Skrevet av Emne: Godkjenning av 35"  (Lest 16765 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Bjørn B

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 78
Sv: Godkjenning av 35"
« Svar #30 på: Fr.,26,Januar,2007,19,19 »
I dag fikk eg TÜV papirene på felgene eg bestilte fra ASP-EBERLE.
Dette tÿv dokumentet såg jo ut til å være et 10 siders dokument som er klippet og limt sammen til to A4 sider, der noe av teksten mangler og ikke akkurat så let å tyde det son er skrevet.

Tror dere BT vil godta dette dokumentet?

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Godkjenning av 35"
« Svar #31 på: Fr.,26,Januar,2007,19,26 »
Var vanskelig å se det vedlegget ditt. Men ingenting er umulig. Det eneste som slår meg er at da jeg solgte de forrige hevesettet mitt, så måtte jeg få tak i nye TÜV papirer på det for at kjøperen skulle få godkjent settet på sin bil. De aksepterte ikke kopien fordi det ikke var "friskt" stemplet og underskrevet av forhandler eller TÜV.

Men det spørs jo litt hvem du møter på. Men en orginal sendt i posten hadde vært det beste vil jeg tro.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Bjørn B

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 78
Sv: Godkjenning av 35"
« Svar #32 på: Fr.,26,Januar,2007,19,33 »
Ja det hadde vært kjekt med kopi av org A4 utgave.

Det fulgte ikke med Tüv dok, med forsendelse med felgene, så dette kom per post.

Dette dokumentet er stemplet fra tüv i 2001, eg får kontakte dem og få kopi i A4 format med deres stempel.

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Sv: Godkjenning av 35"
« Svar #33 på: Sø.,28,Januar,2007,10,06 »
Om jeg ikke hedde fått med skikkelig TUV på disse felgene hadde jeg følt meg lurt! Det er jo det som er hele poenget. Det er jo dette de markedsfører også. Hør med hoggy Bear han fikk sin jeep god kjent med dokumentasjon fra disse felgene. Om han fikk samme papiret er det ikke sikkert det trengs noen annen dokumentasjon?
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget Bjørn B

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 78
Sv: Godkjenning av 35"
« Svar #34 på: Sø.,28,Januar,2007,13,47 »
Om jeg ikke hedde fått med skikkelig TUV på disse felgene hadde jeg følt meg lurt!

JA det skal eg si deg at jeg gjør. det TÜV dokumentet skulle eg ikke godtatt om eg hadde jobbet på BT.

Har sendt  Hoggy Bear en e-post så eg venter spendt på svar.

Utlogget Bjørn B

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 78
Sv: Godkjenning av 35"
« Svar #35 på: Sø.,28,Januar,2007,13,59 »
Men eg har nå flyttet over akslingen fra den jeepen eg kjøpte på ny årett, har fått dokumentasjon fra Bgnor/Teraflex at disse akslingene er dimensjonert for 37". driver å sender over disse papirene til AMCAR, så vi får se hva dem kommer frem til.

Lurer på en ting dere som har noe større hjul på cj7. har dere skjært ut noe av hjulbuene bak eller hvordan har dere gjort det?
« Siste redigering: Sø.,28,Januar,2007,14,11 av Bjørn B »

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Godkjenning av 35"
« Svar #36 på: Sø.,28,Januar,2007,19,06 »
Hei Bjørn,

hadde jeg vært deg ville jeg skaffet frem bedre papirer, som i tillegg er oversatt på norsk.
Kan hende at du blir avvist hos BT med de papirene du har postet, og alt som har med tur/retur
hos BT burde ungås.

Hilsen Kathrine
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Bjørn B

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 78
Sv: Godkjenning av 35"
« Svar #37 på: Sø.,28,Januar,2007,20,00 »
Hei Bjørn,

hadde jeg vært deg ville jeg skaffet frem bedre papirer, som i tillegg er oversatt på norsk.
Kan hende at du blir avvist hos BT med de papirene du har postet, og alt som har med tur/retur
hos BT burde ungås.

Hilsen Kathrine

Har sendt meil til forhandleren i tyskland, og bedt om org. Eller kopi av org. TÜV Dokument (A4) med demmes stempel og signatur på, så eg håper at det vil ordne seg.

Når eg mottar disse skal eg få disse og papirene på Teraflex akslingene oversett til norsk.

