Skrevet av Emne: Jørns sitt Cj-7 prosjekt  (Lest 58119 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #270 på: Sø., 3,April,2011,10,52 »
Sitat fra: Dr.Plumbo
Har du orange blinklys bak Jørn? Er dette et krav? Min ble godkjent med røde da den ble vist for et par år siden...

Du har ikke vurdert innsprøytning da? Du får jo et Howell kit til ca $1200...

Thomas

Askim: Har svart deg i din garasjetråd.

Thomas: Jeg har røde lys bak. Jeg tror ikke det er orange bak på noen av cjéne. Jeg har i hvert fall ikke sett det.
Innsprøytning blir alt for dyrt. Jeg hadde tenkt til å sette inn en 304/360 dersom seksern min ikke funket. Men i og med at det ikke spruter olje eller noen har andre kostbare reperasjoner så har jeg valgt å beholde den.
Jeg betalte $270 for forgasseren, samt $80 for TFI oppgraderingen og $90 for short ram filtereret. Alternativet var å gå for en weber, men en god weber koster jo nesten like mye som alt det jeg har kjøpt, og den er vistnok ike så mye bedre. I følge mange på jeepforumer i statene mener de at Motorcraft forgasseren er en bedre oppgradering.
Så nå  blir det 258 en stund fremover og så kommer jeg til å kjøpe en 304/360 som jeg skal overhale selv. Det får være mitt neste prosjekt :-) .......
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Askim

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 80
  • Cj5 - 76 - AMC 304
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #271 på: Sø., 3,April,2011,13,52 »
hmmmm Hei Jørn, jeg fulgte ditt råd, ref markeringslys og jording av brun kabel.

Dette gikk skikkelig dårlig, det sprutet sikringer flere steder.

Jeg har koblet tilbake, men hele høyre halvside er uten lys, foran og bak, inkludert blink.

Ligger det noen sikringer utenfor sirkingsboksen ? /Morten

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #272 på: Sø., 3,April,2011,18,52 »
hmmmm Hei Jørn, jeg fulgte ditt råd, ref markeringslys og jording av brun kabel.
Dette var ikke noe råd fra min side, men det er slik oppsettet er hos meg. Men husk jeg har Cj7 ogikke Cj5. Og som jeg har skrevet tidligere i garasjetråden min har jeg kjøpt nytt ledningssett fra Painless som igjen er litt forskjellig fra det originale.

Sitat
Dette gikk skikkelig dårlig, det sprutet sikringer flere steder.
Hørtes ikke bra ut, men tror ikke du gjorde det samme Som meg for kortsluttning kan ikke forekomme når man jorder den ene siden av pæren. Jeg jorda den brune ledningen fra pæra ved å kappe den, og isolere den delen som kommer fra sikringsblokka.
Det høres ut som om du har jordet ledningen fra sikringsblokka, og da vil det kortslutte i og med at den er opprinnelig +12V.
Husk at du må ta ett voltmeetr å sjekke ut hva som er pluss/minus før du foretar koplinger som ikke dokumentert på skjemaer. Det kan være store avvik fra model til model.

Sitat
Jeg har koblet tilbake, men hele høyre halvside er uten lys, foran og bak, inkludert blink.

Ligger det noen sikringer utenfor sirkingsboksen ? /Morten

Hos meg har jeg en en sikring til, den er koplet inn i kretsen rett før lysbryteren, montert på bakside av dash.

Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #273 på: Sø., 3,April,2011,20,29 »
I dag har jeg hatt ett lite tilbakesteg i progresjon.
Jeg har demontert dashen igjen for å sende dashplata til omlakkering. Den ble lakket i en annen hvitfarge enn resten av bilen, og det har irritert meg. I og med at jeg har igjen å få lakkert panser og halvdører så tar jeg med dashen i samme slengen.

« Siste redigering: Sø., 3,April,2011,20,34 av jorns »
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #274 på: Fr., 8,April,2011,21,55 »
Spennende Jørn! Nå er jeg like bak deg :)

Må nesten ta turen nå  :)
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #275 på: Ti.,12,April,2011,16,13 »
Ja det er bare å kommme.

Her ett lite innkjøp som skal monteres. Har aldri gjort dette før heller, men skal i hvert fall prøve før jeg rekvirerer hjelp:
Motorcraft 2100, 1.08.


Samt har jeg fått delene til TFI oppgraderingen.
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #276 på: Lø.,16,April,2011,16,34 »
Ferdig montert. Starta den i dag og det virker som om den går bra. Skal kjøpe ett vakuum meter så jeg får justert inn gassern.



Har også fått rydda oppi all den vakuum spagettien som lå rundt. Nå er det mer ryddig i motorommet.


Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget xjrebel

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 673
  • 91 cherokee 4.0 H.O,98 cherokee 2.5 TD,81 CJ-7 4.2
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #277 på: Lø.,16,April,2011,19,20 »
Ser bra ut det der,er det plast toppdeksel på din motor?Også lurer jeg på om det er original masterpumpe med sikteglass for bremsevæske på siden mot skjermen?Jeg har 2 nye pumper liggende på hylla,men ingen har sikteglass.
Hvorfor sitte inne,når alt håp er ute?

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #278 på: Lø.,16,April,2011,21,26 »
Ser bra ut det der,er det plast toppdeksel på din motor?Også lurer jeg på om det er original masterpumpe med sikteglass for bremsevæske på siden mot skjermen?Jeg har 2 nye pumper liggende på hylla,men ingen har sikteglass.

Takk for det.
Ja jeg har ikke byttet toppdeksel, det er det originale som sitter på. Masterpumpa mi er også byttet (Omix Ada). Den originale jeg har liggende har sikteglass, men ikke den jeg har montert (nylig kjøpt fra 4wd) .
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget xjrebel

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 673
  • 91 cherokee 4.0 H.O,98 cherokee 2.5 TD,81 CJ-7 4.2
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #279 på: Lø.,16,April,2011,21,48 »
grunnen til at jeg spør er at en kamerat av med fikk problemer med eu-kontrollen for 5 år siden fordi det ikke var mulig å se nivået uten å ta av lokket.På et eller tidspunkt skulle alle biler ha gjennomsiktig beholder el sikteglass,mener han hadde en 79 dodge med ei eldre masterpumpe på.Dette er vel noen som vet noe om?
Hvorfor sitte inne,når alt håp er ute?

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #280 på: Ti.,19,April,2011,14,09 »
Nå har jeg foretatt en TFI upgrade. Motoren maler som en katt. Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg kopler inn turtelleren til painless ledningsettet slik at jeg får justert tenning og forgasser.
Den nekter å starte når jeg kopler inn den originale turtelleren etter koplingskjemaet til painless. Jeg tror de belager seg på ettermarkedsturteller og ikke den originale som baserer seg på seriekopling. Noen som har fått til dette, eller har de fleste byttet til Omaix ada/crown turteller?

Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #281 på: Fr.,22,April,2011,12,13 »
Fikk litt hjelp av en på ett annet jeep forum.
At last it´s working :-)


Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #282 på: Fr.,22,April,2011,12,43 »
Nå har jeg tenkt til å prøve å justere inn forgasseren. Har selvfølgelig aldri gjort det heller før.
Hvordan? Etter hva jeg har forstått så skal jeg benytte ett vakuum meter tilkoplet PVC port. Er det den samme som manifoild vakuum?

Slik jeg har skjønt det så skal jeg la motoren kjøres varm, deretter skal jeg tilkople ett vakuum meter til PVC porten. Det må jo må være det samme som manifoild vakuum, for når jeg tilkopler ported vakuum så viser jo meteret 0. Det stiger ved pådrag, mens da synker manifoil vakuumet. Samt har jeg forståt det slik at når jeg justerer begge skruene innover (etter å ha turnet dem 3 omdreiner ut) så skal jeg holde på til vakuumet synker, for deretter å justere den tilbake ett kvart turn.

Har jeg forstått det riktig?

Her ett bilde av vakumm meter tilkoplet manifoilvakuum. Ser målingen grei ut, virker tallet kjent på tomgang med turtall ca 680R/Min??


Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #283 på: Sø., 1,Mai,2011,12,57 »
Nå venter jeg bare noen deler for å komme videre. I den sammenheng har jeg "hacket" min gode gamle Jeep FM/AM radio.
Jeg har loddet inn en 3,5" jack input mellom radio signalet og volume kontroll. Den kontakte en er "normaly closed" kontakt slik at når den ikke har noe plug i seg vil den spille av radioen som vanlig. Men når jeg kopler inn en iPod/mp3 spiller til den så vil kontakten bryte radiosignalet for så å spille signalet fra iPod/mp3.
Ganske kult å kunne spille av Spotify/Wimp på en god gammel Jeep radio.

Slik ble resultatet.



Og her en videdemostrasjon:

http://www.youtube.com/watch?v=MEElp2P9zNA
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Mussa

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 188
  • 95" XJ 4.0L HO Limited
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #284 på: Sø., 1,Mai,2011,21,22 »
Aiai, det der var stilig! :) Er dette noe man kan gjøre på alle gamle radioer? Hadde vært moro å satt inn orginalradioen i XJ med kassettspiller også ha en "usynlig" AUX bak som jeg kunne koblet til spiller!
1995 XJ 4.0HO Limited
1990 Mazda Miata MuSsA Edition