Skrevet av Emne: TUV GODKJENT HEVESETT?  (Lest 9761 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Utlogget RubiconX

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 114
Re: TUV GODKJENT HEVESETT?
« Svar #15 på: On.,25,August,2010,12,02 »
Noen som har erfaring med Old Man Emu 2" settet som er TUV godkjent? Koster 10000,- hos BG Nor.

Og hva med dette enkle settet fra Warrior Products http://www.dalhems.com/Product.aspx?guid=56746eef-d5c4-476b-8d31-99e60085e68e?

Noe sier meg at 2" er nok. Har lite lyst på å montere noe som man må være mekaniker for å vedlikeholde...

Utlogget Oliverogfar

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 348
Re: TUV GODKJENT HEVESETT?
« Svar #16 på: On.,25,August,2010,12,15 »
hmmm...
Jeg ønsker mer lyft enn det jeg har. Syns 4" er lite med tanke på hjulbasen. Ser att konas TJ er nesten høyre enn min med bare 2"...

Er ikke så vanskeligt att montere. Jeg er ikke mekaniker og klarte dette fint.
Spørs vor du skall bruke bilen mest? I skogen eller på vei...
JKU-S -09
37x13,5R18 Procomp Alloys
5.5 RK Mid Arm m 2.0 RRD
1" BL Daystar, and a lot of other stuff...

TJ Sport -97
33x12,5R15 Procomp Rock Crawler
2" Procomp ES3000
2" BL, og rust...

Utlogget RubiconX

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 114
Re: TUV GODKJENT HEVESETT?
« Svar #17 på: On.,25,August,2010,12,56 »
Det skal vel litt til for at man ferdes mest i skogen :D

Men det hadde vært kjekt for utseendet å løfte den over standard og skal man på treff vil man vel trenge hver cm bakkeklaring man kan få.

Jeg bare registrerer at flere som har hevet dbilen har opplevd vedlikeholdsproblemer i ettertid med slagside og slitasje på div foringer (pga endret geometri?).

Utlogget Oliverogfar

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 348
Re: TUV GODKJENT HEVESETT?
« Svar #18 på: On.,25,August,2010,18,46 »
Om du hever 2 el 4" speler ingen roll da det (kansje viser seg ) att fjæra har gitt opp. Dette beror oftest på dårlig herdning under produksjon. Min bil har vart ca 2 uker i skogen og kjørt seg ganske hart. ;D

Jeg ønsker mer lyft! ;D
Har enn og annen skade på oljetråg, skidplates og diffar.... :o
Derav kommer 37:or før og få mer klaring på diffarna. Mitt problem e att det ikke finnes ett TUV sett som lyfter mer enn 4".

Men klart, om man ønsker en bil som skall se fin ut så holder 2" og 33:or i massor. Dette holder langt i skogen og.

JKU-S -09
37x13,5R18 Procomp Alloys
5.5 RK Mid Arm m 2.0 RRD
1" BL Daystar, and a lot of other stuff...

TJ Sport -97
33x12,5R15 Procomp Rock Crawler
2" Procomp ES3000
2" BL, og rust...

Utlogget Neowulf

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 159
  • Æ e ikke trøtt å dessuten e blodsukkere på topp
Re: TUV GODKJENT HEVESETT?
« Svar #19 på: To.,26,August,2010,22,12 »
jeg har totoms fra ome. fungerer helt greit det.

Utlogget C3

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 565
    • Hjemmeside
Re: TUV GODKJENT HEVESETT?
« Svar #20 på: Fr.,27,August,2010,07,15 »
Jeg har 4" Stage 2 i fra ProComp. Kjøpte det hos BG Nor, betalte ca 26 høvdinger. Etter montering var jeg virkelig glad for at jeg hadde kjøpt det hos BG Nor da jeg gikk på problemer hos biltilsynet. TUV papirene fra tyskland stemte ikke med "den norske utgaven" av JK´en.

Hevesettet er nå godkjent, men 35" fikk jeg ikke godkjent, ene og lene fordi BT nekter å nedskrive totalvekten på bilen, hallo!!!! Nedskrivning kan da umulig være noe problem, jeg hadde skjønt det om totalvekten måtte heves..... By the way, de bukte faktisk 15 uker på å komme fram til dette, så de har virkelig jobbet med å finne noe som kunne stoppe det.....

