Skrevet av Emne: Mellomaksling CJ 7.  (Lest 5893 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Turbo.TJ

  • Gjest
Mellomaksling CJ 7.
« på: On.,14,Mars,2007,21,50 »
Nå er jeg på god vei å putte V8`etteren i CJ 7`en. Det ser ut til at mellom akslingen bak er rundt 10 cm for lang og mellomakslingen foran er ca 10 for kort. Skulle hat fatt i en/noen som fikser dette på skikkelig vis..Ser at et dobbelt CV ledd bak er nødvendig.
Blir bare litt lengere enn en TJ mellomaksling...
Noen som vet om en person eller et firma som kan fikse dette(og da uten at det kommer på millioner:-).
Og det haster jo litt siden det kun er vel 4 uker til Gol.
Tarje.......... :)

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Mellomaksling CJ 7.
« Svar #1 på: On.,14,Mars,2007,22,42 »
Vet ikke om dere har lignende sjapper uti havgløtte på vestlandet, men firmaer som Cardangservice i Oslo ( tror de heter det... ) fikser den biffen for et par lapper.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Bjørn B

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 78

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Sv: Mellomaksling CJ 7.
« Svar #3 på: To.,15,Mars,2007,08,40 »
Tarje.
Jeg har god erfaring med Melomaksel service.
Bedre på pris sammenlignet med GKN.
Melomaksel Service har alle ønskelige CV ledd, Yoker og kryss som måtte ønskes. Brukte de til og lage ny fremre mellomaksel. Var dog uheldig ved første forsøk. Men andre gang ble det skikkelig!!
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Sv: Mellomaksling CJ 7.
« Svar #4 på: To.,15,Mars,2007,08,57 »
Jeg har brukt Erik-Bjørn.  Billig og veeeldig bra! ;D
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: Mellomaksling CJ 7.
« Svar #5 på: To.,15,Mars,2007,22,00 »
Kardangservice heter i dag Drivetrain Norway.. Feiandes flott navn gitt. Snakket med en kar der i dag. Han sa at det ikke lot seg gjøre å korte inn og montere dobbelt cv ledd på akslingen.Han måtte lage en ny aksling(lukter dyrt ja) men hadde ikke de rette delene på lager.Han skulle undersøke,og komme tilbake..

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: Mellomaksling CJ 7.
« Svar #6 på: To.,15,Mars,2007,22,02 »

Tarje.
Jeg har god erfaring med Melomaksel service.
Bedre på pris sammenlignet med GKN.
Melomaksel Service har alle ønskelige CV ledd, Yoker og kryss som måtte ønskes. Brukte de til og lage ny fremre mellomaksel. Var dog uheldig ved første forsøk. Men andre gang ble det skikkelig!!


Finnes det et telefon nr til disse Petter....????

renegade

  • Gjest
Sv: Mellomaksling CJ 7.
« Svar #7 på: To.,15,Mars,2007,22,20 »

Tarje.
Jeg har god erfaring med Melomaksel service.
Bedre på pris sammenlignet med GKN.
Melomaksel Service har alle ønskelige CV ledd, Yoker og kryss som måtte ønskes. Brukte de til og lage ny fremre mellomaksel. Var dog uheldig ved første forsøk. Men andre gang ble det skikkelig!!


Finnes det et telefon nr til disse Petter....????

Du kan jo også sjekke med Tom Woods i USA.
Jeg kjøpte min der, ble forsåvidt noe frakt, men ikke avskrekende.
Fra jeg sendte dimensjonene til jeg hadde akslen på bilen så gikk det 5 dager...
Det kommer nok på 2-4 lapper tipper jeg...

Ellers så mener jeg at du kan bruke en fremaksel fra en Grand elns, den må muligens kortes.
Mener den har samme kryss (eller er det samme kryss som på TJ ?).
Så kan du bruke en slik aksel, så kan kanskje noen av de nevnte firma korte den for deg, det kan ikke være rare jobben.
Jeg forlenget fremakslen min på UniCardan (tror jeg), ga vel 1500 spenn elns for jobben...


Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Sv: Mellomaksling CJ 7.
« Svar #8 på: To.,15,Mars,2007,22,42 »
Når jeg hevet jeepen min, ble begge mellomakslene for korte. De jeg hadde var dessuten dårlige, så jeg ble rådet til å lage nye. Fikk da laget nye på mål hos UniCardan ( eller hva firmaet heter i dag, det som ligger på Karihaugen utenfor Lørenskog). Den jobben kom på Kr5000,- pr aksel.  :-[

Neste gang jeg trenger blir det bestilt fra statene på mål..........
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: Mellomaksling CJ 7.
« Svar #9 på: Fr.,16,Mars,2007,17,26 »
Va inne på Tom Woods side her om dagen,men kan det virkelig bli så billig so 2-4000.-- med frakt og moms.????
Jeg regnet sånn lett på det at rundt 4-5000.-- må en regne med å få det derifra.Og da er det jo like greit å betale drivetrain norway rundt 5000.-- Og da kan en jo ringe å kjefte når ting ikke fungerer.......!!

renegade

  • Gjest
Sv: Mellomaksling CJ 7.
« Svar #10 på: Fr.,16,Mars,2007,20,02 »
Va inne på Tom Woods side her om dagen,men kan det virkelig bli så billig so 2-4000.-- med frakt og moms.????
Jeg regnet sånn lett på det at rundt 4-5000.-- må en regne med å få det derifra.Og da er det jo like greit å betale drivetrain norway rundt 5000.-- Og da kan en jo ringe å kjefte når ting ikke fungerer.......!!

Prisen er veldig avhengig av hva du skal ha, en "plain jane" CV aksel koster vel rundt 250 $.  Så kommer evn. yoke i tillegg.
+ frakt og moms.
Eller sagt på en anne måte: det er vel flere andre leverandører hvor du kan få en CV aksel for omtrent den prisen.

Men har du sjekket muligheten for å bruke en Grand (?) fremaksel ?  De bør en vel kunne finne relativt rimelig på en eller annen skrot...

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Sv: Mellomaksling CJ 7.
« Svar #11 på: Fr.,16,Mars,2007,23,01 »
http://powertraineurope.no/

Sier selv de har alt av deler til amerikanske bak/mellomaksler.

Det hender vi på jobben må kjøpe slike tjenester. Og en typisk jobb er nettopp, å forlenge en mellomaksel ca. 10 cm. Pleier å ligge på sånn ca. 3600,- -4000,- + moms
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: Mellomaksling CJ 7.
« Svar #12 på: Lø.,17,Mars,2007,09,31 »
Enkleste er jo selvsagt å bestille en på mål herfra Norge til bak.Tror jeg skal finne en her i bergen som kan skjøte på 10 cm på forakslingen.Ikke så forferdelig nøye med den,skal liksom ikke dra bilen i 200+ med firjulstrekk innkoblet.

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: Mellomaksling CJ 7.
« Svar #13 på: Sø.,18,Mars,2007,08,49 »
I går ringte Fredrik og kunne fortelle at han har liggende en mellomaksel fra Cherokee. En som nevnte at dette kunne være en løsning,så jeg tar turen i dag og plukker opp den.Så får vi se hva det blir til........!

Utlogget Holmis

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 624
  • Jeepaholic !
    • www.multi2net.com
Sv: Mellomaksling CJ 7.
« Svar #14 på: Sø.,18,Mars,2007,18,48 »
Jeg fikk nye foran og bak fra Tom Wood til 4000,- inkl frakt og mva. Da bestillt gjennom Quadratec.com . Levering 8 dager.
AMC Jeep CJ7 4.0HO-Aut , Renegade 1984
Jeep Cherokee XJ 2,5TD 1996

Cerwin-Vega Recone Service: http://cerwinvega.multi2net.com