Skrevet av Emne: Askim ( Morten ) sitt CJ5 1976 project  (Lest 13721 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Askim

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 80
  • Cj5 - 76 - AMC 304
Askim ( Morten ) sitt CJ5 1976 project
« på: Lø.,19,Mars,2011,18,06 »
Har akkurat fått hjem en 1976 CJ5 med AMC 304 fra USA

Har blitt skikkelig lurt, men vi må først gjøre feilene,  for så å  få erfaringen, mange av oss er laget slik, inkludert meg.

Vedkommende selger Trent Wickenheiser viste seg å være en virkelig eBAY bandit.

Han annonserte en  strøken CJ5 79, og sendte en delvis råtten 1976.

Men, i det øyeblikket du kjøper og betaler en bil fra USA er dette er del av risikoen.

Etter noen dager i denne Klubben og Forum er jeg særdeles overrasket over den vilje og entusiasme det er til å hjelpe - Takk

Jeg er tilbake med restaurering av bil etter.....  ca 30 år. Jeg var aktiv med total restaurering når jeg var i 20 årene, Mercedes 220 S og Beach Buggy

Jeg gleder meg som et barn til åpen CJ5 med en deilig lyd i under panseret. /Morten



Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Askim ( Morten ) sitt CJ5 1976 project
« Svar #1 på: Lø.,19,Mars,2011,18,13 »

Gratulerer med ny bil! (eller kondolerer - alt ettersom  ;))

Har ikke Ebay noen mekanismer for å straffe slike svindlere?

Det er ikke noe morsomt å føle seg lurt. Håper det meste lar seg rette opp i. Hva slags gearkasse og transferkasse er det i bilen din?
Har noen sære deler til 76 CJ liggende (varmeapparatkasse, varmeregister, kupevifte etc). Si fra hvis det er noe du evt trenger.

OG.... masse bilder er aldri feil!  ;D

Dr.Plumbo

Utlogget Askim

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 80
  • Cj5 - 76 - AMC 304
Re: Askim ( Morten ) sitt CJ5 1976 project
« Svar #2 på: Lø.,19,Mars,2011,18,25 »
Jeg har alltid sagt til andre at eBAY har sine mekanismer, hvilket er riktig.

Men noen opererer under mange Alias, de dekker seg bak mange hotmail.com etc.

Vedkommende forsvant fra eBAY når jeg oppdaget problemet

Det du skal vite er at annonsen på eBAY forsvinner etter 60 dager, deretter er feedback blokkert.

For meg tok det mere enn 60 dager (fra tilslaget på auksjonen)  før jeg kunne konkludere, da var mulighet for feedback borte og vedkommende har hoppet videre til en annen identited

Jeg har faktisk funnet nest siste eier på Facebook, men jeg tror ikke vedkommende "adder" meg som venn.

Trent, som solgte bilen, kalte dette en "trade inn" hvilket jeg tolker som er videresalg eller kjøp for videresalg.

Annonsen ga utrykk for en bil vedkommende hadde bygget opp gjennom mange år

Nok om det -

Biltilsynet er neste og jeg har behov for litt tilnærmet orginale deler 1 ) støtfanger foran  (bilen har kufanger)  2) dekk og felg (bilen har 32*12 *15 )

/Morten


Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Askim ( Morten ) sitt CJ5 1976 project
« Svar #3 på: Lø.,19,Mars,2011,18,31 »
Kjip historie   :o

En støtfanger kan du lage deg selv. Kjøp en u-bjelke i rett lengde og som er såpass stor at den går utenpå rammevangene i forkant.
Juster fangeren litt med en vinkelsliper og bor hull til bolter. Plukker du av fangeren du har, så ser du at det hele er ganske basic hvis du ønsker en fanger som ser noenlunde original ut. Jeg gjorde dette med en 56 mod CJ-5. Ble bra det!
« Siste redigering: Sø.,27,Mars,2011,20,25 av Dr.Plumbo »

Utlogget Askim

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 80
  • Cj5 - 76 - AMC 304
Re: Askim ( Morten ) sitt CJ5 1976 project
« Svar #4 på: Lø.,19,Mars,2011,18,33 »
Obs - svarte ikke helt på spørsmålene

Jeg har fjernet alt som heter/varme og luft, håper dette glir gjennom hos BT - ta gjerne kommentarer og erfaring på dette

Jeg har ikke sjekket gear og transfer utover at det skulle vært 4 gear ihht VIN, det er 3 gear, transfer har jeg ikke sjekket.

