Skrevet av Emne: 360`en puster snart.  (Lest 17545 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Turbo.TJ

  • Gjest
360`en puster snart.
« på: Fr., 6,Oktober,2006,19,44 »
Ja nå begyner det å flaske seg i garasjen.delene hagler på mitt lokale postkontor.
Blokken måtte borres,så jeg fikk 8 grande burker i en eske og ny veiv fra Sarpsborg Motor i helgen som var.Stempel er levert til Tannlegen for hulltagning 030+.  Når den er ferdig skal jeg begyne det möysommelige arbeidet å sette dette i hop.Tenkte å ta noen bilder av dette som det skrider fram.
Skal jo en og annen "artig"del på både innvendig og da mest utvendig.
Aner ikke hvor jeg ender på HK stigen,ikke så viktig hvor mye det blir bare driten tar ut av krysset når jeg flater fjölen >:(
Men jeg gleder meg å sette igang ivertfall...

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #1 på: On.,11,Oktober,2006,21,27 »
Og julenissen kom tidlig i år gitt,da kamuflert som en UPS mann,men rudolf var byttet ut med en UPS bil. 6 (seks.) kasser,store og små med deler til JEEP CJ7.Gjitt om det ble en lang dag på strøno i os. Trodde faktisk ikke denne arbeidsdagen skulle ta slutt. ;D

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #2 på: To.,12,Oktober,2006,09,30 »
kult Tarje, ta noen bilder av greiene da, sånn at vi og får se!!!!
 :o
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #3 på: To.,12,Oktober,2006,18,17 »
Joda,det hadde jeg tenkt.Men må  vist innvestere i en 2GB minnebrikke for å ta bilder av alt som ligger i garasjen nå.(det var en spøk altså) Måtte kaste på dør ATV`en til minsten for å få plass til å pakke ut i går.. :)

Utlogget JIM-CJ7

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 29
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #4 på: To.,12,Oktober,2006,22,09 »
Høres spennende ut  ;D

Er nyskjerrig på oppsett ??

Bygger selv opp 2 stk 360'r i løpet av vinteren og har gått for fullt Edelbrock oppsett, men er veldig usikker på valg av forgasser - Edelbrock eller Holly  ::)

Venter spent på fortsettelsen  ;D ;D ;D

Jim
JCN medlem nr. 33
1984 CJ7 (under heftig restaurering)
1991 XJ (4.0 HO ellers stock enn så lenge)

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #5 på: To.,12,Oktober,2006,23,50 »
Jeg studerte begge merker,men strandet på Edelbrock fordi det var gunstig pris hos sarpsborg motor... Så det ble performer innsug og gasser. Kammen ble en clevis med en noe større durasjon enn orginalt.Tror den orginale var rundt 250 og clevis rundt 270. løftet var minimalt mere.Mer dreiemoment og litt extra hester. Har kjøpt Doug Thorley tri Y haeders.Disse gir mere dreiemoment fra lave turtall.Jeg borrer 0.30 men med normale stempler.Har tenkt å muligens gå løs å slipe innsug og utblås,litt porting skader ikke.Får studere litt hva som gir mest der. Har ikke peiling hva det blir av hester når den er klar,men betyr ikke så mye bare den funker på lave turtall.... Får blokken over helgen,så da er det bare å flytte inn i garasjen på heltid. ;D

Utlogget JIM-CJ7

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 29
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #6 på: Fr.,13,Oktober,2006,10,23 »
Da har vi nok landet på nesten det samme oppsettet. Jeg valgte kam fra Edelbrock med 270 dur.

Har også vurdert headers, men i følge "kjennere" så er de orginale manifoildene veldig bra på AMS motorene så jeg beholder de foreløpig.

Min var også borret 0.30 og det holdt med honing.

Har brukt litt tid til å toppene (polert innsug og eksos).

