Skrevet av Emne: 360`en puster snart.  (Lest 17538 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #15 på: Sø.,15,Oktober,2006,15,21 »
Tenkte meg det ja... Men fyttigrisen så stor den var. :D
Så ikke så stor ut på bildet... Men på amerikansk hvis. SIZE DOES MATTER.. ;D

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #16 på: Ma.,16,Oktober,2006,01,22 »
Den der DUI en har jeg og handlet..Men ikke sikkert du vet hvordan man"tuner" tenningen,men nå har ikke jeg lest så mye i monteringsanvisnigen.Slik som jeg kan se det er det ikke noe å justere ant enn tenningstidspunktet(å vri fordeleren) eller er det noe å jusse på inni.???

Sant nok, jeg var nok litt hastig når jeg demont den gml fordeleren, sjekket bare rotor pos, skulle ha dreid motoren til syl. 1 på topp? Trodde jeg hadde satt kabler i rett tennings rekkefølge, nope...
Det samt just av tenning/fortenning fikk ErikB i orden  :)

Med DUI HEI fordeleren er det ikke noe annet å justere enn tenningstidspunkter. Dette bør ligge på mellom 6-8 grader fortenning på AMC V8. Hele fordelen med denne fordeleren er at den er så enkel. :) Jeg er kjempe fornøyd med min

Ehh 6-8 grader fortenning? Min ble justert til ca 12,5 grader fortenning og ble veldig riktig med den HEI fordeleren til min 360.
« Siste redigering: Ma.,16,Oktober,2006,08,42 av CJ-7 »
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

Utlogget CJ-7 golden eagle

  • Klubb verv
  • 360 CID
  • ****
  • Innlegg: 377
  • Kalender ansvarlig.
    • www.4x4jeep.no
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #17 på: Ma.,16,Oktober,2006,08,50 »
Sitat
Med DUI HEI fordeleren er det ikke noe annet å justere enn tenningstidspunkter. Dette bør ligge på mellom 6-8 grader fortenning på AMC V8. Hele fordelen med denne fordeleren er at den er så enkel.  Jeg er kjempe fornøyd med min

I alle HEI fordeler kan hele tenningsprofilen justeres, det er nettopp dette som er noe fordelen med disse fordelerene.

Hvis du vet hva slags kamprofil du har i motoren, så kan du kjøpe en tenningsmodul som er tilpasset din kam.
Den sitter inne i fordeleren under rotoren.

 8) HEI er coolt fordi du kan tilpasse fortenning og tenningsprofil, uten å ha injection med tilhørende ECU,
og ikke minst High performance spenning til pluggene. ;D
Tom Jensen
JCN medlem nr. 8
2013 Jeep JK Unlimited Rubicon
1980 Jeep CJ-7 golden eagle 350 cid.
1978 Jeep CJ-7 Stainless Steel karosseri
2008 Can-Am Renegade 800HO

www.4x4jeep.no

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #18 på: Ma.,16,Oktober,2006,16,15 »
Når jeg fikk montert inn min HEI fordeler hadde jeg en fortennening som var alt for høy. Motoren gikk da som en klokke. I følge reperasjonshåndboken min (og Michael) bør fortenningen være på 6-8 grader når vakumen er blendet (om den bør være høyere om motoren er mye trimmet vet jeg ikke). Bilelektrikeren som hjalp meg fortalte da at fortenningen måtte justeres ned fordi det på sikt ville skade motoren å kjøre med så høy fortenning. Nå er min justert til 8 og har aldrig gått bedre :)
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #19 på: Ma.,16,Oktober,2006,16,24 »
Nå er min justert til 8 og har aldrig gått bedre :)
Å min til 12,5 og har aldri gått bedere  ;D
Har nok en litt annen kam en deg, same, same. Begge er happy med HEI fordeler.
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #20 på: Ma.,16,Oktober,2006,16,28 »
Vil min motor gå bedre om jeg øker fortenningen jeg også?
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #21 på: Ma.,16,Oktober,2006,17,38 »
Vil min motor gå bedre om jeg øker fortenningen jeg også?
Ikke nødvendigvis Sten Morten. Har du en "vassere" kam kan du gå for større fortenning.
Skal du på "stripa" er det jo også vanlig og justere opp fortenning, men kanskje ikke så aktuelt... 8)
Helt sikkert andre faktorer også....som jeg ikke kan noe om...

shit, ikke tid til nett preik, Grava & mer ljuging nå.
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #22 på: Ma.,16,Oktober,2006,21,21 »
Høy fortenning kan og kompenseres med høyere oktan.Det som kan være med å"drepe" mtoren er Tenningsbank.Dette er gjerne vanskelig å høre når en har åtterlyd i hekken. Men med 98 oktan så får en høyere bankefasthet ved forbrenning.Resultatet er og høyere effekt.Her kan en kansje knipe ut en
10-15 gamp i en passe trimmet åtter......

