Skrevet av Emne: Jan-Erik's garasje, TJ  (Lest 76038 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #30 på: Ti.,10,April,2007,12,17 »
Kun for utseende sin skyld.

Hmmm.   Som Stein sier, bøylen er IKKE bare kun for utseendes skyld.    Bøyle er livsviktig ! Carlos på kontoret her, monterte veltebøyle på 5'ern sin 2 dager før dette bildet ble tatt.   Uten bøyle, hadde han vært død, eller meget hardt skadet.

Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #31 på: Ti.,10,April,2007,14,52 »
Sitat
Hmmm.   Som Stein sier, bøylen er IKKE bare kun for utseendes skyld.    Bøyle er livsviktig ! Carlos på kontoret her, monterte veltebøyle på 5'ern sin 2 dager før dette bildet ble tatt.   Uten bøyle, hadde han vært død, eller meget hardt skadet.

Jepp, skjønner det. Men da har jeg egentlig fått svar på det jeg lurte på... Altså, "veltebøyleprosjekt" blir skrotet...
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #32 på: On.,11,April,2007,07,21 »
Ny kveld i garasjen i går, og litt mer har skjedd. Først og fremst fikk vi hentet gassbrenneren vår! ;D Stæike dæ var digg!!!




Ny brakett til stabstag bak


Bjørn Arne ("mekanikkern") mente at vi ikke trengte å ta av hele transferkassa, så han fjerna dekkselelet mens resten hang igjen på bilen.


En del på benken...


... og resten på bilen.




Vi presterte å knekke av en liten bit. Vi fulgte bruksanvisningen hvor det stod at huset skulle av før resten av kassa, men vi skjønte jo etterhvert at det ikke gikk. Og etter å ha gjort det på vår måte, så så vi jo hvorfor huset ikke ville av. Blir bare mer forvirra av å lese bruksanvisningene her. ProComp bruksanvisningen er ikke noe bedre... Men det er ikke noe ikke litt lim kan fixe ;D Seriøst, vi limte det... håper det holder...

Vel, transferkassa ble nesten satt helt sammen igjen. Mangler bare å sette den på bilen, noe vi har planer om i kveld. Når det er gjort står vi uten noe å gjøre, for jeg har fremdeles ikke fått alle delene mine fra BGNor. Er nødt til å ringe å mase igjeeeeen... Det er ikke deres feil altså, men jeg må jo ringe å høre om de har fått inn noe...


« Siste redigering: On.,11,April,2007,07,24 av Jan-Erik »
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #33 på: Ma.,16,April,2007,20,50 »
På onsdagen fikk jeg resten av tingene, og vi monterte alt unntatt front-kit'et (pitmanarm og styrestag ++). Fikk også besøk av Kai som hjalp til å skru litt (der fikk du cred'en :D).

Bak:


Forann:
« Siste redigering: Ma.,16,April,2007,20,51 av Jan-Erik »
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #34 på: Ma.,16,April,2007,20,59 »
På torsdag begynte det å koke litt pga Gol turen, og det var siste sjansen til å få resten av tingene på plass. Bjørn Arne kom tidligere enn meg til garasjen og var nesten ferdig med front kit'et, så da fikk jeg det ærefulle oppdraget å få av pitman armen. Vi prøvde å slå litt på den, men det var nesten bare for morro skyld... Vinkelsliperen var tingen. Fikk kappa pitman'en, og etter litt lirking og bruk av slegge så kom den av.



Så var det bare å få montert resten av småtteriet som var løst, og få på dekka.









Så var det prøveturen. Det viste seg å bli en liten nedtur da det kom en seriøs "klakke" lyd (som jeg desperat postet om i en annen tråd). Klokken var blitt 2, og det var ikke annet å gjøre enn å pakke sammen og få noen timer søvn før jobb.

med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #35 på: Ma.,16,April,2007,21,00 »
Det blir jo gullande god !

> Når det er gjort står vi uten noe å gjøre,

Hehe, velvel, vi får se.  Når basillen har fått bitt seg fast , er det stadig noe nytt å finne på...
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #36 på: Ma.,16,April,2007,21,03 »
Sitat
Det blir jo gullande god !

