Skrevet av Emne: reg av jeep cj7  (Lest 2111 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget xt600

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 79
reg av jeep cj7
« på: Ma., 7,Mars,2011,18,55 »
hei jeep fan
Håper å få Jeepèn min godkjent til våren, har vært i kontakt med dette forum tideliger angående ny motor, "skal gå greit å få godkjent en 304 motor", orginalt har denne cj7èn 6 syl 4.2L motor men, har fremskaffet en 304 V8 5L motor. Jeepèn har jeg tatt inn fra svergie.
Bestilte en bekreftelse fra amcar club norge at jeep cj7 1979 mod ble lever med to typer motorer der ingen utbedringer ble gjort fra fabrikken med bremser, oppheng osv....ved valg av større motor.
Dett dokument skal jeg ta BT ved godkjenning men, i siste setning på dokumentet fra amcar står det følgende skrevet av amcar.

 " Siden 304 CDI V8 var en motor som kunne leveres orginalt i denne biltype vil vi anbefale motorbytte godkjent innenfor regelverket for bevaringsverdig kjøretøy."

Her stusser jeg på "bevaringsverdig kjøretøy", ringt i dag til amcar der ment de at dette burde stå for å få jeepèn godkjent.
Dett er jeg usikker på, noen på jeep forum nevnte at jeg ikke må få den registret som "bevaringsverdig" dette kan gi problemer ved evt.utbedringer eller ombygning ved et senere tidspunkt.

Har noen på jeep forum noen erfarning med et slikt formulert dokument fra amcar ved en godkjenning av jeep hos BT.

Er usikker på hva jeg jeg skal gjøre trenger noen råd.
mvh
aage

Utlogget Holmis

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 624
  • Jeepaholic !
    • www.multi2net.com
Re: reg av jeep cj7
« Svar #1 på: Ma., 7,Mars,2011,23,30 »
Ved registrering som bevaringsverdig, mener jeg at bilen må være tilnærmet orginal.

Fler som har slitt med dette...

Første jeg ville gjort er å ringe amacar, slik at de kan sende deg samme brev men uten "bevaringsverdig" i brevet...
AMC Jeep CJ7 4.0HO-Aut , Renegade 1984
Jeep Cherokee XJ 2,5TD 1996

Cerwin-Vega Recone Service: http://cerwinvega.multi2net.com

Utlogget xt600

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 79
Re: reg av jeep cj7
« Svar #2 på: Ti., 8,Mars,2011,16,11 »
hei
ringte amcar i dag, amcar sier for å få jeepèn godkjent i norge må det stå " ....regelverket for bevarings verdig kjøretøy" i abefalingen fra amcar.
Dett regelverket er § 1.9 etter amcar sine erfaring kan  dette reglverk tolkes forkjellig, når jeepen blir godkjent :-) skal en vist  kunne velge om en ønsker det bevarings verdig eller at jeepèn blir reg som veteran.
Det er jo en hel del andre som har hatt  det samme problemet, etter hva jeg har lest på nettet, har det som regel gått greit.

Problemet mitt som kan  hinder godkjenning er at jeepèn må være så orginalt som mulig ved visning på min er det montert en flipfront, glassfiber front, dette kan være nok til at den ikke godkjennes.....urk....har brukt alle pengene på ny motor.

Noen som har et sett kjermer panser grill for salg??, noe rust ingen hinder.
aage

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Re: reg av jeep cj7
« Svar #3 på: Ti., 8,Mars,2011,17,27 »
Gjelder dette når det er en europeisk bil også da? Jeg har trodd at når det er en bil som er godkjent i EU er det bare å registrere??
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget xt600

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 79
Re: reg av jeep cj7
« Svar #4 på: Ti., 8,Mars,2011,19,01 »
hei
er usikker men, i følge amcar må alle kjøretøy gjennom dette, jeg trodde også at import fra norden ville være enklere.......må vente og se.

Jeg registrerte en Norton 600 1960mod,kjøpt i norge tatt inn fra engeland for noen år siden møtte opp hos biltilsynet i stavanger, så bare på mcèn ingen kontroll men, jeg måtte fremkaffe bekreftelse på at den var godkjent for 2 personer????, nortonen fremstod som orginal med sal og fothviler for passasjer sa jeg til BT.....utrolig... jeg spurte BT om de tror nortonen er laget for "løye"...etter et par uker ble dokument fremskaffet gjennom Norton club UK og den ble god kjent.
For 2 år siden tok inn en BSA B50SS 1971 mod fra danmark kjøpte den på et marked engelsk vognkort fulgte med.
satt den i stand fikk tid hos BT i haugesund, ikke ledig i stavanger, eneste jeg hadde 2 manualer (haynes+ ?), kjørte til haugesund møtte opp kl 11.00, var litt overasket at jeg hadde kjørt opp, hvorfor ikke!!! , etter på gikk de bare en tur rundt bsaèn kontolerte ramme nummer, i vogn kort står det etter ramme nummeret SS (street scrambler) på rammen SS er ikke dette slått inn de spurt hvorfor, vet ikke....ble ikke noe mer 11.20 var bsa reg i norge.
ved reg av disse MCène ble det alldri sagt eller nevnt noe om ".......godkjent innenfor regelverket for bevaringsverdig kjøretøy".....!!
aage