Skrevet av Emne: Stein-K`s garasje, TJ  (Lest 112686 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #375 på: Ti.,28,April,2009,10,45 »
Takker MYE for god hjelp!!

Det ble litt prosjekt, men det gikk veldig greit. Ble jo litt vanskelig å få 2 tonn amerikansk stål opp på hengeren uten egen motorkraft ei heller vinsj på min bil eller hengeren.....
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #376 på: On.,29,April,2009,15,02 »
 



;D ;D

Gode nyheter fra EB!! Det er drevet som sitter inni en plasthylse på toppen av akslingen til oljepumpa som er gåen. Og det ser ut som om det har godt veldig bra med resten av motoren!! Det eneste lille problemet er at denne dele ikke finnes som ettermarkeds del og Chervrolet har ikke delen på lager. Den må lages først... Og en slik "KJEMPE" bestilling blir ikke prioritert. Har forespurt flere steder og ingen har denne delen tilgjengelig :P

Har sjekket med de høggerne jeg kjenner til i Norge og ingen av dem har den motoren liggende heller....

Så hva F@#N gjør en da....?


« Siste redigering: To.,30,April,2009,11,45 av wrangler »
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #377 på: On.,29,April,2009,15,03 »
Få noen til å lage den???
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

renegade

  • Gjest
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #378 på: On.,29,April,2009,15,50 »
;D ;D

Gode nyheter fra EB!! Det er drevet som sitter inni en plasthylse på toppen av akslingen til oljepumpa som er gåen. Og det ser ut som om det har godt veldig bra med resten av motoren!! Det eneste lille problemet er at denne dele ikke finnes som ettermarkeds del og Chervrolet har ikke delen på lager. Den må lages først... Og en slik "KJEMPE" bestilling blir ikke prioritert. Har forespurt flere steder og ingen har denne delen tilgjengelig :P

Har sjekket med de høggerne jeg kjenner til i Norge og ingen av dem har den motoren liggende heller....

Så hva F@#N gjør en da....?

Er det denne:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Engine-Oil-Pump-Drive-LT-Corvette-Camaro-Impala_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ72Q3a1546Q7c66Q3a2Q7c65Q3a12Q7c39Q3a1Q7c240Q3a1318Q7c301Q3a1Q7c293Q3a1Q7c294Q3a50QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem300311193921QQitemZ300311193921QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories


Og du er sikker på at ikke f.eks. morosso lager en erstattningsdel ?
Jeg fant flere "oil pump drive shaft" til chevy som de påstår kan brukes i LT motor'n.  Og som muligens ikke behøvde den plastikkdingsen (?)

Hmmm, og hvorfor har det drevet gått ?  Er det byttet til en annen kam, som ikke er kompatibel med det drevet ?
Jeg erindrer noe om ståldrev / jerndrev og div. materialer i kammer...
« Siste redigering: On.,29,April,2009,15,57 av renegade »

Utlogget CJ-7 golden eagle

  • Klubb verv
  • 360 CID
  • ****
  • Innlegg: 377
  • Kalender ansvarlig.
    • www.4x4jeep.no
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #379 på: On.,29,April,2009,15,54 »
Sitat
Så hva F@#N gjør en da....?

Jeg hadde tatt en prat med Ole Graversen hos Bergheim på Ensjø, han kan og vet mye.
Dessuten er han en Jeep mann :)
Tom Jensen
JCN medlem nr. 8
2013 Jeep JK Unlimited Rubicon
1980 Jeep CJ-7 golden eagle 350 cid.
1978 Jeep CJ-7 Stainless Steel karosseri
2008 Can-Am Renegade 800HO

www.4x4jeep.no

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #380 på: On.,29,April,2009,16,05 »
Sitat
Og du er sikker på at ikke f.eks. morosso lager en erstattningsdel ?
Jeg fant flere "oil pump drive shaft" til chevy som de påstår kan brukes i LT motor'n.  Og som muligens ikke behøvde den plastikkdingsen (?)

