Skrevet av Emne: "Byggetråd" av min WJ.  (Lest 39719 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Utlogget Svensson

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 436
Re: "Byggetråd" av min WJ.
« Svar #30 på: Fr.,11,Mars,2011,10,41 »
Har testa så smått utenfor veien, men ikke mye. Brøyter ikke snø lenger slik jeg gjorde med BMW'en :)
Kan kanskje telle antall medlemmer i tr.heims området på to hender nå da?
04 WJ 2,7 Overland: 2,5" OME, JKS-trackbar, 265/70 x 17 Mickey Thompson Baja MTZ,
ION Alloy style 171.
Byggetråd:
http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,7315.0.html

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: "Byggetråd" av min WJ.
« Svar #31 på: Fr.,11,Mars,2011,11,54 »

Ja, vi må vel ta i bruk den andre hånda for å kunne telle så langt.
Vi er ikke mange men består av et tungt belastet klientell om vi kan bruke det uttrykket...  8)

Utlogget svempa

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 255
Re: "Byggetråd" av min WJ.
« Svar #32 på: Fr.,11,Mars,2011,22,35 »
Holder til i Saltdal i Nord Norge, og kan ikke skryte av at det trengs så mange hender for å telle Jeep intusiaster hær heller....får kanskje ta kontakt når jeg er i Trondheimsområdet :)
04 Dodge Ram HD QCSB 5.9 HO Cummins
03 Grand Voyager 2.5 crd 7s
90 GMC QCLB 6.2 detroit diesel
12 Yamaha Nytro MTX MCX 300

Japanese cars are like tampons...every pussy have one

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Re: "Byggetråd" av min WJ.
« Svar #33 på: Lø.,12,Mars,2011,01,32 »
Supertøff kjerre. 8) Tøff look med linselys. :) Vedr. de xenon nærlysene. Det virker som om de slår seg av når du setter på fjærnlys. Det skal de ikke. De skal lyse uavhengig. Jeg har det samme på min. Må koble et relè med fjærnlysledningen som styrestrøm, slik at når du setter på fjærnlys, gir den ledningen impuls til relèet som da klikker på strøm til nærlys slik at de blir værende på. Da slipper du at hver gang du dimmer ned, tennes nærlysene på nytt. Sparer også pærene.  :) Keep up the good work!
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: "Byggetråd" av min WJ.
« Svar #34 på: Lø.,12,Mars,2011,01,36 »

Utlogget Svensson

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 436
Re: "Byggetråd" av min WJ.
« Svar #35 på: Lø.,12,Mars,2011,10,44 »
Holder til i Saltdal i Nord Norge, og kan ikke skryte av at det trengs så mange hender for å telle Jeep intusiaster hær heller....får kanskje ta kontakt når jeg er i Trondheimsområdet :)
Saltdal i Nord-Norge er jo bare et steinkast unna :)

Supertøff kjerre. 8) Tøff look med linselys. :) Vedr. de xenon nærlysene. Det virker som om de slår seg av når du setter på fjærnlys. Det skal de ikke. De skal lyse uavhengig. Jeg har det samme på min. Må koble et relè med fjærnlysledningen som styrestrøm, slik at når du setter på fjærnlys, gir den ledningen impuls til relèet som da klikker på strøm til nærlys slik at de blir værende på. Da slipper du at hver gang du dimmer ned, tennes nærlysene på nytt. Sparer også pærene.  :) Keep up the good work!
Takker :) Prøver så godt jeg kan. Ang lysene, så er det ikke xenon i nærlysene på bildene der. Det er derimot det nå, og nå er det mye berdre :) Må muligens skaffe 50W xenon. Virker som om sotinga av lyktene har en del å si for lyset som kommer ut. Langlysa på bilen blir halogen tror jeg nok, er for lang ventetid på at xenon skal skru seg på. Ser ut som nærlysa kutter ut på bildet når langlysa kommer på,men de er mer at de linsene kutter lysene svært godt i en viss høyde. Men takk for tips :)


