Skrevet av Emne: Bensinpumpe  (Lest 1415 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget 77 golden eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 838
Bensinpumpe
« på: Sø.,13,September,2009,20,51 »
Noen her som har skiftet besinpumpe på sin V8, det er vel å koble fra besinslanger og løsne to bolter på pumpa. Det er litt trangt men.
La merke til at det begynte å dryppe litt fra pumpa når jeg skulle ut på søndagstur idag.
Hadde vært takknemlig for tips.

Har pumpe liggende.

Mvh Frank
« Siste redigering: Sø.,13,September,2009,20,55 av 77 golden eagle »
AMC Jeep CJ-7 golden eagle
304, Quadra-Trac  1977

Jeep YJ Sahara 1995 ...SOLGT!!

Jeep Wrangler Unlimited Sport  2009

Utlogget Tommy

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 25
Re: Bensinpumpe
« Svar #1 på: Ma.,14,September,2009,20,43 »
Hei. Jeg har byttet bensinpumpe på en chevy 305, og da er det bare å løsne boltene og ta pumpa forsiktig ut. Pass på staget som trykker på pumpa som ligger inntil kamakselen. Denne sklir mest sannsynlig ned når du tar ut pumpa. Det kan være spenn i pumpa, så vær forsiktig når du løsner skruene. Når du skal ha den nye inn igjen da må du passe på at du får dette staget opp og på riktig plass på pumpearmen. Kan være vrient å få boltene til å entre i og med at du mest sannsynlig må presse pumpa i spenn for å få den på rett plass.

Hvis jeg ikke husker helt feil er det sånn det var... Dette var på en chevy, men tror nok at prinsippet er det samme på en AMC  ::)

Ikke så alt for vanskelig jobb, men det kan være litt vrient. Anbefaler å bruke paknings pasta/sement/silikon/pakning på tube eller hva dere kaller det på pakningen så den er garantert å bli tett  ;)

Lykke til  :D
Mvh. Tommy
1985 CJ7 258 (360 i garasjen) =D
31"x10,5"x15"

Utlogget 77 golden eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 838
Re: Bensinpumpe
« Svar #2 på: Ma.,14,September,2009,20,59 »
Takk for tips, har snakket med andre ang. det med monteringen(pumpa i spenn).
Det følger med papirpakning så det er sikkert ikke dumt med  ekstra tetningspasta.
AMC Jeep CJ-7 golden eagle
304, Quadra-Trac  1977

Jeep YJ Sahara 1995 ...SOLGT!!

Jeep Wrangler Unlimited Sport  2009