til venstre. Masse du lurer på kan ha blitt omtalt i 2006 f.eks.
Ikke glemme å ta bilder.... :) Lykke til. Mvh. Åge.
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget FS

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 52
  • Min andre Jeep en Wrangler YJ
Re: Den Grønne Grusplassen 94 Zj v8 5,2
« Svar #2 på: Sø.,20,Mars,2011,20,56 »
Hei Mats Erik

Bilopphøggere har en felles database som du kan søke på, husker ikke helt men tror det var www.finndel.no er ikke alltid bilde og alle opplysninger, man bare ring og spør de forskjellige.

Mvh.
Frode

Frode Søberg
JCN medlem nr: 831
Lørenskog
Jeep Grand Cherokee 5,2mpi 1994 :-) :-)
Jeep Wrangler YJ 1987 4,0 Litre :-)

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Re: Den Grønne Grusplassen 94 Zj v8 5,2
« Svar #3 på: Ma.,21,Mars,2011,17,38 »
Jeg har en sort 94 limited i garasjen som snart skal hugges, send meg en PM med hva du trenger.
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget MatsErikJeep

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 35
Re: Den Grønne Grusplassen 94 Zj v8 5,2
« Svar #4 på: Ti.,29,Mars,2011,22,26 »

Rusta vindusvisker


Bakluke med noe rust


Den blå døra jeg måtte bytte ut sånn på rappen


Bytte eller fikse?


Uorginal, men utrolig bra lyd og utseende  ;D
Mats Erik
Lørenskog
Jeep Grand Cherokee 94 limited 5.2 V8

Utlogget MatsErikJeep

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 35
Re: Den Grønne Grusplassen 94 Zj v8 5,2
« Svar #5 på: To.,16,Juni,2011,14,57 »
Noen som veit hva dette er? og hva den gjør? Byttet høyreforskjem når jeg skrudde denne av.
Mats Erik
Lørenskog
Jeep Grand Cherokee 94 limited 5.2 V8