Skrevet av Emne: 360`en puster snart.  (Lest 17534 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #60 på: Ma.,23,April,2007,08,27 »
Noen som har tuklet med Edelbrock gassere her.....???
Hei Tarje, å takk for Gol :)
Som jeg nevnte til deg, ta en tlf til Ottersen. Han har tuna, byttet dyser etc på sin Edelbrock gasser ganske så mye intil han gikk for Edelbrock sin innsprut.
Kjøp deg en Holley Offroad/Truck Avenger gasser så blir du også happy  ;)
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

renegade

  • Gjest
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #61 på: Ma.,23,April,2007,16,26 »
Noen som har tuklet med Edelbrock gassere her.....???
Hei Tarje, å takk for Gol :)
Som jeg nevnte til deg, ta en tlf til Ottersen. Han har tuna, byttet dyser etc på sin Edelbrock gasser ganske så mye intil han gikk for Edelbrock sin innsprut.
Kjøp deg en Holley Offroad/Truck Avenger gasser så blir du også happy  ;)

"The best carb, is no carb..."

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #62 på: Ti.,24,April,2007,22,46 »
Har sett på en Holly løsning,men jeg skal gi edelbrocken en sjangs. Får jeg ikke dreis på denne tror jeg at den løsningen knut kom med,å få firmaet som han tok bremsetest hos,de hadde koplett opplegg for holly med dyser og kompetanse... Men da må jeg reise å besøke vår osloavdeling... ;)

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #63 på: Ti.,24,April,2007,22,55 »
Sitat
Men da må jeg reise å besøke vår osloavdeling...

For koselige "utlendinger" holder vi oppe 24/7 !! Møt opp og du får en god varm kopp med kaffe  ;D
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget CJ-7 golden eagle

  • Klubb verv
  • 360 CID
  • ****
  • Innlegg: 377
  • Kalender ansvarlig.
    • www.4x4jeep.no
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #64 på: On.,25,April,2007,21,30 »
Sitat
"The best carb, is no carb..."

;D                     sorry,                 ok,             hehe            8)
Tom Jensen
JCN medlem nr. 8
2013 Jeep JK Unlimited Rubicon
1980 Jeep CJ-7 golden eagle 350 cid.
1978 Jeep CJ-7 Stainless Steel karosseri
2008 Can-Am Renegade 800HO

www.4x4jeep.no

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #65 på: Lø.,28,April,2007,09,45 »
Leste papirene som fulgte med D.U.I. tenningen jeg kjøpte.De anbefaler 0.50" til 0.55" ett eller annet åpning på pluggene.. Har funnet ut at jeg kan åpne gapet til 1.2 til 1.3 millimeter.??????????????????? Høres jo helt vavittig ut,men funker dette så lager jo det en vanvitig stor gnist til å antenne gassene. De anbefaler og 12 grader fortenning,dette er høyeste anbefling på min motor i følge Haynes boken. Jeg får ta en tur i garasjen i dag å gi det en prøve.Motoren får jo nokk bensin så kansje en bedre gnist blir mere effektivt.????

renegade

  • Gjest
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #66 på: Lø.,28,April,2007,21,34 »
Leste papirene som fulgte med D.U.I. tenningen jeg kjøpte.De anbefaler 0.50" til 0.55" ett eller annet åpning på pluggene.. Har funnet ut at jeg kan åpne gapet til 1.2 til 1.3 millimeter.??????????????????? Høres jo helt vavittig ut,men funker dette så lager jo det en vanvitig stor gnist til å antenne gassene. De anbefaler og 12 grader fortenning,dette er høyeste anbefling på min motor i følge Haynes boken. Jeg får ta en tur i garasjen i dag å gi det en prøve.Motoren får jo nokk bensin så kansje en bedre gnist blir mere effektivt.????

Veeeel, jeg tviler vel litt på at det er 0,5" for det blir sånn sirka 12,7 mm ...
0,05" derimot.

<smil>


Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #67 på: Lø.,28,April,2007,23,40 »
Jaja.Det funket ivertfall sinnsykt bre med 1.3mm åpning.Stilte samtidig tenningen til 12 grader fortenning. Jeg har fått ny motor. Nå drar den avgårde fra tomgang til maks turtall JIPPI. Var jo gøy en gang til. ;D

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #68 på: Ti., 1,Mai,2007,23,59 »
Hadde jo vert artig med noen nye dyser ettervert.De sa det skulle gå vel en uke.Så kansje noe denne uken.Hvem vet... ???