Skrevet av Emne: Stein-K`s garasje, TJ  (Lest 114335 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #390 på: Ti.,12,Mai,2009,14,59 »
Det er så satans typisk at når noe går galt, går allt galt.... Har bestillt dette hersens drevet fra et par hold. Igår fikk jeg bekreftet at alle hadde klart å skaffe det og at jeg ikke kan avbestille fra noen av dem.... Det ankommer kanskje nå til fredagen allerede, men senest 20 mai!

Men jeg snakket også med Stein Moe ang landstreffet igår. Og nevnte for han dette drevet. Han ble litt stille og måtte sjekke noe! 1 time senere ringte han opp igjen, Joda, en kar i Trondheim som han kjente hadde dette drevet liggende etter en motor han skulle overhale, men som viste seg å være kass. Så det kunne jeg få til en hyggelig pris... Kan spare noen få dager kanskje, men da blir jeg sittende med 2 speller nye deler jeg sannsyneligvis aldri får bruk for. Så det får bære og briste med en uke venting til :-\

Verden er urettferdig av og til !!!!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #391 på: Ti.,12,Mai,2009,15,38 »
Men så blir du jo en anerkjent ekspert på drev X.    Det blir noe å fortelle barnebarna, det !
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Re: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #392 på: Ma.,18,Mai,2009,15,55 »
Da er det bekreftet at det hersens drevet har ankommet vårt nydelige avgiftsland!!

Men så gikk EB igjennom ledningsnettet og fant en kontakt til MAF sensoren.... Det er jo også en bestillingsvare hos de aller fleste leverandørene her på berget. Unntaket var Bergheim v/ Graversen. Han hadde en til salgs for sin egenvekt i gull + mva........

Heldigvis så hadde Klintberg & Way en på lager i Europa til en noe mer overkommelig pris, som de mente at skulle la seg skaffes før helgen... Så da får vi se!!

Steinar Stolen kunne skaffe en til 1700,- inkl mva, men da på 14 dager. Dog hadde vel ventetiden vært verdt ca 500,- dagen vel..............................

Sitter vel igjen med en solid følelse at jeg ble lurt av Techline Bilelektro som anbefalte motoren når jeg kjøpte den. Det var han/de som hadde overhalt den og mangel lista begynner å bli veldig lang !!!! Dog kjøpte jeg den av en privat person, men etter rådføring med han Trond hos TBE!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Re: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #393 på: Ti.,19,Mai,2009,08,21 »
De har ikke denne brukt på Phoenix us cars i vestfold?
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget kjetil

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 738
Re: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #394 på: Ti.,19,Mai,2009,12,13 »
Hmm. Her hører jeg mange de problemene jeg hadde også med min lt-1.

Ledningsnett kjøte jeg komplett med hjerne å alle nye sensorer fra Howell.

De har masse erfaring fra å montere lt-1 i Jeep med tilhørende problemer.

Tenningen trenger du ikke flytte, det vil koste deg mye mere enn det smaker, fordi lT-1 er nødt til å ha den optiske delen i fordeleren.For å vite når den skal sprøyte inn fuel til rett tid.  Men du kan kjøpe et kit som gjør at du får 8 coiler å "nesten" fordelerløs"tenning. Men du er likevel nødt til å beholde fordeleren for signalet fra den optiske delen. (jeg har søkt å lett etter et oppgraderingskit til denne motoren siden jeg innstalerte denne i min Jeep i 1998.)

Det som er en løsning for å kjøre dypt hvis du har den fordeleren med lufting, så kan du sette på slanger med justerbar reduksjonsventil så kjører du et lite overtrykk i fordeleren når du vader, da bør du holde den tørr innvendig. Jeg har satt det på min lt-1  motor. men har ikke fått prøvd det enda. Dette fant jeg på en nett side hvor det var noen som hadde lt-1 motor i jeep.

Jeep clubnorway medlem nr 12
Jeep CJ-7 Renegade 1985 optimalisert istykker.
Jeep JK unlimited 2012 sahara
Har endelig skjønt "Jeep thing" så nå mor kjører Toyota til daglig.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Re: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #395 på: Sø.,24,Mai,2009,12,38 »
Problemet med varme apparatet er funnet og reparert. Det var hull i vakumslangen fra motoren til varmeregisteret. Denne ble tettet og fungerte 100% ved test.

Ledningsnettet jeg bestilte viser bare hvor lite komplett motoren var... Motoren har ( mest sannsynelig ) feil i ECU`en ( Stammer fra Camaro men programmert for Caprice ). I og med at -93 Camaro ikke hadde alle funskjonene som trengs på Caprice`en, så var disse forsøkt koblet bort. Jeg har dermed måtte supplere følgende:

- Ny orginal ECU til 94 Caprice
- 1 stk MAF sensor
- 1 stk Temp sensor innsug
- Komplett nytt innsug med mulighet for MAF og temp sensor
- 2 stk bredbånd lambda sonder
- Knock sensor i blokka
- Knock sensor modul
- Må bygge om diverse ledninger for brems ( til lock up ) samt styring til girkasse. Her var det bare klippet, limt osv.

Jeg har sendt en krass mail til vedkommende som anbefalte motoren og kommer vel aldri til å hverken handle der selv, eller anbefale noen til å gjøre det!!!

Her er det et bildet som viser hvorfor oljetrykket frosvant.... Det er god slark iplasthylsa som er opplagringen til akslingen drevet sitter på!!