Spennende og følge fortsetningen  ;D ;D
Jim
JCN medlem nr. 33
1984 CJ7 (under heftig restaurering)
1991 XJ (4.0 HO ellers stock enn så lenge)

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #7 på: Fr.,13,Oktober,2006,14,40 »
Når guttene først er i gang med 360.
En av mine to beste oppgradering under pansert
HEI fordeler fra D.U.I. Den gjorde underverker! (spesielt etter Erik Bjørn sin tuning)


Også trådløs fordeler a gitt  ;)

« Siste redigering: Fr.,13,Oktober,2006,14,42 av CJ-7 »
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

Utlogget JIM-CJ7

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 29
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #8 på: Fr.,13,Oktober,2006,16,16 »
Petter,

Ser du har Holley forgasser. Er du fornøyd med den ?

Blir nok samme fordeler - leste om oppgraderingen  ;D
Jim
JCN medlem nr. 33
1984 CJ7 (under heftig restaurering)
1991 XJ (4.0 HO ellers stock enn så lenge)

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #9 på: Fr.,13,Oktober,2006,21,10 »
Jeg kjøpte haedders fordi jeg ikke fikk med eksos mani foiler.... Men tror ikke de begrenser hk ivertfall :)
Har du studert noen bilder/tidskrift som sier hva som er den beste poleringen.Det som gir mest...
Legg gjerne ut et bilde fra hva du har gjort med dine...

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #10 på: Fr.,13,Oktober,2006,21,14 »
Den der DUI en har jeg og handlet..Men ikke sikkert du vet hvordan man"tuner" tenningen,men nå har ikke jeg lest så mye i monteringsanvisnigen.Slik som jeg kan se det er det ikke noe å justere ant enn tenningstidspunktet(å vri fordeleren) eller er det noe å jusse på inni.???

Utlogget JIM-CJ7

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 29
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #11 på: Fr.,13,Oktober,2006,22,00 »
Jeg har primært polert innsugskanaler og eksoskanaler samt tilpasset åpning i forhold til pakning og manifoil for å få en så "sømfri" overgang som mulig. Har ikke hatt som intensjon å hente ut mye mer effekt, men for å få en bedre gjennomstrømming i toppene. Men, dette er tidkrevende jobb og har brukt noen timer på dette.

Største feilen mange gjør er å polere for mye (spesielt innsug) som faktisk får motsatt effekt.

En grei DIY link som beskriver dette:

http://www.sa-motorsports.com/diyport.shtm

Jim
JCN medlem nr. 33
1984 CJ7 (under heftig restaurering)
1991 XJ (4.0 HO ellers stock enn så lenge)

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #12 på: Lø.,14,Oktober,2006,09,50 »
Er klar over dette er et møysommelig arbeid.Jeg hadde primært tenkt å gjøre det samme som deg og tilpasse åpninger uten kanter og og slipe kanaler glatte uten turbulens skapende kanter. Skal man slipe kanaler for trimming,tror jeg at litt mere erfaring trengs ja...

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #13 på: Lø.,14,Oktober,2006,09,55 »
Var på jakt etter lyseblå lakk til motoren,men det skulle vise seg å bli vanskelig. Endte opp med Power coat lakk.Dette er en "3 i 1" lakk som tåler 300 grader og opp til 500 grader i korte perioder.. Men den blåfargen de hadde var alt for mørk.Så jeg valgte sort,det ble det mest nøytrale.... Skulle det om en stund komme noen Edelbrock alu toppe på den,så er det jo kun blokken som er sort.Og den ser jo en nesten ikke...

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #14 på: Sø.,15,Oktober,2006,11,53 »
Den der DUI en har jeg og handlet..Men ikke sikkert du vet hvordan man"tuner" tenningen,men nå har ikke jeg lest så mye i monteringsanvisnigen.Slik som jeg kan se det er det ikke noe å justere ant enn tenningstidspunktet(å vri fordeleren) eller er det noe å jusse på inni.???

Hei

Med DUI HEI fordeleren er det ikke noe annet å justere enn tenningstidspunkter. Dette bør ligge på mellom 6-8 grader fortenning på AMC V8. Hele fordelen med denne fordeleren er at den er så enkel. :) Jeg er kjempe fornøyd med min
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15