Utlogget CJ-7 golden eagle

  • Klubb verv
  • 360 CID
  • ****
  • Innlegg: 377
  • Kalender ansvarlig.
    • www.4x4jeep.no
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #23 på: Ma.,16,Oktober,2006,23,30 »
Det er riktig det Tarje, jeg har 10,3 i komp, 10 grader fortenning i grunnoppsett, og kjører 98 oktan for å unngå tenningsbank.

Ellers så er det viktig å ha riktig tenning på turtall (Jeg snakket tidligere om HEI tennigsmodul),
jeg tror jeg har ca. 35 grader fortenning på 4000 i turtall.
« Siste redigering: Ti.,17,Oktober,2006,18,45 av CJ-7 golden eagle »
Tom Jensen
JCN medlem nr. 8
2013 Jeep JK Unlimited Rubicon
1980 Jeep CJ-7 golden eagle 350 cid.
1978 Jeep CJ-7 Stainless Steel karosseri
2008 Can-Am Renegade 800HO

www.4x4jeep.no

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #24 på: On.,18,Oktober,2006,08,40 »
Ellers så er det viktig å ha riktig tenning på turtall (Jeg snakket tidligere om HEI tennigsmodul),
jeg tror jeg har ca. 35 grader fortenning på 4000 i turtall.
Min HEI/DUI var kalibret for 24 grader 3000 i turtall.
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #25 på: On.,18,Oktober,2006,23,35 »
Ja nå har shell kommet med ferrari bensin og 99 oktan.. Det borger for en grad eller to mer i fortenning. på en god dag kan vi legge på svimlende 2-3 hester i pluss... JIIIPPIII... ;D

Utlogget CJ-7 golden eagle

  • Klubb verv
  • 360 CID
  • ****
  • Innlegg: 377
  • Kalender ansvarlig.
    • www.4x4jeep.no
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #26 på: To.,19,Oktober,2006,09,27 »
Jeg tror det blir mer effekt av å hive ut de 70 kg. med verktøy jeg til en hver tid drar på, du vet for sikkerhetskyld. :D
Tom Jensen
JCN medlem nr. 8
2013 Jeep JK Unlimited Rubicon
1980 Jeep CJ-7 golden eagle 350 cid.
1978 Jeep CJ-7 Stainless Steel karosseri
2008 Can-Am Renegade 800HO

www.4x4jeep.no

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #27 på: To.,19,Oktober,2006,11,25 »
Jeg tror det blir mer effekt av å hive ut de 70 kg. med verktøy jeg til en hver tid drar på, du vet for sikkerhetskyld. :D
å 35" reservehjul, å vinsj, å hilift Å mye annet nyttig & Unyttig...
CJ`n på vekta hjem fra Rena:
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #28 på: To.,19,Oktober,2006,20,50 »
Sitat
hive ut de 70 kg. med verktøy jeg til en hver tid drar på, du vet for sikkerhetskyld.

Hvis du bytter ut den gamle sliteren fra det forrige milleniumet med en skikkelig bil fra dette årtusenet ( TJ ) så slipper du å drasse på 70kg verktøy og deler  ;D

Håper alle oppfattet den som en spøk ???
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget CJ-7 golden eagle

  • Klubb verv
  • 360 CID
  • ****
  • Innlegg: 377
  • Kalender ansvarlig.
    • www.4x4jeep.no
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #29 på: Fr.,20,Oktober,2006,10,25 »
Ja da gleder vi oss til at du står havarert i eller utenfor veien,
og kansje trenger LITT olje eller 4 tennplugger.  ;D



En fortsettelse på spøken  ;)
Tom Jensen
JCN medlem nr. 8
2013 Jeep JK Unlimited Rubicon
1980 Jeep CJ-7 golden eagle 350 cid.
1978 Jeep CJ-7 Stainless Steel karosseri
2008 Can-Am Renegade 800HO

www.4x4jeep.no