> Når det er gjort står vi uten noe å gjøre,

Hehe, velvel, vi får se.  Når basillen har fått bitt seg fast , er det stadig noe nytt å finne på...

Det var fordi vi ikke hadde mer deler ;)

Det er klart det er mer å gjøre! ;D Jeg har masse planer jeg. Som sagt tidligere er dette bare "Jan-Erik's TJ Stage I" ;D

Vinsjen kom på døra i dag, sammen plate og grille guard. Satser på at fronten blir litt penere da.
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #37 på: Ma.,16,April,2007,21,10 »
Dersom dette ewr Stage I, gledefr jeg meg til Stage III :)
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #38 på: Ma.,16,April,2007,21,11 »
Vel, så kom fredagen. Dra på jobb og krøp til korset for sjefen, og spurte om halv dag. Det gikk bra, så da var det rett ned i garasjen igjen. Det viste seg at vi hadde glemt å montere senkebraketten til 4x4 skifteren. Dvs, vi hadde montert braketten fra bodylift'et, men ikke fra 4" settet. Da vi rettet dette ble det bra. Det er fremdeles litt "slag" når det er hullete asfalt, men jeg tror jeg har løsningen på det. På Gol snakket jeg med Stein som tok en titt på bilen, og det viser seg at det ikke er nødvendig å senke skid plata under, og når man ikke gjør det trenger man heller ikke å bruke noen av senkebrakettene. Så, jeg får ordne det snart.

Vi sluttet å skru ca. kl. 15, og dro oppover til Gol.

Legger ved noen bilder fra Gol turen:












(Bjørn Arne "poserer")















med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #39 på: Ma.,16,April,2007,21,15 »
Jeg ønsker å benytte anledningen til å takke alle som har hjulpet meg med å få bilen rullende igjen!

En spesiell takk til Bjørn Arne som har brukt mange timer i garasjen med meg, og Stein som har hatt telefon support :)

Og så vil jeg takke alle som har svart på innleggene mine.
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #40 på: Ma.,16,April,2007,21,18 »
Sitat
Dersom dette ewr Stage I, gledefr jeg meg til Stage III

Hehe, det gjør jeg også. Men jeg skal ikke være for høy på pæra. Nå har jeg gjort masse med bilen, og det blir nok en stund til en større oppgradering igjen. Men små detaljer kommer det til å bli en del av etterhvert. Jeg føler også for å bruke bilen og lære den å kjenne. Det er først da jeg kan bygge videre.
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #41 på: On.,18,April,2007,23,41 »
På mandag (ja, etter Gol turen....) stod jeg opp kl 0400 (nullfirenullnull !!!), satt meg i bilen og kjørte opp til Bækken for å bytte utvekslingene mine.

Tok toget opp rett etter jobb og hentet bilen i dag. Det ble en laaang tur hjem, med 5 stopp for å kjøle ned akslingene (vet jeg bare trenger å stoppe 3 ganger, men tok 2 til just in case). Men fy så deilig å kjøre med 4.88 utvekslinger. Det var litt slitsomt å kjøre med original utveksling og 35" dekk  :P

Så, nå gjennstår det bare en del småteri + vinsj, så er jeg ferdig med "Stage I" ;D
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #42 på: Fr.,27,April,2007,08,22 »
I går fikk jeg tatt meg en tur i garasjen igjen for å montere vinsj og grille guard. Det var ikke noe hokus-pokus, og resultatet ble bra (utseendemessig). Jeg må kjøpe litt lengre ledninger før jeg får koblet til alt i og med at jeg bygger den inn i motorrommet.









Ellers ser det ut til at jeg har noen lekasjer. Kjølevæske beholderen er knusk tørr selv om jeg fylte den opp før Gol turen, og det samme gjelder servo oljen. Får håpe at det ikke er værre enn noen klammer som er gåene!
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #43 på: Lø.,28,April,2007,21,15 »
Har tatt noen flere bilder av bilen. Blir mye bilder her, men jeg er en stolt eier, og klarer ikke å la være...











« Siste redigering: Lø.,28,April,2007,21,19 av Jan-Erik »
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #44 på: Ti., 1,Mai,2007,21,42 »
Veldig fin bil du har bygget opp!!

Faktisk har den blitt en av de fineste TJ'ene spør du meg. :D

Kathrine
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360