Nytt VS gammelt:



Det var en hyggelig ekvipasje når jeg dro opp til EB noen uker siden. Kunne godt tenkt meg å ha denne kombinasjoenen i eget eie:

Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Re: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #396 på: Sø.,24,Mai,2009,12,42 »
Noen bilder fra torsdagens innsats hos EB. Jeg og EB holdt på i ca 10 timer. TTT!!!









Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Re: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #397 på: Sø.,24,Mai,2009,12,47 »
Sitat
Tenningen trenger du ikke flytte, det vil koste deg mye mere enn det smaker, fordi lT-1 er nødt til å ha den optiske delen i fordeleren.For å vite når den skal sprøyte inn fuel til rett tid.  Men du kan kjøpe et kit som gjør at du får 8 coiler å "nesten" fordelerløs"tenning. Men du er likevel nødt til å beholde fordeleren for signalet fra den optiske delen. (jeg har søkt å lett etter et oppgraderingskit til denne motoren siden jeg innstalerte denne i min Jeep i 1998.)

Da er det nok en liten forskjell på våres to motorer. Til min motor, så fikk man et sett til 570 USD som flyttet allt opp og i bakkant av motoren. De gamle hullene ble da 100% forseglet. Problemet er bare at det firmaet som lagde disse ikke eksisterer lengre......!!!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Kristian

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 483
  • Det er forskjell på SHOWOFF og OFFROAD
Re: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #398 på: Sø.,24,Mai,2009,14,30 »
Forbanna mye trøbbel du skulle igjennom da :-X.
Håper du kommer i mål snart.
Stå på det blir bra til slutt ;D
I DRIVE JEEP, NOT A SUV

Utlogget kjetil

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 738
Re: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #399 på: Ma.,25,Mai,2009,12,09 »
Sitat
Tenningen trenger du ikke flytte, det vil koste deg mye mere enn det smaker, fordi lT-1 er nødt til å ha den optiske delen i fordeleren.For å vite når den skal sprøyte inn fuel til rett tid.  Men du kan kjøpe et kit som gjør at du får 8 coiler å "nesten" fordelerløs"tenning. Men du er likevel nødt til å beholde fordeleren for signalet fra den optiske delen. (jeg har søkt å lett etter et oppgraderingskit til denne motoren siden jeg innstalerte denne i min Jeep i 1998.)

Da er det nok en liten forskjell på våres to motorer. Til min motor, så fikk man et sett til 570 USD som flyttet allt opp og i bakkant av motoren. De gamle hullene ble da 100% forseglet. Problemet er bare at det firmaet som lagde disse ikke eksisterer lengre......!!!

Hmm jeg var ganske sikker på at blokka ikke hadde hull i bakkant for dette samt at oljepumpa ikke har tappen for å kjøre "vanlig" fordeler.
I tillegg må jo da innsuget maskineres, EGR ventil må flyttes eventuelt bygges om mm.
Jeep clubnorway medlem nr 12
Jeep CJ-7 Renegade 1985 optimalisert istykker.
Jeep JK unlimited 2012 sahara
Har endelig skjønt "Jeep thing" så nå mor kjører Toyota til daglig.

Utlogget kjetil

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 738
Re: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #400 på: Ma.,25,Mai,2009,13,25 »
Fant noe intersangt angående dette i dag med tenningen.

LT-1 motor med ls1 ledningsnett ++ litt ekstra.

http://www.eficonnection.com/eficonnection/default.aspx


Jeep clubnorway medlem nr 12
Jeep CJ-7 Renegade 1985 optimalisert istykker.
Jeep JK unlimited 2012 sahara
Har endelig skjønt "Jeep thing" så nå mor kjører Toyota til daglig.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Re: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #401 på: Ma.,25,Mai,2009,16,03 »
Innsuget må maskineres for gjennomføring av fordeler akselen. Det er helt korrekt. H.E.I har en fordeler med ekstra lang stamme som går klar av EGR ventilen. Men dette krever litt ekstra høyde under panseret. Jeg har plass nok pr idag.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Re: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #402 på: Lø.,30,Mai,2009,21,24 »
Så en tråd på KNA Telemark sin side på Pirate at Broom hadde laget en reportasje med bl.a din bil Stein.. Tøft!

Slenger inn en link til litt bilder fra kjøringen.
http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=25849

Du får oppdatere oss når detta blir sendt på tv..
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget Fagelund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 160
  • medl nr 797
Re: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #403 på: Lø.,30,Mai,2009,21,55 »
Så en tråd på KNA Telemark sin side på Pirate at Broom hadde laget en reportasje med bl.a din bil Stein.. Tøft!

Slenger inn en link til litt bilder fra kjøringen.
http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=25849

Du får oppdatere oss når detta blir sendt på tv..

Drit kult!!! :D  Må si ifra om når dette blir sendt?
medl nr 797

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Re: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #404 på: Ma., 1,Juni,2009,21,04 »
Det var en artig dag det ja! Fikk en god del skryt av bilen og Jan Erik var ikke i tvil om hvilken bil som var mest komfortabel ( og iog for seg mest fremkommelig... ;) ). 10 timers innspilling skal bli til 6-7 min innslag på Broom. Denne episoden skal vises før ferien og de sa iløpet av 2 til 3 uker.

Det ble laget en teaser også, som skal sendes som reklame for innslaget. Det blir også lagt ut en 30 minutters "helfilm" rett etter Tv sendingen på Broom sine sider.

Ble lite søvn den natta... Jobbet på bilen hos EB til kl 01.00. 2 timer kjøring og rett på jobben for å vaske bilen. Ferdig til kl 03.45 og i seng kl 04.30. Opp kl 07.00 for jeg måtte ned til Skien for å filme ( ca 2t reise ). Ble heldigvis møtt med ubegrenset sort kaffe  ;D
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!