Skrevet av Emne: Dieselvarmer?  (Lest 7899 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget RubiconX

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 114
Dieselvarmer?
« på: To.,11,November,2010,22,54 »
Noen som har montert Webasto eller Eberspächer på JK`n sin?

Problemer med strømforsyning? Dobbelt batteri? Funksjon?

Utlogget RubiconX

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 114
Re: Dieselvarmer?
« Svar #1 på: On.,17,November,2010,21,56 »
Noen som har montert Webasto eller Eberspächer på JK`n sin?

Problemer med strømforsyning? Dobbelt batteri? Funksjon?

Ingen som har ekstra dieselvarmer på JK`n sin?

Utlogget kjetil

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 738
Re: Dieselvarmer?
« Svar #2 på: Lø.,20,November,2010,01,12 »
Sier du at bilen er kald om vinteren elelr er det det at du vil ha varm bil om morgenen?

Lurer på dette da jeg står i startgropa til å kjøpe selv JK, men den må være 4 seter til hele familien.
Jeep clubnorway medlem nr 12
Jeep CJ-7 Renegade 1985 optimalisert istykker.
Jeep JK unlimited 2012 sahara
Har endelig skjønt "Jeep thing" så nå mor kjører Toyota til daglig.

Utlogget RubiconX

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 114
Re: Dieselvarmer?
« Svar #3 på: Lø.,20,November,2010,14,42 »
Den mangler setevarmere (pussig på en cabriolet) og med skinnseter hadde dette vært digg. Må få ettermontert noen. Vet Neowulf har gjort det.

Bruker bilen mye på fjellet og i minus10-30 grader hadde det vært digg å trykke på fjernkontrollen til Webastoen når man kommer ned fra hytta med skuteren. Tar jo fort 20minutter å få prekevert utstyret og familien før man kan sette seg i bilen å kjøre ned.

Ellers er jeg overrasket hvor fort det kommer lunken luft ut av dysene ved kaldstart, noe må man jo få igjen for de 263gCO2/km.

Utlogget kjetil

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 738
Re: Dieselvarmer?
« Svar #4 på: Lø.,20,November,2010,20,12 »
Så det du sier er at den er varm å kjøre om vinteren.. ?

Ikke noe problem med at den er kald å kjøre slik som Jeep wj 3,1 er.  (her må en ha hoppetau i hanskerommet når temperaturen kommer under -5)  Dersom kan ikke bygger om varmeapperatet da som jeg har gjort på min bil.

Ser at  man kan få en sahara 07 model fra Tyskland ferdig importert som 5 seter for ca 450.000-
skal en betale avgifter på en som er vare i Norge kommer det på ca 550.000,-
Jeep clubnorway medlem nr 12
Jeep CJ-7 Renegade 1985 optimalisert istykker.
Jeep JK unlimited 2012 sahara
Har endelig skjønt "Jeep thing" så nå mor kjører Toyota til daglig.

Utlogget RubiconX

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 114
Re: Dieselvarmer?
« Svar #5 på: Lø.,20,November,2010,23,05 »
Så det du sier er at den er varm å kjøre om vinteren.. ?

Ikke noe problem med at den er kald å kjøre slik som Jeep wj 3,1 er.  (her må en ha hoppetau i hanskerommet når temperaturen kommer under -5)  Dersom kan ikke bygger om varmeapperatet da som jeg har gjort på min bil.

Ser at  man kan få en sahara 07 model fra Tyskland ferdig importert som 5 seter for ca 450.000-
skal en betale avgifter på en som er vare i Norge kommer det på ca 550.000,-

Ingen problemer å ha det varmt i bilen, den blir rask lunken og god og varm etterhvert.

Avgifter er noe drit. Har du 650k ligger det jo en ferdigbygd WW3 approved 5-seters JK Rubicon til salgs i Kirkenes. Tror bare det er den og min 5 seters Rubicon i Norge, bortsett fra den 2-dørs bensineren i Østfold. I Bergen er det en taxi JK Sport.

Noen andre som vet av flere 5 setere? Kanskje noen som har satt inn seter?

Utlogget Neowulf

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 159
  • Æ e ikke trøtt å dessuten e blodsukkere på topp
Re: Dieselvarmer?
« Svar #6 på: Sø.,21,November,2010,21,32 »
Nå har jeg webasto på den også om en ukes tid eller så, så kan gi en tilbakemelding etter det, å det trenger den, etter min mening burde både det og setevarmere orginalmontert. 