Ellers så har jeg nå Fab Four fanger med vinsj foran og Fab Four fanger med hjulholder bak.
Medlem nr: 931
Lokalkontakt Troms og Omegn

2011 Wrangler JK Sahara
2009 Wrangler JK Rubicon
1998 Wrangler TJ Sport

Følg med på C3´s Rubicon Garasje

http://www.c3foto.no

Utlogget RubiconX

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 114
Re: TUV GODKJENT HEVESETT?
« Svar #21 på: Fr.,27,August,2010,12,51 »
Jeg har 4" Stage 2 i fra ProComp. Kjøpte det hos BG Nor, betalte ca 26 høvdinger. Etter montering var jeg virkelig glad for at jeg hadde kjøpt det hos BG Nor da jeg gikk på problemer hos biltilsynet. TUV papirene fra tyskland stemte ikke med "den norske utgaven" av JK´en.

Hevesettet er nå godkjent, men 35" fikk jeg ikke godkjent, ene og lene fordi BT nekter å nedskrive totalvekten på bilen, hallo!!!! Nedskrivning kan da umulig være noe problem, jeg hadde skjønt det om totalvekten måtte heves..... By the way, de bukte faktisk 15 uker på å komme fram til dette, så de har virkelig jobbet med å finne noe som kunne stoppe det.....

Ellers så har jeg nå Fab Four fanger med vinsj foran og Fab Four fanger med hjulholder bak.

Bilde forlanges!


Ja, ja, nå drar jeg til fjells med stock Rubicon. Har fått kontakt med en som vil selge meg 4 org. felger til en Sport for 7000. Bare å slå til så slipper jeg å mase med felgbytte i oktober.

Utlogget C3

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 565
    • Hjemmeside
Re: TUV GODKJENT HEVESETT?
« Svar #22 på: Lø.,28,August,2010,23,06 »
Jeg har 4" Stage 2 i fra ProComp. Kjøpte det hos BG Nor, betalte ca 26 høvdinger. Etter montering var jeg virkelig glad for at jeg hadde kjøpt det hos BG Nor da jeg gikk på problemer hos biltilsynet. TUV papirene fra tyskland stemte ikke med "den norske utgaven" av JK´en.

Hevesettet er nå godkjent, men 35" fikk jeg ikke godkjent, ene og lene fordi BT nekter å nedskrive totalvekten på bilen, hallo!!!! Nedskrivning kan da umulig være noe problem, jeg hadde skjønt det om totalvekten måtte heves..... By the way, de bukte faktisk 15 uker på å komme fram til dette, så de har virkelig jobbet med å finne noe som kunne stoppe det.....

Ellers så har jeg nå Fab Four fanger med vinsj foran og Fab Four fanger med hjulholder bak.

Bilde forlanges!


Ja, ja, nå drar jeg til fjells med stock Rubicon. Har fått kontakt med en som vil selge meg 4 org. felger til en Sport for 7000. Bare å slå til så slipper jeg å mase med felgbytte i oktober.

Du skulle jo heller ha kommet på treff. Flere i fra området Bodø som deltar, så det er faktisk en skam at du ikke dukker opp.

Ellers så kommer bilder straks, ligger et par her, men det er vel stort sett avstandsbilder: http://c3foto.no/album/jac/jac_host_2010
Medlem nr: 931
Lokalkontakt Troms og Omegn

2011 Wrangler JK Sahara
2009 Wrangler JK Rubicon
1998 Wrangler TJ Sport

Følg med på C3´s Rubicon Garasje

http://www.c3foto.no

Utlogget C3

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 565
    • Hjemmeside
Re: TUV GODKJENT HEVESETT?
« Svar #23 på: Lø.,28,August,2010,23,21 »
Her har du et avstandsbilde sammen med en LR

Medlem nr: 931
Lokalkontakt Troms og Omegn

2011 Wrangler JK Sahara
2009 Wrangler JK Rubicon
1998 Wrangler TJ Sport

Følg med på C3´s Rubicon Garasje

http://www.c3foto.no

Utlogget RubiconX

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 114
Re: TUV GODKJENT HEVESETT?
« Svar #24 på: To., 2,September,2010,21,58 »

[/quote]

Du skulle jo heller ha kommet på treff. Flere i fra området Bodø som deltar, så det er faktisk en skam at du ikke dukker opp.

