Skrevet av Emne: Stein-K`s garasje, TJ  (Lest 112603 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Re: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #405 på: Ma.,15,Juni,2009,00,09 »
Da var årets landstreff over og jeg fikk testet bilen med åtter i Renas skoger ( og myrer  :-[ ).

Fredagen startet bra med at begge kryssene i stikkakslingene fant ut at livet var over... Et ble byttet sent fredag kveld. Det tok litt tid etter "noen" øl og mørkets frembrudd. Sunn fornuft ( og kalde øl i kjøleskapet ) tilsa at det andre krysset måtte vente til morgengry.

Steffen hjalp meg med kryss nr to mens Tarje stekte egg og bacon til frokost. Vi startet likt og avsluttet samtidig. Vet ikke hva det sier om kryssbytte vs steking, men bilen var ihvertfall klar til dyst.

Amcars utskremte ( Stein Moe ) plasserte seg i passasjersetet og vi dro til skogs. Rett opp til Digeråsen, ned via 10`ern og så over på 4`ern..... Da var dagen over 8)











Kuttet motoren da jeg skjønte at dette ikke var så lurt og satt og så på vannet som rant inn i bauer og kanter :o Hele styrings systemet til dashbord ++ og den nye ECU`en tok seg en dukkert og var ikke nevneverdig samarbeidsvillige etterpå... Blåset elektronikken med luft og sprutet på litt crc og andre vidunder middler. Likefullt var det svart i dashen. Etter en stund fyra motoren og den gikk som en ensylindra snekke ( noe den fortsatt til tider gjør!! ).

På vei hjem så bedret det seg gradvis og dashbordet kom jaggu til live igjen. Men når motoren har stått litt, så sliter den med å gå skikkelig før den er varm. Det har sikkert noe med at fordeleren befant seg ca 40cm under vannoverflaten og slurpet seg full på myrvann. Så her trengs det nok en liten runde med service. For ikke å snakke om en kjapp interiørvask.................

Men en flott helg var det likeså!!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget comanche 88

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 190
Re: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #406 på: Ma.,15,Juni,2009,11,52 »
Selv med bilen full av vann finner Stein tid til å være modell for det seneste av herreundertøy ;D

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Re: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #407 på: Ma.,15,Juni,2009,12,11 »
Og det er ikke det verste...
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Re: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #408 på: Ma.,15,Juni,2009,14,17 »
Det er ikke bare Stein (K) som har et imageproblem...

Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Re: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #409 på: On.,17,Juni,2009,12,55 »
ha ha haaa, stakkar Stein Moe  :D :D
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Re: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #410 på: Ma.,12,Oktober,2009,22,03 »
Hmm, Ble litt lei etter dukkerten på Rena med påfølgende mye jobb for å rette opp fadesen...

Jeepen har vel blitt kjørt 3-4 ganger bare siden den helgen. Og da kun for å fylle luft i det dekket som lekker litt ( pinne rester mellom felg og dekk! Får vel gjøre noe med det snart... ). Har bare ikke orket å rote mer med den på en stund. Men nå kjenner jeg at gløden kommer tilbake og at jeg snarest må ta en skikkelig runde på den. Vask og smørning hadde gjort seg.

Leter forøvrig fortsatt etter et tygt og godt sted å periode lagre min kjære. Men de fleste stedene jeg kommer over er dyre og eller store. Si ifra hvis noen vet om et sted...! Stakkern er blitt degradert til kose og hobby bil....
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Re: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #411 på: To., 5,November,2009,23,32 »
Tydeligvis bruker jeg ikke Jeep`en så mye for tiden...

På vei hjem fra Grava forrige onsdag ( drøyt 2 uker siden ) så satte jeg på kjørelysene og dro hjemover. Rett før E6 så begynte vindusviskerne å gå. Hadde vel dytta borti spaken med kneet tenkte jeg og flytte på spaken frem og tilbake. Uansett hvilken posisjon jeg satte den i, så gikk den like fordømt. Stoppet i busslomma og skrudde av tenningen og fyra opp igjen. Da stod den still! Satte på kjørelysene og dermed starta viskerne opp igjen gitt :( Av med tenningen og blinket med fjernlysa. Da gikke de nok en æresrunde....

Hvor pokker kan denne koblingen ha slått seg inn ???? Trodde det eneste fellesnevneren for kjørelys og vindusviskere var batteriet og dynamoen.....  Noen som har en god ide??

Siden den dagen har jeg bare brukt bilen på dagtid, og da er det kun parklys som går på.... Vindusviskerne fungerer utmerket i kombinasjon med parklys!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #412 på: Fr., 6,November,2009,13,35 »
Lett å få slikt tull ved jordingsfeil da, er det en mulighet?