Jeg har heller ikke kontroll på den 304 som ligger i bilen

MEN, jeg har skaffet papirer fra AMCAR på motor skifte, fra 4.3 (V6) til 5 (V8) liter, de støtter dette med tilhørende dokumentasjon.

/Morten


Utlogget Askim

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 80
  • Cj5 - 76 - AMC 304
Re: Askim ( Morten ) sitt CJ5 1976 project
« Svar #5 på: Lø.,19,Mars,2011,18,35 »
Hei Plumbo - jeg har relativt liten tilgang på tid vedr fanger foran og håper på å kunne komme over en som jeg kan montere direkte.

Jeg har tid hos BT i slutten av mars og trenger 80% av tiden på det elektriske.

Ellers takk for omtanken /Morten

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Re: Askim ( Morten ) sitt CJ5 1976 project
« Svar #6 på: Lø.,19,Mars,2011,18,36 »
hmm, Beach buggy, det er skøysomme greier.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Wrangster

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 349
    • Kvikksalg.no
Re: Askim ( Morten ) sitt CJ5 1976 project
« Svar #7 på: Ma.,21,Mars,2011,02,38 »
Jeg hr 4 originale chrome-spoke felger til CJ liggende. De mangler senter kopper og har en del rustflekker, men duger vel som visningsfelger.  :)
Jeep CJ-5 1955 Buick 231 "even-fire"TH350/dana300 D30/AMC20 YJ springs (under oppbygging) www.kvikksalg.no

Utlogget Askim

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 80
  • Cj5 - 76 - AMC 304
Re: Askim ( Morten ) sitt CJ5 1976 project
« Svar #8 på: Ti.,22,Mars,2011,19,08 »
Ja Takk, kan vi gjøre en avtale - ring meg gjerne på 932 34 990 /Morten

Utlogget Askim

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 80
  • Cj5 - 76 - AMC 304
Re: Askim ( Morten ) sitt CJ5 1976 project
« Svar #9 på: Sø.,27,Mars,2011,18,48 »

Jeg søker etter informajon om sikringene og deres tilhørighet.

Jeg mangler det deksel som forteller at sikring nummer xx tilhører feks lys foran etc /Morten

Utlogget Askim

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 80
  • Cj5 - 76 - AMC 304
Re: Askim ( Morten ) sitt CJ5 1976 project
« Svar #10 på: On.,30,Mars,2011,05,28 »
Trenger litt elektro støtte    ::)

Jeg setter inn vinduspyler komplett med kolbe og motor.

Jeg har diagram som inkluderer visker og spyler, men jeg klarer ikke å aktivere +12 på gul ledning som går fra visker bryter til spylemotor.

Hvordan fungerer bryteren ? Skal den trykkes inn for å aktivere spyling ?

Bryteren har 2 hastigheter på visker og denne fungerer.

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Askim ( Morten ) sitt CJ5 1976 project
« Svar #11 på: On.,30,Mars,2011,08,34 »

Bryteren skal trykkes inn for å aktivere spyleren.
Har du sjekket jording til spylermotoren, dvs at du trenger både + og - til denne iom at spylermotoren ikke er jordet i innfestingen til baljen.

Utlogget Askim

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 80
  • Cj5 - 76 - AMC 304
Re: Askim ( Morten ) sitt CJ5 1976 project
« Svar #12 på: On.,30,Mars,2011,10,21 »
Hei Plumbo, jeg har ikke montert spyler, men jeg forventer + 12 målt mot jord på gul kabel som kommer fra bryter og som kobles til spyler.

Det kan være jeg har en dårlig bryter, jeg skal gjøre noen ohm øvelser.

Jeg kommer tilbake i kveld /Morten

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Askim ( Morten ) sitt CJ5 1976 project
« Svar #13 på: On.,30,Mars,2011,10,35 »

Se denne posten: http://www.jeepforum.com/forum/f8/3-wire-wiper-switch-1098997/

Er det dårlig forbindelse i bryteren så prøv med litt elektrorens. Det pleier som regel å rette på kontaktproblemer...

Utlogget Askim

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 80
  • Cj5 - 76 - AMC 304
Re: Askim ( Morten ) sitt CJ5 1976 project
« Svar #14 på: To.,31,Mars,2011,22,50 »
 ;D

Takk til Plumbo, jeg trengte grunnleggende opplæring relatert til + 12V og jord.

Takk til Tobias for visnings-felger, de kan brukes av andre medlemmer i fremtiden /Morten