Skrevet av Emne: Dr.Plumbo's Asylum  (Lest 79354 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #45 på: On.,28,April,2010,16,41 »
Det går sikkert fint, en har jo veldig ofte en radiatorkappe rundt vifta til vanlig også, denne står litt nærme bare.
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #46 på: On.,28,April,2010,17,05 »
Hei

Hullet i kappa er det samme som før - bare at det nå står litt til siden, og under tilførselen fra motoren. Er spent på hvordan dette virker selv.
Jeg kan snu dekselet slik at falsen (som er ca 1 cm) kommer mot radiatoren i stedet for. Det vil øke luftgjennomstrømningen til radiatoren hvis jeg opplever problemer med kjølingen.

Vifta i seg selv skal skyve nok luft slik jeg har skjønt det. Det er viktig at dekslet tetter godt rundt slik at den drar lufta gjennom hele radiatoren og ikke bare der den står. Fikk tips om å prøve med et matpapir mens den går for å se om den suger over det hele.

Termostaten som styrer el-vifta har to valg. 87 eller 92 grader - Det gir meg en mulighet for å velge når vifta skal slå inn. Den er sikkert beregnet på en vifteløsning med to vifter eller en vifte som har to trinn.

Håper uansett at løsningen blir bedre enn den faste stålvifta som stod der før.
« Siste redigering: On.,28,April,2010,19,24 av Dr.Plumbo »

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Eksosanlegg
« Svar #47 på: On.,28,April,2010,21,21 »

Hei

Er det noen som vet hvordan det originale eksosanlegget går på en CJ7 med 304, TH400 og QT kasse? Skal til å montere originale manifoiler og må legge opp nytt anlegg.
Hvor går frontrørene (fra manifoilene) sammen? Hvor mange potter er det og hvor står de/den? Dimensjon på rør etc (tror det er 2,125") ?
Finner ikke noe info eller bilder av dette og lurer på hvordan dette så ut da bilen var ny.

Ser at man kan få kjøpt frontrør og deler til en tilsvarende bil med manuell. Der kan det se ut som frontrørene går sammen på førersiden mellom motor og gearboks.

Tips mottaes med takk :-)

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #48 på: To., 6,Mai,2010,01,01 »
Hei

Ingen som har info om original eksos til 304 med automat?

I kveld fikk jeg tatt hull i torpedoveggen til ny HVAC kasse.
Legger ut link til en tråd på JF som omhandler dette: http://www.jeepforum.com/forum/f8/new-hvac-76-cj7-1025920/



« Siste redigering: Ma.,10,Mai,2010,00,57 av Dr.Plumbo »

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #49 på: Ma.,10,Mai,2010,00,55 »

Hei

Da har jeg satt sammen den nedre varmeapparatkassa med nytt varmeregister og en kraftigere vifte.





Har også borra hull i torpedoveggen til den øvre delen av varmeapparatet:



Oppdaget også at ventilasjonshullet på den nye enheten er større enn den gamle. Heldigvis passer den rundt det gamle hullet slik at jeg slipper å modifisere karosseriet for å komme i havn. Det er og blir noen særheter med 76-modellene...  ::)




Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
HVAC på plass
« Svar #50 på: Ti.,11,Mai,2010,23,35 »

Hei

Ble ferdig med montering av varmeapparatkassa idag  ;D

Mye plunder, måling etc, men det gikk forsåvidt ganske greit.



Ble null klaring mellom viftemotor og batterikassa.



Har fått tettet alle hull i torpedoveggen, bortsett fra et stort et under varmeregisteret.
Noen som vet hvor man får kjøpt gummiplugger el.l. som er ca 43-45 mm i diameter?



Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #51 på: On.,12,Mai,2010,00,12 »
Ta deg en tur innom en Elektro grosist, de har i alle fall.
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

Utlogget 77 golden eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 838
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #52 på: To.,13,Mai,2010,00,25 »
Heisann, fikk tatt noen bilder idag, men hadde vært lettere om bilen sto på bukker, men her er etpar:
« Siste redigering: To.,13,Mai,2010,00,34 av 77 golden eagle »
AMC Jeep CJ-7 golden eagle
304, Quadra-Trac  1977

Jeep YJ Sahara 1995 ...SOLGT!!

Jeep Wrangler Unlimited Sport  2009

Utlogget 77 golden eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 838
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #53 på: To.,13,Mai,2010,00,31 »
..etpar til.
AMC Jeep CJ-7 golden eagle
304, Quadra-Trac  1977

Jeep YJ Sahara 1995 ...SOLGT!!

Jeep Wrangler Unlimited Sport  2009

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #54 på: To.,13,Mai,2010,00,44 »

Tusen takk skal du ha Frank  ;D

Supert å få gode bilder av frontrørene og hvor de går sammen.