Har lufta ideen til Kona, får se om jeg kanskje får det til :) Hvor ligger asylet ?

http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,7475.0.html

Har du tid må du ta deg en tur  :D
04 WJ 2,7 Overland: 2,5" OME, JKS-trackbar, 265/70 x 17 Mickey Thompson Baja MTZ,
ION Alloy style 171.
Byggetråd:
http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,7315.0.html

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Re: "Byggetråd" av min WJ.
« Svar #36 på: Lø.,12,Mars,2011,13,13 »
Sitat
Virker som om sotinga av lyktene har en del å si for lyset som kommer ut. Langlysa på bilen blir halogen tror jeg nok, er for lang ventetid på at xenon skal skru seg på.
Sotingen har nok mye å si. Se opp mot sola uten solbriller. Ta så på deg solbriller og se opp......Jo mørkere dess mindre lys kommer igjennom. 50W xenon bruker lengre tid på å tenne enn 35W. Jeg har begge deler. Hvitere lys kan hjelpe. 4300K istedet for 6000k som er vanlig.
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget Svensson

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 436
Re: "Byggetråd" av min WJ.
« Svar #37 på: Lø.,12,Mars,2011,19,30 »
Kan tenke meg sotinga utgjør en god del ja, så tror jeg må gå til anskaffelse av 50W xenon. Som optiker har jeg litt peiling på lys osv :) Men slutt å se på sola, selv om man ser opp i bare korte øyeblikk, så kan dette være skadelig for øyet. Man skal heller ikke se på sola med solbriller på. Finnes spesialbriller til å se på solformørkelser :)
Det er 4300k i kjørelysa nå.
04 WJ 2,7 Overland: 2,5" OME, JKS-trackbar, 265/70 x 17 Mickey Thompson Baja MTZ,
ION Alloy style 171.
Byggetråd:
http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,7315.0.html

Utlogget Svensson

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 436
Re: "Byggetråd" av min WJ.
« Svar #38 på: On.,13,Juli,2011,21,46 »
Liten oppdatering på bilen. Har som gått tilbake til de originale lyktene, men har montert xenon i både ekstralysene samt langlys i lyktene. Har bestilt en del nye deler i det siste. JKS justerbar trackbar, 4 nye styreledd, nye bærekuler v.side, nye løftesylindere på bakluka, nye tøymatter i bilen med broderet jeep logo, nytt bremserør bak og sist, men ikke minst nye fjærer foran heavy type. Ja, har også bestilt presse til å klemme inn bærekulene fra ebay:) sånn c presse greie. Komemr update senere når bilen blir jobba på :)
04 WJ 2,7 Overland: 2,5" OME, JKS-trackbar, 265/70 x 17 Mickey Thompson Baja MTZ,
ION Alloy style 171.
Byggetråd:
http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,7315.0.html

Utlogget Svensson

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 436
Re: "Byggetråd" av min WJ.
« Svar #39 på: Sø.,21,August,2011,12,12 »
Da var mye gjort på bilen siden sist :) Ramser opp i fleng av hva jeg har gjorti garasjen til Onkel (Jeepfrelst).

Ramser like greit opp alt jeg har gjort på bilen så jeg selv ser hva jeg har gjort også, masse enkle saker her som ikke er noen stor sak:

- Byttet dempere og fjærer, samt satt på 1cm OME spacere. OME hele hurven.
- Byttet alle 4 styreledd.
- Byttet bærekuler v.side foran.
- Byttet til JKS justerbar trackbar.
- Byttet til større og kraftigere styredemper.
- Byttet bremseklosser hele veien rundt.
- Byttet kaliper v.side bak.
- Byttet forringer stabstag bak.
- Byttet End Links, eller rakkelstag, om du vil, bak.
- Byttet olje på transferkassa, diffen bak og diffen foran.
- Byttet olje på motor og oljefilter.
- Bygd om tusenmetringene fra halogen til xenon. Samt langslys i originallyktene.
- Byttet de originale høytalerne hele veien, måtte lodde og fikse ledningene i dørene. Disse var det brudd på.
- Satt inn adapter for Apple produkter så, CD-skifteren er satt ut av spill.
- Byttet de løftesylinderene på bakluka.