Den er varmere en de fleste andre dieselbiler som leveres i dag uten orginal webasto selv med softtoppen på men den er ikke varm akkurat etter min mening.

Utlogget RubiconX

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 114
Re: Dieselvarmer?
« Svar #7 på: Sø.,21,November,2010,23,03 »
Nå har jeg webasto på den også om en ukes tid eller så, så kan gi en tilbakemelding etter det, å det trenger den, etter min mening burde både det og setevarmere orginalmontert. 

Den er varmere en de fleste andre dieselbiler som leveres i dag uten orginal webasto selv med softtoppen på men den er ikke varm akkurat etter min mening.


Flott om jeg får rapport på Webastoen. Pris? 25000?? Hvilken modell er det/styresystem?

Hvor fikk du tak i rævvarmerne?

Utlogget Neowulf

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 159
  • Æ e ikke trøtt å dessuten e blodsukkere på topp
Re: Dieselvarmer?
« Svar #8 på: Ma.,22,November,2010,01,16 »
Kokera får du fra mopar gå in på mopar.com, finn din bil, finn framm hemoridekokera, ta delenummeret med deg til din jeep forhandler hør prisen , gå hjem sjekk prisen på samme delenummer på quadratec el.l, sammenlign priser så bestiller du der du synes det svarer seg best...

Webastoen er vannvarmer med viftestyring og fjernkontroll , nei ikke 25 tusen, men det er vell det den koster i butikker i norge sånn ca...

Batteriet har jeg ingen betenkeligheter med da det er stort nokk for det meste, desuten har alle moderne webastoer strømtappingsvern og jeg kommer til å legge opp egen bryter på den i tillegg.

Utlogget Neowulf

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 159
  • Æ e ikke trøtt å dessuten e blodsukkere på topp
Re: Dieselvarmer?
« Svar #9 på: Ma.,29,November,2010,00,57 »
-kjetil , jk'en holder ikke frontruta isfri når det er mindre en minus 11grader celsius å sne i lufta , da får du enten ett felt på mitt på ruta du kan se ut av eller på begge sidene , alt ettersom om du kjører kald eller varm rute.........

Det er selv om den klarer å produsere nokk varme til varmapparatet , problemet er at han som designa luftslissa som er i dashbordet hadde u-trulige korte arma, så når han skulle vise han som faktisk skulle lage den så viste ikke han som skulle lage den at alt blei illustrert i halv scala..........

Utlogget RubiconX

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 114
Re: Dieselvarmer?
« Svar #10 på: Lø.,11,Desember,2010,18,34 »
Ble det bra med Webasto?

Må ha meg en slik. Er 28minus på fjellet nå.

Utlogget Neowulf

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 159
  • Æ e ikke trøtt å dessuten e blodsukkere på topp
Re: Dieselvarmer?
« Svar #11 på: Sø.,12,Desember,2010,21,49 »
Fikk mye å gjøre med en anna bil så den ligger ennå i garagen, skulle egentlig på i dag men været ville det annerledes , var eber men det er jo samme ulla såh.

kommer med en tilbakemelding til uka regner jeg med

Utlogget RubiconX

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 114
Re: Dieselvarmer?
« Svar #12 på: Sø.,19,Desember,2010,01,25 »
Har bestilt 5KW Webasto og varmeseter. Installeres forhåpentligvis 3 juledag. Skal prøve å få lagt opp varmluft kanal til baksetete og. Gleder meg.

Utlogget Neowulf

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 159
  • Æ e ikke trøtt å dessuten e blodsukkere på topp
Re: Dieselvarmer?
« Svar #13 på: On.,22,Desember,2010,07,40 »
Bra , eberspacher 5kw med fjernkontroll , det må man ha :D

kjørte hundre mil i forbindelse med en reklamasjon nettop , minus 36 på det kaldeste. knall :D

Utlogget RubiconX

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 114
Re: Dieselvarmer?
« Svar #14 på: To., 6,Januar,2011,21,32 »
Da skal Webasto installeres til uka og setevarmere er bestilt fra Quadratec samt en DVD om Rubicon Trail.

Lykken er en varm Jeep!