Skrevet av Emne: Trenger hjelp med nyinnkjøpt Weber 32/36 forgasser  (Lest 4422 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Tommy

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 25
Trenger hjelp med nyinnkjøpt Weber 32/36 forgasser
« på: Ma., 4,Mai,2009,22,57 »
Hei alle jeepere

Trenger litt hjelp med nyinnkjøpt forgasser. Problemet er beskrevet under:

Jeg ble møkk lei den gamle originalforgasseren som satt på min '85 CJ7 4,2. Har overhalt den x- antall ganger, men det hjalp ikke stort på slutten det heller.
Jeg har lest og hørt at bilene blir som "nye" med disse gasserene. Bestemte meg så for å kjøpe en slik. Fikk den i posten, demonterte den gamle og monterte den nye. Startet opp og den gikk.... på tomgang.

Skulle ta første turen for å sjekke hvordan draget og slikt ble, men da var den værre enn den gamle forgasseren. Det fusket og røyk svart fra potta og draget var lik 0 :/ Skjønte at den fikk for mye suppe. Leste instruksjonen for å justere den slik det står beskrevet. Justerte den som beskrevet, men resultatet var det samme. Leste også at bensintrykket skulle være max 3 psi og at det var anbefalt å montere en trykksregulator. Knottet meg inn på ebay og kjøpte en 0-5,5 psi regulator. Montere den og stilte den inn på 3 psi, men da stoppet den raskt etter oppstart. Hadde mistanke om for lite suppe, så prøvde å justere den til 4 psi. Da gikk den lengere etter oppstart, men stoppet så fort jeg ga gass! Prøvde så å sette den på max (5,5 psi) og da ville bilen gå både på tomgang og når jeg kjørte opp bakken til hovedveien. Ga sakte på og det gikk greit, men når jeg ligger med jevnt gasspådrag oppover en bakke, eller akser normalt så fusker den og draget blir nesten borte. Tingen er at nå soter den ikke noen ting når dette skjer. Har dermed en følelse om at den får for lite bensin. Tror kanskje den blir bra hvis jeg får tak i en regulator som går litt høyere, MEN jeg er jo godt over det trykket som Weber anbefaler :S

Jeg ønsker dermed å høre hva de som har gjort samme modifiseringe har gjort. Ønsker innspill, erfaringer og tips. Spørsmål jeg stiller meg selv og dere er om gasseren kan ta skade av et trykk på feks. 7 psi? Også er en ny regulator heller ikke gratis, så er greit å høre litt før jeg eventuelt kjøper dette.

Blir kjempeglad om noen har tanker, ideér, erfaringer eller hva det skulle være. Skriv i vei!

Mvh
Tommy
  :D
Mvh. Tommy
1985 CJ7 258 (360 i garasjen) =D
31"x10,5"x15"

Utlogget 85cj

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 280
Sv: Trenger hjelp med nyinnkjøpt Weber 32/36 forgasser
« Svar #1 på: Ma., 4,Mai,2009,23,26 »
Hei,
har Weber på min, men ikke 32/36, men 38DGAS.

Synd at du har problemer, har jo alltid hørt mye bra om Weber.

Antar at du har bensinfilter med retur, og at alt av vakuumlinjer er i henhold til installasjonsinstruks?



I mitt tilfelle var det bare å montere og kjøre (og har kjørt siden 2000).

http://www.jeepclubnorway.no/index.php?option=com_content&task=view&id=32&Itemid=26
Medlem 005

Utlogget arve

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 66
Sv: Trenger hjelp med nyinnkjøpt Weber 32/36 forgasser
« Svar #2 på: Ti., 5,Mai,2009,12,08 »
hei
Har du sjekket flotør nivå på forgasseren
cherokee chief 1980 mod
M/T 15x12 clasic weels
M/T 36x15.5x15
6" fjærsett fra Rusty
AMC 401
Jeep Laredo 1981 mod
Amc-401.727 automat a/c
Cherokee Chief 1981
Amc 360 727 Automat

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: Trenger hjelp med nyinnkjøpt Weber 32/36 forgasser
« Svar #3 på: Ti., 5,Mai,2009,21,32 »
Tviler på om 7 psi tar livet av gasseren. Men jeg spør sikkert litt teit, du har vel satt vakum på tenningen på riktig plass.....? det at den går på tomgang, men ikke med gasspådrag er en sånn typisk ting som skjer når ikke tenningen følger med.