Hmmm, og hvorfor har det drevet gått ?  Er det byttet til en annen kam, som ikke er kompatibel med det drevet ?
Jeg erindrer noe om ståldrev / jerndrev og div. materialer i kammer...


Bilen har kun orginale deler, så hvorfor denne har ryki vet jeg ikke. Det er ikke et kjent problem ifølge de jeg har snakket med....

Drevet ser nesten likt ut men er ikke kompatiblet mellom 350 og min 265 motor.....


Sitat
Jeg hadde tatt en prat med Ole Graversen hos Bergheim på Ensjø, han kan og vet mye.

NR ??

Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

renegade

  • Gjest
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #381 på: On.,29,April,2009,16,06 »
Sitat
Og du er sikker på at ikke f.eks. morosso lager en erstattningsdel ?
Jeg fant flere "oil pump drive shaft" til chevy som de påstår kan brukes i LT motor'n.  Og som muligens ikke behøvde den plastikkdingsen (?)

Hmmm, og hvorfor har det drevet gått ?  Er det byttet til en annen kam, som ikke er kompatibel med det drevet ?
Jeg erindrer noe om ståldrev / jerndrev og div. materialer i kammer...


Bilen har kun orginale deler, så hvorfor denne har ryki vet jeg ikke. Det er ikke et kjent problem ifølge de jeg har snakket med....

Drevet ser nesten likt ut men er ikke kompatiblet mellom 350 og min 265 motor.....


Sitat
Jeg hadde tatt en prat med Ole Graversen hos Bergheim på Ensjø, han kan og vet mye.

NR ??



http://www.ls1lt1.com/forum/showthread.php?t=10826

Utlogget CJ-7 golden eagle

  • Klubb verv
  • 360 CID
  • ****
  • Innlegg: 377
  • Kalender ansvarlig.
    • www.4x4jeep.no
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #382 på: On.,29,April,2009,18,14 »
Tom Jensen
JCN medlem nr. 8
2013 Jeep JK Unlimited Rubicon
1980 Jeep CJ-7 golden eagle 350 cid.
1978 Jeep CJ-7 Stainless Steel karosseri
2008 Can-Am Renegade 800HO

www.4x4jeep.no

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #383 på: On.,29,April,2009,20,11 »
Oil pump drive shaft går omhverandre på samtlige LT1 motorer. Det er den plastikkdriten og drevet som er spesielt for 265cid`en. Alle andre LT1 motorer bruker samme plastikkdelene og drevet. Men de to er litt forskjellige....

Uansett. EB er igang med å pønske ut ombyggingen og flyttingen av fordeleren slik at jeg kan vade litt dypere igjen ;-)
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #384 på: To.,30,April,2009,11,46 »




;D ;D

Gode nyheter fra EB!! Det er drevet som sitter inni en plasthylse på toppen av akslingen til oljepumpa som er gåen. Og det ser ut som om det har godt veldig bra med resten av motoren!! Det eneste lille problemet er at denne dele ikke finnes som ettermarkeds del og Chervrolet har ikke delen på lager. Den må lages først... Og en slik "KJEMPE" bestilling blir ikke prioritert. Har forespurt flere steder og ingen har denne delen tilgjengelig :P

Har sjekket med de høggerne jeg kjenner til i Norge og ingen av dem har den motoren liggende heller....

Så hva F@#N gjør en da....?



  Jøss. Så Rikard tippet rett, at det var et lager/drev som hadde blitt knust. GOOD NEWS  :D
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

renegade

  • Gjest
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #385 på: To.,30,April,2009,12,16 »
Oil pump drive shaft går omhverandre på samtlige LT1 motorer. Det er den plastikkdriten og drevet som er spesielt for 265cid`en. Alle andre LT1 motorer bruker samme plastikkdelene og drevet. Men de to er litt forskjellige....

