Skrevet av Emne: Big Red and Yeyeye`s garage  (Lest 19891 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Big Red and Yeyeye`s garage
« på: Lø., 5,September,2009,21,26 »
På tide å innrede en garasje hær ;)
Big Red(and litle yellow!)

Som den var da jeg kjøpte den fra Stein Bakke.
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #1 på: Lø., 5,September,2009,21,37 »
montering av vinsj ble fremskyndet, da jeg skulle til Ulsberg på vintertreffet til Gærhølet. Jeg skulle jo ha en fancy vinsjefanger, men i hui og hast ble vinsjeplata til biltema redningen, og der er den enda. Kansje bygger jeg en fanger selv en dag, men den som utgangspunkt.

Ville berge litt av den styrken som den oppbretten i bakkant av plata gir, samtidig som vinsjen skulle plasseres lengst mulig bak.  


Her ser dere at vinsjen kommer vel langt fremme, så plata skal trekkes under stabstag festene.


Kansje mye jobb for 3cm, men jeg synes det var verdt det, gikk rimelig fort.(nå når man tenker i ettertid i alle fall)


Ble montert et par billige Britax lanterner på vinsjeplata også, fangeren ble hurtig festet under ramma, skiltet måtte jo bli med på turen til Ulsberg det også(og sånn henger det forsatt) Fangeren blir tatt av på treff og offroadkjøring inn til videre.
« Siste redigering: Lø., 5,September,2009,21,54 av yeyeye »
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #2 på: Lø., 5,September,2009,22,06 »
Glemte å nevne at jeg la flattjern under resten av festet til stabstaget som ikke kom oppe på vinsjeblata, slik at det fortsatt ble liggende med mothold under gummien til staget. ;) senere blir det sikkert teraflex sitt stabstag som går gjennom tverrøret i ramma, da kan vinsjeplata flyttes ytterligere bak.
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #3 på: Lø., 5,September,2009,22,12 »
Gærhølets vintertreff på Ulsberg ;D


Ble stopp der ja, et område med veldig mye snø og fremover var det flere biler som stod fastkjørt, med litt frem og tilbakekjøring kom vi da videre, måtte vinsje opp en hilux som fant myra 20m lengre fremme først bare. Stod litt til venstre for hovedsporet på dette bildet jeg.


Sånn kunne det fort gå, når isen på elva ble litt tynn,hehe.


En har ikke godt av å vite noe, så lenge det gikk bra. Var vel greit at denne Comanchen var letta bak, ute på tynn is kan en si....


One more red...


Vakkert posert ikke sant!
« Siste redigering: Lø., 5,September,2009,22,23 av yeyeye »
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #4 på: Sø.,13,September,2009,21,09 »
 :o hadde en litt skummel episode med boltene til kronhjulet rett før vintertreffet også, hørte en liten klunkelyd og lett slipelyd etterpå, fant ikke ut hva det var der og da, for jeg kjørte på en hullete grusvei og da jeg nådde asfalt var ulyden borte. Dagene etter hadde plutselig difflokket begynt å lekke, så jeg skjønte noe var på ferde. En kronhjulbolt hadde knekt av og blitt kjilt imellom kronhjulet og difflokket, jeg trodde den hadde løsnet, skrudd seg ut og så knekt, men etter litt undersøkelser fant jeg flere ugler i mosen, jeg hadde nok vært heldig hær, for alle boltene var løse og denne var det like før knekte helt av. En kan se lyset igjenom sprekken, hær hvor jeg holder den opp foran tv`n. Lånte boltene fra den gule mens jeg dro til vintertreffet, stolte ikke på noen av disse gamle mere.
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #5 på: Sø.,13,September,2009,21,17 »
Fikk aldri difflokket bak tett mere, og etter å blitt litt skremt etter å tørne i en stubbe på landstreffet ble nye bestilt fra quadratec.
Vurderte litt frem og tilbake, men gikk for de litt jålete lokkene fra ARB, de har avtapping og peilepinne+ magneter på begge disse punktene, dermed verdt litt ekstra ;)


og hær under bilen!


og et tips angående montering av lokka fra ARB, vær obs på boltene! De til bakakselen bunnet alle før de dro fast lokket helt, de korteste holdt det å renske hullene for gammel tetningsmasse og dritt, men de 4 lange boltene måtte jeg kappe av 5mm. Ettersom bolthullene er forsenket ned i godset på lokket, er det veldig lett å overse dette.
« Siste redigering: Sø.,13,September,2009,21,27 av yeyeye »
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Oseberg