Utlogget Holmis

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 624
  • Jeepaholic !
    • www.multi2net.com
Sv: Trenger hjelp med nyinnkjøpt Weber 32/36 forgasser
« Svar #4 på: Ti., 5,Mai,2009,21,54 »
Falskluft får den også til å gjøre mye rart....
AMC Jeep CJ7 4.0HO-Aut , Renegade 1984
Jeep Cherokee XJ 2,5TD 1996

Cerwin-Vega Recone Service: http://cerwinvega.multi2net.com

Utlogget Tommy

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 25
Sv: Trenger hjelp med nyinnkjøpt Weber 32/36 forgasser
« Svar #5 på: To., 7,Mai,2009,01,58 »
Hei og takk for alle gode svar/hjelp  ;)

85cj: Jeg tror jeg har satt alt av vakumslanger der de skal, men skal dobbeltsjekke.

arve: Jeg har ikke tenkt på å sjekke flotørnivået i og med at den er helt ny så har jeg tatt det som en selvfølge at den er riktig. Men alt som er nytt er jo ikke nødvendigvis riktig  :-\ Får ta å sjekke denne hvis jeg ikke finner noe annet galt. Det kan virke som en mulig feil ut ifra problemene jeg har.

360: Det er noen uker siden jeg monterte dette så husker ikke helt hva jeg gjorde med hvem slanger, men mener jeg satte alle slanger som var på den gamle forgasseren på den nye. Skal sjekke det med tenningsvakumen.

Holmis: Hadde falskluft i tankene jeg også og sprayet dermed godt med startgass rundt alle skjøter og pakninger på den nye gasseren, men ikke noe "respons" å få. Tror dermed ikke det er det som er problemet........? Eller er det bedre metoder å sjekke dette på?


Bilen står i en garasje nesten 8 mil fra der jeg bor, så får se om jeg får tatt meg en tur til helgen å se på den og feilsøkt litt til  ;D

Et annet spørsmål er om det er noen andre som har montert bensintrykksregulator når de har byttet til Weber forgasser? Hvis ikke, så er det sikkert ikke trykket som er feilen hos meg...

Takker og bukker for alle tips og råd  8)
Mvh. Tommy
1985 CJ7 258 (360 i garasjen) =D
31"x10,5"x15"

Utlogget BrorHund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 210
Sv: Trenger hjelp med nyinnkjøpt Weber 32/36 forgasser
« Svar #6 på: To., 7,Mai,2009,09,38 »
Hei. Jeg har også montert Weber på min YJ, nå for ikke altfor lenge siden. Jeg sliter derimot med det stikk motsatte problemet av deg, nemlig at den ikke går ordentlig på tomgang når den er kald. Dette er jeg rimelig sikker på at skyldes blandingsforholdet, og eventuellt løses av riktig justering. Har tenkt å kjøre nutterbypass også, men tid er det mangel på, så har ikke fått gjort noe med problemet enda. Min er derimot problemfri som en god drøm å ha med å gjøre når den blir varm. Har aldri hatt mangel på drag etter byttet.
Når det gjelder vakumslangene er det ikke sikkert at det er riktig å føre over de gamle slangene på samme sted, da disse ikke nødvendigvis er koblet riktig i utgangspunktet. Finnes enkle vakumdiagrammer på nettet, som beskriver nøyaktig hva du trenger og ikke trenger. Er kanskje litt forskjell på CJ og YJ også, ikke sikker.
Har du prøvd hva som skjer uten bensinregulatoren? Jeg lurte på om jeg trengte denne, og droppet det inntil videre. Men sjekk tenningen ihvertfall, kanskje det ligger der.. Lykke til.
88 YJ 4.2 Black on black!
2,5" OME, 2" BL & 33", Weber 32/36

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: Trenger hjelp med nyinnkjøpt Weber 32/36 forgasser
« Svar #7 på: To., 7,Mai,2009,21,48 »
Kan legge til at når jeg "trimmet" litt på 360`en min i vinter med kamakselbytte som en av tingene jeg gjorde.
Nå kjører jeg en Edelbrock 650 4 porter, der det står skrevet(og vist på medfølgende dvd) at den skal ha "ported vacum" dvs, at det ikke er vakum på tenning v tomgang. Motoren fungerte ganske greit forige sesong, men når jeg skulle ut å kjøre etter diverse arbeider nå i vår, ja da var motoren helt tussete. gikk knirkefritt på tomgang og mellom gass, men i det fjølen gikk i gulvet ble det straks mye verre, hosting,harking,smell og bang.......!! Etter å lese litt i papirene på Edelbrock kammen jeg satt i, så sto det der at den IKKE skulle ha ported vacum. Så etter å ha montert vakumslangen på vakum, ja da ble verden straks annerledes. :)
Slik du beskriver ditt problem, så finner jeg likhetstrekk til mine problemer, ikke at gasserne er så veldig like(joda, de heter Weber begge to) men sjekk hvor du har satt vakum slangen. Kansje din verden og blir annerledes. ;)

Utlogget Tommy

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 25
Sv: Trenger hjelp med nyinnkjøpt Weber 32/36 forgasser
« Svar #8 på: To., 7,Mai,2009,22,52 »
 :D :D :D :D :D :D :D :D
Er så glad for tipsene! Gleder meg til å ta turen til cj'n for å sjekke ut alle tingene det har blitt snakket om her.

Etter det jeg har fått av tips og erfaringer av dere så tror jeg det enten er vakumfeil eller flotørkammeret som er feil justert  ::)

Svar til BrorHund: Jeg prøvde først uten trykksregulatoren og da sotet den og harket når jeg la litt trykk på jærnet. Kom ikke over 80, bare harket og faenskap.  En annen ting som jeg ikke har nevn er at min er ikke helt kompis på halv-varm motor heller, men det er jeg vant med så tenkte ikke så mye på det. Er uansett bedre enn den gamle (på tomgang)  8) men hadde vært fint om den ble helt bra der også.
Mvh. Tommy
1985 CJ7 258 (360 i garasjen) =D
31"x10,5"x15"

Utlogget 85cj

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 280
Sv: Trenger hjelp med nyinnkjøpt Weber 32/36 forgasser
« Svar #9 på: To., 7,Mai,2009,22,59 »
Har aldri hatt noen trykkregulator på min Weber 38.
Medlem 005

Turbo.TJ

  • Gjest
Re: Trenger hjelp med nyinnkjøpt Weber 32/36 forgasser
« Svar #10 på: Sø.,24,Mai,2009,10,17 »
Ble det noe greie på dine gasser problemer....... :)

Utlogget Tommy

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 25
Re: Trenger hjelp med nyinnkjøpt Weber 32/36 forgasser
« Svar #11 på: Sø.,24,Mai,2009,18,31 »
Ble det noe greie på dine gasser problemer....... :)

Har vært litt hektisk den siste måneden, men skal faktisk begynne på den nå! Håper jeg finner ut av det  :)

Fortsettelse følger...
Mvh. Tommy
1985 CJ7 258 (360 i garasjen) =D
31"x10,5"x15"

Turbo.TJ

  • Gjest
Re: Trenger hjelp med nyinnkjøpt Weber 32/36 forgasser
« Svar #12 på: Ma., 1,Juni,2009,09,30 »
Regner med at den blir sterk og klar til Rena. :)