Har vært på BT en del ganger og snakket med dem etter vert som eg har forandret/ombestemt meg når det gjelder Motor, hjuldimensjon, bremser og en haug med ”dumme spørsmål” når det gjelder hva dem forlanger av dokumentasjon og om det er gjennomførbart.

Til mein store forundring så virker dem mer og mer positive for hver gang eg snakker med dem.

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Sv: Godkjenning av 35"
« Svar #38 på: Ma.,29,Januar,2007,09,06 »
Lurer på en ting dere som har noe større hjul på cj7. har dere skjært ut noe av hjulbuene bak eller hvordan har dere gjort det?
Kommer an på om du har bl og evt. hvor mange tommer det er på.
Men generelt med 35" og større må/bør noe trimming utføres fremkant bakre hjulbue. Ikke mye å ta av der pga. "avstiver" til veltebøyle. Også litt i bakkant av hjulbue. Uansett ikke rare kutting/sliping som skal til.
Har du 2" eller mer på bl så mulig du slipper. Selv har jeg ca 1,5" bl så da måtte noe kutting til...
Lykke til!
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

Utlogget Hoggy Bear

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 9
Sv: Godkjenning av 35"
« Svar #39 på: Ma.,29,Januar,2007,13,56 »
Nå Har du fått svar på e-post... Men jeg gikk på BT med de papirene som du har fått (det ene røde) Gikk fint da jeg viste det til kontrolløren... Men det skal også sies at han har fått MANGE papirer, og TÜV papirene til procomp settet var på norsk, og kun en side per ark osv... Så det er godt mulig han ikke turde å spørre/klage mer på tingene, etter 4. gangen jeg måtte inn hehehe....

Utlogget Bjørn B

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 78
Sv: Godkjenning av 35"
« Svar #40 på: Ma.,29,Januar,2007,14,14 »
Lurer på en ting dere som har noe større hjul på cj7. har dere skjært ut noe av hjulbuene bak eller hvordan har dere gjort det?
Kommer an på om du har bl og evt. hvor mange tommer det er på.
Men generelt med 35" og større må/bør noe trimming utføres fremkant bakre hjulbue. Ikke mye å ta av der pga. "avstiver" til veltebøyle. Også litt i bakkant av hjulbue. Uansett ikke rare kutting/sliping som skal til.
Har du 2" eller mer på bl så mulig du slipper. Selv har jeg ca 1,5" bl så da måtte noe kutting til...
Lykke til!

Har 1,5” bl, og fjærene løfter ca 3-3,5”. Eg har vurdert å flytte bak akslingen ca 2.5-3cm lenger bak, tenkte først å vise bilen for å se om dem godtar 37” og heller modifisere aksling/skjermbuer.
Fremme er det masse av plass der er akslingen allerede flyttet frem ca 10cm.



Utlogget Bjørn B

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 78
Sv: Godkjenning av 35"
« Svar #41 på: Ma.,29,Januar,2007,14,16 »
Nå Har du fått svar på e-post... Men jeg gikk på BT med de papirene som du har fått (det ene røde) Gikk fint da jeg viste det til kontrolløren... Men det skal også sies at han har fått MANGE papirer, og TÜV papirene til procomp settet var på norsk, og kun en side per ark osv... Så det er godt mulig han ikke turde å spørre/klage mer på tingene, etter 4. gangen jeg måtte inn hehehe....


Takk for svar Hoggy B, Har fått svar fra ASP-EBERLE  Dem skulle sende meg kopi av TÜV Dokument med demmes stempel og sign…… på hver side i A4 format, så da ordener det seg heldigvis

Utlogget Bjørn B

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 78
Sv: Godkjenning av 35"
« Svar #42 på: On.,21,Mars,2007,20,57 »
ONSDAG 18 APRIL, skal bilen inn til BT for godkjenning.

Det blir en spennende tid frem til da, men tror nå at det går greit, den blir vist med 35" hjul, ome sett 2" bodylift,teraflex akslinger og V8.

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Sv: Godkjenning av 35"
« Svar #43 på: To.,22,Mars,2007,00,10 »
Det blir spennende :) Krysser fingrene, du har virkelig satset, det skal du ha for!!!
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget Bjørn B

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 78
Sv: Godkjenning av 35"
« Svar #44 på: Ti.,27,Mars,2007,23,11 »
Nå er bilen "ferdig" og klar for første runde med godkjenning!