Skrevet av Emne: Brr Kald wj. Med løsning på dette  (Lest 45885 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Utlogget cat-vi

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: Brr Kald wj. Med løsning på dette
« Svar #165 på: Lø., 7,September,2013,09,42 »
blir nok vinter igjen i år også, her er et godt råd (mye fint på youtube :) )
http://www.youtube.com/watch?v=kIWnuZ8vkEE

Utlogget Stianvi

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 157
Sv: Brr Kald wj. Med løsning på dette
« Svar #166 på: Sø., 8,September,2013,11,19 »
Må nok få tatt den jobben i år jeg også:-) blåser kaldt nede på passasjersia

Utlogget cat-vi

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: Brr Kald wj. Med løsning på dette
« Svar #167 på: Fr.,23,Januar,2015,22,25 »
Kjente att differansen på temperaturen på kjølevannet inn og ut av varmeapparatet var ganske stor, altså så avgir det varme (har renset dette uten noe nevneverdig forskjell, ser rent og pent ut i rør-stussene inn og ut) det betyr att det må mer vannstrømning til, fikk tak på kjølevannslange med ca. 16 mm i innerdiameter og dro opp slangene utenom de to stålrøra som de originalt går om, de to røra har en mye mindre innerdiameter og struper for mengde kjølevann gjennom varmeapparatet, dette er ikke skjemmende for de som er veldig pirkete da de to slangene blir liggende under  slangen fra luftfilterboksen og kan ikke sees av andre en de som er utenom ordentlig interessert :) nå blåser det endelig varm luft i WJ'n. Enkelt og greit  :) God helg folkens.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Brr Kald wj. Med løsning på dette
« Svar #168 på: Lø.,24,Januar,2015,00,55 »
Det hørtes da nesten altfor enkelt ut  :)
Bør bli rimelig hett i min med den modden der siden jeg allerede har fått greit varme.

Kommer stadig nye fine videoer om blend door fix for de som trenger det (er vel hovedsaklig Limited).

https://www.youtube.com/watch?v=8Pkw-bPSQCw
« Siste redigering: Lø.,24,Januar,2015,00,59 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget cat-vi

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: Brr Kald wj. Med løsning på dette
« Svar #169 på: Lø.,24,Januar,2015,10,29 »
Ja, jeg har sett litt på det med blendedørene på nett, jeg har sjekket for feilmeldinger som anvist i div. filmsnutter, men ingen feilmeldinger har åpenbart seg, lurer på om det fortsatt kan lekke litt de dørene uten att noen feilmelding kommer opp? selv om dørene går hele veien til steng (eller åpen) så kan det kanskje lekke i tetting mellom dør og blandeboks? men jeg kan leve med det slik det er en stund. Glemte å nevne att du må bruke den formstøpte slange enden som sitter på originalt hvor vannet går inn på termostathuset da denne har større innerdiameter i ene enden, jeg satte inn en stuss av ett kobber rør for å skjøte sammen slangen fra varmeapparat og inn på denne formstøpte gummislangen, jeg kan se om jeg kan få tatt et bilde om det er av interesse.

Utlogget pederzn

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 26
Sv: Brr Kald wj. Med løsning på dette
« Svar #170 på: Ti.,27,Januar,2015,19,32 »
Har også en kald wj å har lest i gjennom hele tråden. :)
 Ser ut som det kun er en ting som funker, men har noen av dere som har montert ekstra varmeregister bilder av dette?
De bildene i tråden funker ikke:o

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Brr Kald wj. Med løsning på dette
« Svar #171 på: Ti.,27,Januar,2015,19,42 »
Jeg har ikke kald WJ, men har ikke montert ditt eller datt.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget pederzn

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 26
Sv: Brr Kald wj. Med løsning på dette
« Svar #172 på: Ti.,27,Januar,2015,20,58 »
Ser det er flere som ikke er plages med det, heldig er dere :)

 Har feilsøkt varmeapperatet å fikk opp 46 = AI (Recirc) motor was not responding. Men er ikke den kun til å sette på resirkulasjon i kupeen?

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Brr Kald wj. Med løsning på dette
« Svar #173 på: Ti.,27,Januar,2015,21,11 »
jo men hvis spjeldet har blitt stående i feil stilling eller har falt av så vil jo kald luft komme rett inni kupeen og ikke via varmeapparatet.

Det jeg har gjort er å kjøre en systemrens i kjølesystemet, samt montere 88 graders termostat for vinterbruk.
Og det blir ialllefall varmt nok i forhold til før.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget cat-vi

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: Brr Kald wj. Med løsning på dette
« Svar #174 på: On.,28,Januar,2015,01,50 »
Vurderer å sette inn en varmere termostat jeg også, men hvorfor bare til vinterbruk? bytter du termostaten til våren igjen? om det funker bra med  88°C på vinteren så er det vel ikke noe verre å kjøre med det på sommeren?

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Brr Kald wj. Med løsning på dette
« Svar #175 på: On.,28,Januar,2015,01,59 »
Jo bytter termostaten på våren av den enkle grunn at jeg nå har nappet ut sikringen til el-vifta siden den ellers går hele tiden ved temperatur over ca 86-87 grader.
Så den kjemper jo imot at motoren skal bli varmere.
Men om sommeren er det jo kjekt og trygt å ha litt mere å gå på vedr kjølekapasitet. Uten el-vifta skal det ikke mye ekstra belastning til før tempen raser i været.
Dessuten må jo el-vifta være tilkoblet hvis A/C skal være effektiv sommerstid.
« Siste redigering: On.,28,Januar,2015,02,03 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget cat-vi

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: Brr Kald wj. Med løsning på dette
« Svar #176 på: On.,28,Januar,2015,11,55 »
make sence :)

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Sv: Brr Kald wj. Med løsning på dette
« Svar #177 på: On.,28,Januar,2015,18,37 »
Har også en kald wj å har lest i gjennom hele tråden. :)
 Ser ut som det kun er en ting som funker, men har noen av dere som har montert ekstra varmeregister bilder av dette?
De bildene i tråden funker ikke:o

Jeg har montert ekstra varmeapparatregister. Jeg er ingen mekaniker, men brukte ikke lang tid på å montere den selv. Jeg har lagt bilder i denne tråden. Virker ikke bildene lengere skal jeg prøve å lete de opp og legge de ut på nytt.
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget cat-vi

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: Brr Kald wj. Med løsning på dette
« Svar #178 på: Fr.,30,Januar,2015,08,57 »
bilder er alltids interessant, særlig hvordan du koblet til kjølevannet.

Utlogget pederzn

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 26
Re: Brr Kald wj. Med løsning på dette
« Svar #179 på: On.,11,Februar,2015,17,50 »
Sku bynne å se litt hvordan jeg skulle montere ekstra varmeregister i dag, å fant ut at dette allerede er montert, men ikke koblet til. Så om noen har noen bilder om hvordan de slangene skal kobles på hadde det vært supert:)