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Re: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #413 på: Fr., 6,November,2009,13,52 »
Har tenkt tanken, men forstår ikke at denne og kunne denne krysskoblingen skulle skje da.... Men jeg får ta en vakker kveld og titte over alle jordingspunktene.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Kjart

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 143
Re: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #414 på: Fr., 6,November,2009,14,27 »
Rett før E6 så begynte vindusviskerne å gå. Hadde vel dytta borti spaken med kneet tenkte jeg og flytte på spaken frem og tilbake. Uansett hvilken posisjon jeg satte den i, så gikk den like fordømt. Stoppet i busslomma og skrudde av tenningen og fyra opp igjen. Da stod den still! Satte på kjørelysene og dermed starta viskerne opp igjen gitt :( Av med tenningen og blinket med fjernlysa. Da gikke de nok en æresrunde....

Pussig

Jeg hadde ett lignende problem, når kjørelysene var på og jeg skrudde på vindusviskeren, så ble lysene svakere og sterkere, omtrent i samme takt som vindusviskerne skulle gått frem og tilbake!

Det viste seg at en engangslighter som hadde falt ned i sprekken mellom vindu og dashbordet hadde sperret stagene som skyves frem og tilbake mellom viskerne, slik at motoren sluret, denne sluringen førte tilslutt til at vindusvisker motoren røk. Men før den røk så lagde den såpass mye forstyrrleser at hovedlysene mine gikk av og på, og tilslutt at releet til kjørelysene brant opp.

Det jeg fant ut da var at lysene og vindusvisker motoren hadde noe med hverandre å gjøre, om det var i selv multifunksjonsspaken eller om de hadde noen felles jordingspunkt, vet jeg ikke, men at problemet ble løst da jeg byttet vindusviskermotor og fjernet det automatiske releet til kjørelysene, og selvfølgelig fjernet lighteren.

Måtte også bytte multifunkjsonsbryteren ved en senere anledning, men jeg tror det skyldes at en "økonom"(meg) lagde litt krøll av tilhenger lysene med en blanding av biltema og mopar deler!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Re: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #415 på: Ti.,24,November,2009,13,29 »
Nå har jeg tittet på alle jordingspunktene som jeg klarte å finne. Alle satt bra og var uten irr. For sikkerhetskyld så skrapte / pusset jeg litt rund disse. Men problemet bestod!

Så var jeg ute å kjørte en kveld ( det regnet faktisk litt, sjeldent..... :-( ) og da virket allt som det skulle. Så tok jeg bilen til jobben en dag, bare for å få kjørt den litt. Da var selvfølgelig problemet tilbake. Som en ekstra bonus, så får jeg nå ikke lenger blunket med blinklysene til venstre heller. Den gir et blink, så 2 sekunder, et blink, 10 sekunder, 1 blink og så slutt...

Jeg har en liten mistanke om den ekstra installert boksen for automatisk kjørelys kan ha noe med saken å gjøre? Evnt så må det være hovedlys bryteren. Men jeg kan ikke fatte at dette henger sammen med vindusviskerne.....
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Re: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #416 på: Ti.,24,November,2009,23,42 »
Her er en med lignende problemer:

http://www.fixya.com/cars/t2973725-1997_jeep_wrangler_sport_when_turn

Ser også at flere nevner problemer med multifunksjonsbryter..
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Re: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #417 på: To.,18,Mars,2010,23,12 »
Nå blir det å børste støv av Jeepen ( ikke snø, den har sola smeltet... ). Pizzabilen er utleid noen uker, så da må jeg "dessverre" bruke Jeep`en til og fra jobben igjen. Det blir jo skikkelig kjipt......!

Får se om vindusviskerne har blitt frisk igjen etter lang tids dvale. Hvis ikke så får jeg ta en liten sjekk på multifunksjonsbryteren. Har en liten mistanke der......

Imorgen skal den få sitt tredje olje og filter skift på utrolige 150 mil..... Da bør de siste skavankene etter fjorårets tragedie være flushet håper jeg.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Re: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #418 på: Sø.,25,April,2010,10,38 »
Etter turen på Kongsberg så tok jo styresnekka kvelden. Slarken er så grov at den helst ikke bør kjøres. Ihvertfall ikke på lengre tur enn i nærområdet.

Har sett på to forskjellige snekker:

AGR sin.

og

PSC sin.

Men så er dilemmaet mitt. Alle sier at det er samme snekka fra 84 -02. Det står også det på delene både hos 4wd, Quadratec og Summit. Men hvis jeg søker på delenr hos norske leverandører, så er det et skifte i -99 med helt forskjellige delenummere, helt forskjellige sprengskisser osv osv.

Har jo handlet litt fra andre siden av dammen og jeg vet godt at "bolt on" som regel ikke er bolt on, men da betyr det at man sannsyneligvis ikke må sveise eller finne fram plasmakutteren for å få delen til å passe.... Da holder det gjerne med litt borring og banking for å få den til å passe....

Er det noen med TJ nyere enn -99 som har byttet til en av disse snekkene?
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Re: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #419 på: Sø.,25,April,2010,10,41 »
Og så blir det vel en støttebrakett for å hjelpe stakkaren med V8 og 36"....

Men det hadde jo vært rått med en slik en da  ;D
« Siste redigering: Sø.,25,April,2010,10,46 av Stein-K »
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!