Skrevet av Emne: cj7 bakre bladfjær  (Lest 1514 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget xt600

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 79
cj7 bakre bladfjær
« på: Ti.,24,November,2009,22,44 »
Vil bakre baldfjær fra en yj mod. passe til en cj mod,er ikke yj blad fjærene litt mykere også?
om noen skulle ha et sett fjærer liggene for salg, send en mail om du vil sende dem til stavanger da.
aage

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: cj7 bakre bladfjær
« Svar #1 på: On.,25,November,2009,00,31 »
Hei

YJ har bredere og litt lengre bakfjær enn CJ7 (tror jeg). Tror det selges kit som er bolt on til CJ og som samtidig gir litt løft - men er som sagt ikke 100% sikker. YJ fjærene er litt mykere og gir bedre komfort enn originale CJ.

Thomas

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Re: cj7 bakre bladfjær
« Svar #2 på: On.,25,November,2009,08,50 »
Hei
YJ har bredere og litt lengre bakfjær enn CJ7 (tror jeg). Tror det selges kit som er bolt on til CJ og som samtidig gir litt løft - men er som sagt ikke 100% sikker. YJ fjærene er litt mykere og gir bedre komfort enn originale CJ.
Thomas
Bakfjærer på CJ er 2,5" brede, samme som YJ fjærer rundt om.
CJ framfærer er 2" brede.
Skal man kjøre YJ fjærer i front på CJ må noen mods til... Nye draband & festeplate til disse, YJ shackler og YJ shackelfester,sikkert greit med slike som også bygger lenger fremover(kit) pga YJ fjærer er lenger en CJ. Da må også nedre del på fanger moddes noe pga shackler vil treffe/gnage der..
Som nevnt finnes det flere "bolt on" kit... slik at man kan kjøre YJ fjærer i front på CJ.

O.B.S. Skal man bruke YJ hevesett rundt om på CJ vil man få en utfordring med tanke godkjenning...

hmm, mener vi hadde en fin write up fra et ivrig JCN medlem  ;) på tidligere hjemmeside... skal se om den finnes....
« Siste redigering: On.,25,November,2009,08,55 av CJ-7 »
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: cj7 bakre bladfjær
« Svar #3 på: On.,25,November,2009,13,58 »

Takk for oppklaringen Petter  :D
Min CJ skal vistnok ha YJ fjærer (antakelig originale) og det kan se ut som det stemmer med beskrivelsen din av feste/sjakler og mod av fanger foran.