Uansett. EB er igang med å pønske ut ombyggingen og flyttingen av fordeleren slik at jeg kan vade litt dypere igjen ;-)

På LS/LT forumet, så var det noen som nevnte at det var noen som hadde lagd dette drevet.  Men jeg er vel tvilende til at det er til din motor, er vel heller til alle de andre tipper jeg.
Hvis du skal forske mer på det, så kan du jo google litt på div. ls/lt forum.

Ellers, så er det vel uansett det beste å gå over til en vanlig fordeler...

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #386 på: To.,30,April,2009,12,40 »
Sitat
På LS/LT forumet, så var det noen som nevnte at det var noen som hadde lagd dette drevet.  Men jeg er vel tvilende til at det er til din motor, er vel heller til alle de andre tipper jeg.
Hvis du skal forske mer på det, så kan du jo google litt på div. ls/lt forum.

De hadde vel ikke laget drevet, men de hadde laget den plstikk driten i alu eller stål. Det er denne som har blitt slitt slik at drevet har fått dårligere og dårliger hold og tilslutt tatt kvelden. EB Har snust opp et som forhåpentligvis går med frakt imorgen...!!! ( Alle sammen bes ta en stille bønn og krysse fingrene !! )

Ombyggingen med fordeler oppe går i klinsj med EGR systemet fant vi ut. Det blir veldig trangt mellom EGR ventilen og fordeleren. Uansett er fordeler ombyggingen utsatt til vinter prosjekt pr idag.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #387 på: Ma., 4,Mai,2009,18,30 »
EB hadde noe på kroken via Petter`n i Brummundal. Men han klarte ikke å trylle han heller, så jeg er fortsatt på nullpunktet når det gjelder dette møkka drevet!! Chevrolet i USA har ikke denne biten på lager og må fysisk lage denne. Har snakket / mailet med minst 15 forskjellge delelverandører norske som amerikanske og ingen kan hjelpe meg!! Tok kontakt med  Ole Graversen og han kunne ikke gi meg svar på om det var å få tak i, men at det stod som tilgjengelig for han. Han kunne ei heller sjekke det uten at jeg fysisk bestilte det av han. Da måtte jeg også betale uansett når jeg fikk det. Men om det var om 14 dager eller 14 uker kunne han ikke svare på..... Syntes vel ikke han hadde noe mer peiling enn minstekravet og ikke var han spesielt serviceminded heller :-\

Uansett så var det et lite lysglimt i hverdagen.... Fikk en søt liten pakke fra andre siden av dammen :D Nærmere bestemt Hotwire Auto med den nye orginale hjernen og nytt komplett el annlegg for bilen med utslipp`s styring osv osv. Det så utrolig bra ut! Selve EGR solenoid og ventil +++ kommer først om en drøy uke fra Aarnes Amerikanske bildeler Bergheim skulle bare ha 14.622,- ekskl mva for hjernen og Painless skulle bare ha 9400,- for standard ledningsnett! Hotwire Auto skulle ha 10.270,- for komplett ledningsnett med orginal ny i eske hjerne hvor de programmerte inn hele oppsettet mitt ned til minste detalj som VIN nummeret på min TJ! Knall service, knalle priser!!!

Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Holmis

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 624
  • Jeepaholic !
    • www.multi2net.com
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #388 på: Ma., 4,Mai,2009,19,41 »
Kan gå god for Hotwire auto ja. Både Frode og jeg har fått våre kabelklaser moddet der. De er raske og samme hva man spør om så har de en positiv instilling. Slikt blir det respekt av hos meg i hvertfall...

AMC Jeep CJ7 4.0HO-Aut , Renegade 1984
Jeep Cherokee XJ 2,5TD 1996

Cerwin-Vega Recone Service: http://cerwinvega.multi2net.com

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #389 på: Ti., 5,Mai,2009,00,10 »
Chris sier thanks for the cred :)
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten