Skrevet av Emne: Big Red and Yeyeye`s garage  (Lest 20066 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #60 på: Sø.,20,Februar,2011,12,41 »
Detta ser jo riktig snasent ut! Moro med hjemmesmidd kvalitet som tar seg bra ut. :)
Var det du som kjøpte Skyjacker stabstagsettet av meg, Synes å kjenne igjen de svarte armene ;).

Æhh, litt usikker, jeg kjøpte det av en på forumet ja, men tror ikke det var deg egentlig. Foresten de var gullelokserte da jeg fikk de, jeg klatta på litt sort hammerite for å få det til å se gammelt og orginalt ut ;) (les EU kotroller og lignende)
I går kveld lette jeg på nett for å finne inspirasjon videre, og faktisk synes jeg(selvsagt) at min egen design er kulest,haha.
Litt usikker på sånt som lys i den også, er redd det fort ser litt jålete ut(sier han som nettopp har kjøpt in LED baklykter) ::)

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #61 på: Sø.,20,Februar,2011,12,45 »
Fortsetter litt i dag ja, også kaffegjester utenom Dr.Plombo er velkommen innom. Vi har jo litt lite på gang i lokalavdelingen nå, så kaffe i garasjene må telle som aktivitet. Jeg drar straks nå.

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #62 på: Sø.,20,Februar,2011,19,39 »
Takk for trivelig besøk gutter. Blir ikke gjort så mye da, men hyggelig å drikke kaffe en søndag da.
Fikk testa litt klaring med flex og fullt rattutslag, og valgte å forandre litt for bedre klaring mot dekket. Egentlig er det forandring tilbake til de første malene, og forandret vinkelen litt frem på hovedplatene i front der. Ettersom felgene mine har stort innpress, så kommer hjulet i yttersving langt frem og det var ikke mere en 5mm klaring fra nyfangern. Nå har jeg en god cm ::)
Gikk altså litt tilbake før jeg fikk ytterligere fremskritt i prosjektet,hehe kremmt....



Har fortsatt tro på at det blir flotte greier detta ;D ;D

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget xjrebel

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 673
  • 91 cherokee 4.0 H.O,98 cherokee 2.5 TD,81 CJ-7 4.2
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #63 på: Sø.,20,Februar,2011,19,57 »
Håndarbeid,det er kult ;)Er det riktig kjørehøyde?Er den like spiss i hjørnene som det ser ut som,jeg synes ikke det ser helt riktig ut herfra..da karrosseriet  har myke linjer,relativt.
Hvorfor sitte inne,når alt håp er ute?

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #64 på: Sø.,20,Februar,2011,21,00 »
Den er like spiss som den ser ut som ja, i alle fall så langt. Som det ble nevnt tidligere i tråden, for å træ mangellappene innpå,hehe.
Må nok gjøre den litt anderledes i endene ja, men ikke helt bestemt meg helt hvordan enda. Passer kansje ikke helt med linjene ellers, men den ser maskulin ut da ;D ;D

Forøvrig riktig kjørehøyde på bildet ja.

AR
« Siste redigering: Sø.,20,Februar,2011,21,03 av yeyeye »
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #65 på: Ma.,21,Februar,2011,00,22 »

Takker for hyggelig besøk i Svartemarja's gamle lokaler i kongens gate (http://no.wikipedia.org/wiki/Svartemarje) .
Viste seg at det var flere som hadde vært innom dørene der... både i embets medfør og under andre omstendigheter  ::)

Du fikk gjort mye etter at jeg dro ser jeg.
Er enig med andre at det blir for spisst på endene - der må du finne på noe. Fortsetter du denne trenden så kan bilen din gli rett inn i en mad max film  ;D

Vi skal stoppe deg hvis du begynner som denne karen:



Har tatt meg den friheten og tegnet noen streker på bildet ditt. Hvis du lar overkanten av fangeren flukte på linje med forskjermene dine så blir det hele mer harmonisk.
Blir en fanger med statement dette, uansett hva du ender opp med da ;)


Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #66 på: Ma.,21,Februar,2011,17,15 »
Se der ja, kan å tegne å du.
Kansje jeg må ned å klippe litt igjen;) Er ikke redd for å finne løsning på spissen, men om den passer bilen er noe annet. Går også å lage en rørsak på enden, noe alle bildet av den (kansje) Dogden ;D ;D
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #67 på: Ma.,21,Februar,2011,22,50 »
Se her Thomas, til ære for deg og din datamanipulerte hitechdesign.
Nå var det jo meningen at dette skulle være håndtverk av skikkelig klasse og ikke noe datadesignet tull ;D ;D
Men men,må innrømme det passer bilen bedre, selv om jeg synes den ikke ble riktig fullt så tøff. Liiiittt mindre Mad Max liksom 8) 8)



ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #68 på: Ma.,21,Februar,2011,23,49 »
Se her Thomas, til ære for deg og din datamanipulerte hitechdesign.
Nå var det jo meningen at dette skulle være håndtverk av skikkelig klasse og ikke noe datadesignet tull ;D ;D
Men men,må innrømme det passer bilen bedre, selv om jeg synes den ikke ble riktig fullt så tøff. Liiiittt mindre Mad Max liksom 8) 8)


Personlig likte jeg dette mye bedre enn Mad Max v.1.0  ;D
Vil tro at revisjonene kommer forløpende - særlig når du inviterer til designkonkurranse her på JCN. Var det en kasse øl til den med det beste forslaget??  ;D
Andre har sikkert synspunkter de også.

PS. Microsoft Paint har aldri vært high tech  ;)

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #69 på: Ti.,22,Februar,2011,09,39 »
For oss i jernsmia med øyemål og en BFH så er jo i det heletatt en slik EDBmaskin Hitech.
Kasse øl ;D ;D den blir i såfall på deling ;D ;D
Takk for hjelpen skal du få, Takk takk,heheh

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #70 på: Ti.,22,Februar,2011,09,41 »
PS: kan ikke komme flere designforslag nå, jeg holder på å gå tomt for stålplate jo :o

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #71 på: Ti.,22,Februar,2011,13,56 »
Measure with a yardstick, mark with a chalk, cut with a torch !
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #72 på: Ti.,22,Februar,2011,22,25 »
I dag fikk jeg ordnet den andre siden, kuttet endene i water, og punktet to platebiter som blir både feste under rammevangene og avstiving horisontalt bak frontplatene. Nå har jeg begynnt å bruke opp biter av platene jeg hadde, så det kan se litt snedig på disse enda ::)
Sluttet av med å plukke av fanger og vinsj, det var enkelt sagt litt tungt. Mener å huske at vinsjen veide 43kg, sikkert fort det samme i fangern også. Vel vel,Heavy Metal & Mad Max on the highway, sinking ship in the mud!







AR
 
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget xjrebel

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 673
  • 91 cherokee 4.0 H.O,98 cherokee 2.5 TD,81 CJ-7 4.2
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #73 på: On.,23,Februar,2011,21,17 »
Der er du virkelig inne på noe,den løsninger ser bra ut..nå må jeg vente til lakken kommer på for å se helheten,jeg ville hatt en liten radie på alle skarpe kanter.
Hvorfor sitte inne,når alt håp er ute?

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #74 på: On.,23,Februar,2011,21,44 »
Jo det ble egentlig veldig bra kan man si, skal ha meg noen sjakkelfester og skulle også gjerne hatt et 4kantfeste. Er lett at det som ikke blir gjort nå, nemlig ikke blir gjort ::) Veit noen om BG-nor kan ha no 4kantfeste?
Forslag til innebygde lykter anyone, nå som vi er i den virtuele garasjen?

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280