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 363
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #6 på: Sø.,13,September,2009,23,46 »
Blir liksom feil fokusert på nederste bilde. Skilt peker nedover og hagemøblene/gressklipperen er i grava....:)...men diff lokket var fint det og ..  bolt info var nyttig.
XJ 4,0 98

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #7 på: Ma.,14,September,2009,14,49 »
 ;D En husker ikke alltid det å ta bilder, så bildet ble tatt etter jeg gikk opp av grava. Så etter en par enda dårligere bilder en dette, ble dette et av de bedre :P

Det med boltene må jeg faktisk sjekke på difflokket foran selv, jeg oppdaget dette først da jeg tok det bak, og strengt talt var det vel frua som hjalp til med det foran, jeg bare dro over boltene en gang etterpå. Det er jo meningen at disse lokkene skal være med å styrke hele diffhuset, så da bør boltene også kunne stramme litt. Var jo kjempefornøyd med at det endelig ikke blir flekker når jeg har stått parkert en plass jeg, så glemte litt den sjekken, og var veldig fornøyd med å få litt hjelp av frua også(må jo lure på de litt Jeepintresse, og så er det jo hyggelig med selskap under bilen).
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #8 på: Fr.,13,November,2009,08,44 »
 :'( :P


Vi i trøndelagsavdelingen hadde jo en liten utflukt hær for en stund siden. Nå har jeg endelig fått skrudd sundt for avdeknink av skadeomfanget i bakakslingen. Jeg kjørte noen dager til/fra jobb med enhjulstrekker, så denne grøten ble jo ikke bedre av det.
Alt av sol og planethjul er knust :'(

Nå er jeg i tenkeboksen på hva jeg skal gjøre, super 35 kit, bredde den dana 44 jeg har hjemme(med super 44 kit), eller kjøpe en ferdig bygd med super 44 kit i. Jeg har jo en drøm om v8 med tiden og et super 44 oppsett er jo uansett å foretrekke, større en 44 tror jeg begyner å bli for tungt og unødvendig, en skal jo klare totalvektbegrensningen også, og det blir jo litt mye nips på disse bilene våre.

Denne er under sterk vurdering,dana 44 med super 44 kit, ARB og skivebremsekit:
http://www.4wheelparts.com/Drivetrain-Differential/D44-Rear-Axle-Assembly-4-56-ratio.aspx?t_c=12&t_s=237&t_pt=100715&t_pl=6440&t_pn=G%2fGD44TJ-A45633D
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #9 på: Fr.,13,November,2009,11,23 »
En kompis av meg (Egil) kjøpte en ny Dana44 med skivebremser, ARB og ønsket giring fra Larry. Han betalte 16k, tror jeg. Det var sist dollaren var på samme nivå som nå. Vi skal sikkert ha over en palle om ikke så lenge. Ha du tid og ikke må bruke bilen med det første kan du sikkert sende sammen med oss.
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #10 på: Fr.,13,November,2009,12,57 »
Jeg har jo ikke solgt den andre TJèn eller enda, så ikke billøs enda i alle fall. Men den skulle jeg fått solgt først egentlig da. Men hvilket tidsperspektiv har dere på bestilling da? Skulle gjerne handlet gjennom Larry ja, om prisen er såpass lik så.
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #11 på: Fr.,13,November,2009,13,53 »
Han holder på å bygge meg en fordelingskasse. Kristian har bestilt et Bestop baksete til sin TJ. Så det er vel ikke veldig lenge før det skal fraktes.
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #12 på: Fr.,13,November,2009,14,31 »
Skal sende han en mail jeg, bruker den samme linken jeg brukte over som referanse på hvordan jeg ønsker akslingen. jeg er også litt usikker på giring, på 2,5L burde jeg kansje hatt 4,88 men om det blir v8 så kunne det kansje vært mindre en 4,56 som det nå er. Ting koster såpass at v8 drøyer ut uansett, blir vel 4,56 så slipper jeg å skru noe mer på fremakslingen intil videre!

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #13 på: Fr.,13,November,2009,16,31 »
V8 med 3 trinns automat = 3.73 Kanskje 3.54. Med 4 trinns automat maks 4.11, kanskje 3.73. Så det blir bytte igjen åkke som hvis du senere setter inn en hel motor.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #14 på: Fr.,13,November,2009,17,34 »
V8 med 3 trinns automat = 3.73 Kanskje 3.54. Med 4 trinns automat maks 4.11, kanskje 3.73. Så det blir bytte igjen åkke som hvis du senere setter inn en hel motor.

Kommer vel litt ann på dekk dim... ?
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt