Skrevet av Emne: Mellomaksling CJ 7.  (Lest 5897 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: Mellomaksling CJ 7.
« Svar #15 på: Ti.,20,Mars,2007,17,29 »
Sendte begge akslingene til powertrain i dag.Snakket med en hyggelig fyr der,og det skulle ikke gå så lan tid å fikse
denne biffen.... Hadde jo vert kjekt å prøvet ut om alt funker før Gol.. Har ikke lyst å stå alene i unnarennet i år og. ;D

renegade

  • Gjest
Sv: Mellomaksling CJ 7.
« Svar #16 på: Ti.,20,Mars,2007,18,24 »
Sendte begge akslingene til powertrain i dag.Snakket med en hyggelig fyr der,og det skulle ikke gå så lan tid å fikse
denne biffen.... Hadde jo vert kjekt å prøvet ut om alt funker før Gol.. Har ikke lyst å stå alene i unnarennet i år og. ;D

Fikk du noen pris ?
(Må antageligvis gjøre noe når jeg bytter motor...)


Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: Mellomaksling CJ 7.
« Svar #17 på: Ti.,20,Mars,2007,22,29 »
Korte inn ca 1500.-- +mva.
Forlenge ca 2000.-- +mva.  levelig det synes jeg.Tar sikkert noen timer og de blir sikkert balansert og...

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Sv: Mellomaksling CJ 7.
« Svar #18 på: On.,21,Mars,2007,08,53 »
Korte inn ca 1500.-- +mva.
Forlenge ca 2000.-- +mva.  levelig det synes jeg.Tar sikkert noen timer og de blir sikkert balansert og...
Balansering, er du sikker på at det er med i den prisen??
Mener når jeg fik laget ny fremre mellomaksel at balansering var såpass $$ så jeg dråppa det. Ble bra læll, bare små vibbs, lever godt m det. Sjelden 7èrn kjører med 4x4 på vei  8) Men klart bakre mellomaksel ville jeg ha balansert.

Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

renegade

  • Gjest
Sv: Mellomaksling CJ 7.
« Svar #19 på: On.,21,Mars,2007,09,12 »
Korte inn ca 1500.-- +mva.
Forlenge ca 2000.-- +mva.  levelig det synes jeg.Tar sikkert noen timer og de blir sikkert balansert og...
Balansering, er du sikker på at det er med i den prisen??
Mener når jeg fik laget ny fremre mellomaksel at balansering var såpass $$ så jeg dråppa det. Ble bra læll, bare små vibbs, lever godt m det. Sjelden 7èrn kjører med 4x4 på vei  8) Men klart bakre mellomaksel ville jeg ha balansert.

Og i tillegg, dette er vel for endring av eksisterende aksler, ikke nye/ombygging til CV-aksel (bak) ?
Eller ?

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: Mellomaksling CJ 7.
« Svar #20 på: On.,21,Mars,2007,22,20 »
Nei dette r ombygging av Cherokee framaksling til å bruke bak på 7 eren. I tilleg til dette kommer en ny yoke til dobbelt cv ledd.
Når det gjelder balansering,så tror ikke jeg det er noe stort problem bak.Er ikke mye masse som beveder seg bak der.Tror det går bra jeg. ;)

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: Mellomaksling CJ 7.
« Svar #21 på: To., 5,April,2007,00,23 »
I går kom mellomakslingene tilbake.Satt de på i dag,og de satt som et kule. Den nye yoken var litt trang men det gikk bra. Får se om de tåler en"frisk"360... :)

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: Mellomaksling CJ 7.
« Svar #22 på: Fr., 6,April,2007,09,12 »
Det er faktisk vibrasjonfritt bak,så ett tre ganger tre hurra til kardangservice... :)