Kommer ikke på flere ting i farta. Skal legge til flere ting til denne lista når jeg får gjort det som gjenstår.
Skriver like ei liste over ting som skal gjøres så jeg husker hva jeg har i vente:

- Bygge om mellomaksling foran til kryss.
- Montere 5 stk rektangulere lykter på taket( I det skjulte så kona ikke oppdager det)
- Sjekke ut hva den knekkelyden i forstillinga er. Tror dette er et cv ledd, men kom med tips hvis du leser dette og har hørt det før. Dette skjer ved rattutslag.
- Heve bilen litt til når mellomaksling er ombygd.
- Pigge opp og seipe generaldekkene til vinteren.
- Bytte ut reima på motoren.
04 WJ 2,7 Overland: 2,5" OME, JKS-trackbar, 265/70 x 17 Mickey Thompson Baja MTZ,
ION Alloy style 171.
Byggetråd:
http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,7315.0.html

Chryslercrap

  • Gjest
Re: "Byggetråd" av min WJ.
« Svar #40 på: Sø.,21,August,2011,17,02 »
- Heve bilen litt til når mellomaksling er ombygd.

Fjærspacere til deg  :)
http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,8194.0.html

Jeg får mine tilbake snart (fra dreiing)  :)

Utlogget Svensson

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 436
Re: "Byggetråd" av min WJ.
« Svar #41 på: Sø.,21,August,2011,17,41 »
Kanskje det, men tror jeg må bygge om først!:) Yoken kommer til uka nå! :)  Hvor høye blir dine når de er dreid ned? 
04 WJ 2,7 Overland: 2,5" OME, JKS-trackbar, 265/70 x 17 Mickey Thompson Baja MTZ,
ION Alloy style 171.
Byggetråd:
http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,7315.0.html

Utlogget Svensson

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 436
Re: "Byggetråd" av min WJ.
« Svar #42 på: Sø.,21,August,2011,20,27 »
Her er bilde av bilen med JKS trackbar, ny styresemper og spor etter bytte av diffolje :)
04 WJ 2,7 Overland: 2,5" OME, JKS-trackbar, 265/70 x 17 Mickey Thompson Baja MTZ,
ION Alloy style 171.
Byggetråd:
http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,7315.0.html

Chryslercrap

  • Gjest
Re: "Byggetråd" av min WJ.
« Svar #43 på: Sø.,21,August,2011,20,40 »
Kanskje det, men tror jeg må bygge om først!:) Yoken kommer til uka nå! :)  Hvor høye blir dine når de er dreid ned? 

Ble det noe forskjell med styredemperen da? Regner med den gamle var utslitt  :)

Blir 30mm spacer fram og 25mm bak, totalt løft blir da 70mm fram og 65mm bak, regner med bilen blir i vater, håper det..

Utlogget Svensson

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 436
Re: "Byggetråd" av min WJ.
« Svar #44 på: Sø.,21,August,2011,20,49 »
Det ble klart stor forskjell på bilen ja! :) Fastere i fisken bak samt at den ikke lenger sporer mer! :) Så ble full pott! Eneste jeg "sliter" med nå er den knekkelyden ved svinging. Ikke hele tiden, men ofte nok.

Her er et par bilder av de småjobbene jeg har gjort. Var ikke morro å stå i Bergen uten sted å skifte bremseklosser foran. La også til et bilde av forrige bil :) Litt lavere og uten mulighet til å ligge under å skru :)
« Siste redigering: Sø.,21,August,2011,21,00 av Svensson »
04 WJ 2,7 Overland: 2,5" OME, JKS-trackbar, 265/70 x 17 Mickey Thompson Baja MTZ,
ION Alloy style 171.
Byggetråd:
http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,7315.0.html