Thomas
 

Utlogget 77 golden eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 838
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #55 på: To.,13,Mai,2010,00,59 »
Bare hyggelig det, her er ett bilde hvor bøyen på eksosen ligger lavt, men ørna er ikke plagsomt mye mellom stokk og stein.
AMC Jeep CJ-7 golden eagle
304, Quadra-Trac  1977

Jeep YJ Sahara 1995 ...SOLGT!!

Jeep Wrangler Unlimited Sport  2009

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #56 på: Lø.,15,Mai,2010,20,42 »
Bare hyggelig det, her er ett bilde hvor bøyen på eksosen ligger lavt, men ørna er ikke plagsomt mye mellom stokk og stein.

Takk igjen Frank  ;D

Er litt usikker på om jeg skal trekke frontrøret på passasjersiden bak transferkassa i stedet.
Ikke at min bil skal bo i sumpen den heller, men kan være greit at eksosrøret er litt mindre utsatt.

Thomas

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Dashboard
« Svar #57 på: Lø.,15,Mai,2010,20,49 »

Hei

Kort oppdatering over hva som er gjort i det siste:

Borret hull i dashbordet til klokke og turteller. Hadde bare 64 mm hullbor så jeg måtte frese hullet til turtelleren i etterkant (det er ø 70mm).





Nytt speedometer i km/t, nytt voltmeter og oljetrykkmåler er også på plass.



Rattstammen har fått nytt lager og har blitt lakkert matt svart.
Det er cruisecontrol på blinklysarmen - hadde Jeep dette som ekstrautstyr eller er det forrige eier/e som har byttet til feil blinklysarm?  ???




Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #58 på: Lø.,15,Mai,2010,23,51 »
Dette ser bra ut, mente bilen din var ganske bra fra før av......

Cruisekontroll er det også på min, nå er min 86 modell, så jeg aner ikke om dette var tilgj. på din modell.
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #59 på: Sø.,16,Mai,2010,01,58 »
Dette ser bra ut, mente bilen din var ganske bra fra før av......

Cruisekontroll er det også på min, nå er min 86 modell, så jeg aner ikke om dette var tilgj. på din modell.


Hei Jorns

Takk skal du ha. Bilen var (og er) bra den som jeg skrev innledningsvis i garasjen.

De tingene jeg ønsket å gjøre å noe med er følgende:

1 - reservehjulsholder og evt nye fangere

2 - Få et varmeapparat som virker bra. Dette gjelder særlig defrosteren

3 - Få ned støynivå/høyne komfort/gjøre bilen mer familievennlig

4 - Halvdører i stål


Punkt 1 er så å si på plass. Bakfanger og ny crossmember er montert. Gjenstår å få montert selve reservehjulsholderen. Venter med dette til slutt da garasjen jeg holder på i ikke er stor nok til at denne kan stå åpen uten at porten da må åpnes.

Punkt 2 er jeg ferdig med. Nå har jeg hvac fra en nyere CJ med nyere kraftig vifte (fra Blazer) og nytt varmeregister. Når først dashbordet er plukket ned så bytter jeg samtidig ut ledningsnettet. Det gamle har vært gjennom en del klipping, spleising og lodding etc. I tillegg så bytter jeg ut speedometeret som viste miles. Videre så var det montert oljetrykksmåler og tempmåler fra Biltema i bilen. Kjøpte nye og la da på klokke og turteller.

Punkt 3 er jeg også igang med. Forrige eier kjøpte et komplett sett fra Pacesetter. Effektivt dual-anlegg med headers, men det bråker litt for mye etter min smak. Originale manifoiler er montert. Eksosjobben lurer jeg litt på om jeg skal sette bort når bilen er kjørbar igjen - blir vel mye frem og tilbake hvis jeg skal gjøre dette selv. Alle hull i baljen skal plugges (14 - 15 stk) 1" hull spredt overalt. Tror dette er originalt. Teppe skal også legges til tross for fare for fuktproblemer. Det i tillegg til nytt baksete med nakkestøtter så tror jeg trivselen for de små i familien blir større.

Punkt 4 er anskaffet fra USA og er levert til lakkering. Er litt spent på om disse http://www.hesco.us/shop.asp?action=details&inventoryID=43099&catId= passer. Hvis ikke må jeg bygge om slik at jeg kan bruke strikers fra en nyere CJ.

I tillegg til punktene over så hadde jeg det lille uhellet med at kjølevifta slo inn i radiatoren... Har lest at flere med V8 har opplevd dette. Nå håper jeg bare at radiator/kappe og vifte greier å kjøle ned motoren tilstrekkelig.

Da har du status så langt.

Er det noen som vet hvor man får kjøpt ny knott til gearspaken? Som dere ser så er det en gammel golfball som lider i enden av stanga. Er på utkikk etter noe som ser noenlunde originalt ut...
« Siste redigering: Sø.,16,Mai,2010,02,02 av Dr.Plumbo »