Skrevet av Emne: Halvdører i stål  (Lest 4671 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Halvdører i stål
« Svar #15 på: Lø., 5,Mars,2011,17,48 »
flott, ser bra ut. Men jeg tror jeg havner på settet uten nedre dør deler allikevel (51600). Kommer aldri til å kjøre med de uansett. Skal jeg kjøre med dører så blir det med stål halvdører og soft øvre deler allikvel. Likst som bildet ditt.

Thomas: kan du ta ett bilde av hanskerommet ditt? Jeg mangler den delen som låsen på hanskeromluka låses til. Vet du hva den heter eller om 4wd har den? Jeg har søkt, men finner den ikke. Om du tar ett litt bra bilde så kan jeg prøve å lage en selv. Denne er for luke uten lås, (http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=62375) mens jeg har lås på min. Jeg fant delenummeret på den jeg trenger j5761531

Ett par andre ting. Jeg har akkurat demontert dørene. Skal sende de til lakkering. Men noen som aner hvordan jeg får av dekoren på dørene? Jeg har prøvd å varme opp dekoren, og da går de lett av, men limet henger igjen. Samt syns jeg det var veldig tungvint å gjøre det på den måte. Noen som vet om en mer effektiv måte å få de av?

Samt, dørsylinder. Jeg har de original fra heldørenen mine. Jeg tenkte å sette inn dem, men de passer ikke. Noe som har prøvd å file litt større hull slik at de passer. Vil låmekanismen fungere med dem?

« Siste redigering: Lø., 5,Mars,2011,18,20 av jorns »
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Halvdører i stål
« Svar #16 på: Lø., 5,Mars,2011,21,43 »
Hei Jørn

Jeg har resonnert som deg Jørn. Jeg kommer ikke til å bruke mine hele soft dører igjen - gidder ikke å montere lukkemekanismen for hver gang. Når jeg nå bygger om til ny type door striker (sånn som du har på din 86-mod) så blir det halvdører og muligens et sett med nyere heldører i stål.

Hanskerommet mitt er uten lås, dermed tror jeg ikke et bilde vil hjelpe deg. Skal jeg ta et bilde så gi meg beskjed  ;)

Høres ut som du er på rett vei med varmepistol. Sitrusrens pleier ofte å være effektivt på limrester - lar du det stå litt og gnir med en gammel håndduk så løsner det kanskje?

Jeg har funnet et sett dørlåser med nøkkel fra TJ som jeg tror vil passe til YJ halvdører hvis du plukker bort de røde plastholderne:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Jeep-Door-Lock-Cylinder-Tumbler-Key-Set-Keys-_W0QQcmdZViewItemQQfitsZMakeQ3aJeepQ7cModelQ3aTJQQhashZitem5d2d40ca99QQitemZ400191179417QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
Til hele $9.0 så ville jeg bestilt et sett  :o Her er et bilde av mine låsesylindre fra halvdørene fra 92:
« Siste redigering: Lø., 5,Mars,2011,21,46 av Dr.Plumbo »

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Halvdører i stål
« Svar #17 på: Sø., 3,April,2011,21,16 »


Jeg har funnet et sett dørlåser med nøkkel fra TJ som jeg tror vil passe til YJ halvdører hvis du plukker bort de røde plastholderne:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Jeep-Door-Lock-Cylinder-Tumbler-Key-Set-Keys-_W0QQcmdZViewItemQQfitsZMakeQ3aJeepQ7cModelQ3aTJQQhashZitem5d2d40ca99QQitemZ400191179417QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
Til hele $9.0 så ville jeg bestilt et sett  :o Her er et bilde av mine låsesylindre fra halvdørene fra 92:


Selv så tok jeg vare på mine slylindere fra heldørenen mine i stål før jeg solgte dem. Som Sten Morten sa inledningsvis i denne tråden så passer ikke Cj sylidere inn sylinderhullet til halvdørene. Men jeg tok en Dremel og slipte det til slik at jeg fikk de inn. Nå gjenstår det bare å se om jeg mekanikken for åpning av dørene passer til cj sylinderne.
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012