Ellers så kommer bilder straks, ligger et par her, men det er vel stort sett avstandsbilder: http://c3foto.no/album/jac/jac_host_2010
[/quote]

Ja det så jo riktig bra ut. Har hørt at BT godkjenner vinsj sålenge den er skjult av et trekk/cover (Amund BG Nor?).

Si meg, får ikke Charlene delta i gjørmekjøringen eller er du overivrig med å renspyle henne??

23. september kommer jeg for å hjelpe søster med å snekre på huset hennes som skal flyttes imorgen. Da hadde det jo vært riktig skøy å få sett nærmere på områdene dere kjører i...
Får bare håpe at bilen er tilbake fra Mekanikeren AS på Mo som har fått oppdraget med å reparere bilen som sa delvis takk for seg på søndag etter en tur innom 4H for å komme seg opp av den våte gressbakken i fjæra på Langset. Når vi skulle tilbake til 2H etter å ha kommet opp på asfalten igjen stoppet motoren og det kom en illevarslende dunke-lyd fra transmisjonen. Etter litt feilsøking fant vi ut at braketten til kabeloverføringen var knekt og kabelen dunket mot mellomakslingen og hadde fått gnagd hull på strømpen slik at denne må skiftes før vinteren setter inn. Etter litt mekking og fast-stripsing kunne bilen kjøres videre, men ble sendt med bergningsbil sørover. Ratter nå en Kasjkai +2 courtesy from Jeep Privilege Service (JPS), men den har vi bare i 5 dager og det blir nok litt kort for å få jeepen tilbake på gårdsplassen. Litt skuffende at nettopp 4wd transmisjonen skulle svikte, men greit at bilen er så enkel bygd at selv jeg klarte å få den nød-reparert igjen slik at den kunne kjøres videre.

Utlogget abjornsen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 201
Re: TUV GODKJENT HEVESETT?
« Svar #25 på: To.,13,Oktober,2011,21,51 »
Noen som har erfaring med 2 " hevesett fra Old Man Emu med TUV? Har satt et på bilen. Synes det fungerer veldig dårlig. Bilen er utrolig myk og gynger når jeg kjører på vei. Angrer nå på at jeg valgte dette sette. Bilen var jo kjempegod før heving:(

Chryslercrap

  • Gjest
Re: TUV GODKJENT HEVESETT?
« Svar #26 på: Fr.,14,Oktober,2011,20,41 »
Noen som har erfaring med 2 " hevesett fra Old Man Emu med TUV? Har satt et på bilen. Synes det fungerer veldig dårlig. Bilen er utrolig myk og gynger når jeg kjører på vei. Angrer nå på at jeg valgte dette sette. Bilen var jo kjempegod før heving:(

Vet ikke om det finnes både Medium og HD fjærer til JK? Jeg har WJ diesel med HD fjærer fra OME, fungerer helt supert, stivere enn originalt og mindre kregning i sving  :)

Utlogget abjornsen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 201
Re: TUV GODKJENT HEVESETT?
« Svar #27 på: Lø.,15,Oktober,2011,18,24 »
Har medium til min JK

Chryslercrap

  • Gjest
Re: TUV GODKJENT HEVESETT?
« Svar #28 på: Sø.,16,Oktober,2011,19,47 »
Har medium til min JK

Ja, blir ganske myk da ja, har du diesel i tillegg så løfter ikke medium fjærene særlig mye, vi målte 2" høydeforskjell på WJ diesel (medium kontra HD fjærer)

Utlogget Oliverogfar

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 348
Re: TUV GODKJENT HEVESETT?
« Svar #29 på: Sø.,16,Oktober,2011,21,07 »
Du skulle hatt HD dempre. Snakket med en kompis i SV som har det samme kittet som du og hans bil er fast, men han har HD dempre og medium fjører.
JKU-S -09
37x13,5R18 Procomp Alloys
5.5 RK Mid Arm m 2.0 RRD
1" BL Daystar, and a lot of other stuff...

TJ Sport -97
33x12,5R15 Procomp Rock Crawler
2" Procomp ES3000
2" BL, og rust...