Skrevet av Emne: Jegergarasjen  (Lest 11106 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget G503

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 272
    • jeepfabrikken
Sv: Jegergarasjen
« Svar #30 på: Ma.,26,Januar,2009,10,40 »
Nei, Frank skulle måle for meg på en rulle han hadde liggende. Jeg har ikke hatt ute clutchakslen eller hovedakselen så hvordan en sånn rulle skulle komme seg ut og hvordan den etterpå skulle komme seg ut av girkassa er ikke lett å forstå.

Enig.....det er ikke mulig. For at den rulla skal komme ut må du trekke clutchaksel og hovedaksel ifra hverandre. I tilegg så må den komme seg ut av hovedkassa....Her snakker vi om et triks som selv Houdini ville blitt misunnelig på.
Mvh Frank..
JCN 130
00 WJ 3.1
97 TJ 2.5
94 YJ 4.0
83 CJ-7 Laredo
79 CJ-7 304 Renegade
46 CJ-2A column shift
42-45 GPW`s
41-45 MB`s

Utlogget Caspar

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 72
Sv: Jegergarasjen
« Svar #31 på: Ma.,26,Januar,2009,11,07 »
Min rulle var 5 x 12,7 så da melder spørsmålet seg,  skal jeg splitte kassa for å finne ut om alt er der, eller skal jeg tro at den rullen har ligget oppe på girkasstraversen siden bilen var inne på 5.linjes vedlikehold i Bjerkvik i 1968 ?
Det er jo ikke mulig å trekke clutchakslen så langt ut at en slik rulle detter ut, uten å slippe ned kubbeakslen.
Ja jeg skjønte etterhvert at Frank måtte være Frank  ;D

Ellers går det greit med å sette bilen sammen igjen. Jeg holder på med den ufattlige kjedelige perioden med å vaske deler og male. Påsan overhalte bensinpumpe i går. (Det var gjort sist i 68 av en eller anne korporal på vestlandet) Bare det å kunne åpne en bensinpumpe er jo en sjeldenhet for dagens ungdom
« Siste redigering: Ma.,26,Januar,2009,15,49 av Caspar »

Utlogget G503

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 272
    • jeepfabrikken
Sv: Jegergarasjen
« Svar #32 på: Ma.,26,Januar,2009,12,18 »
Ville tatt av lokket på T-84 kassa og sjekket om det var antydning til spon og manglende tenner i tilegg til å sjekke hvor fast clutcakslen er.

Alltid morro å skru ifrahverandre duppeditter ;D Enda bedre når de kommer i sammen igjen og virker :o
De er litt følsome for Fuel trykk....Noen repsett hadde en annen spec. på fjæra som ga noe mere trykk. Da fikk man problem med forgasser osv...
Litt vrien den armen til membraen, ellers grei skuring.
Frank..
JCN 130
00 WJ 3.1
97 TJ 2.5
94 YJ 4.0
83 CJ-7 Laredo
79 CJ-7 304 Renegade
46 CJ-2A column shift
42-45 GPW`s
41-45 MB`s

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Jegergarasjen
« Svar #33 på: Ma.,26,Januar,2009,12,23 »
Bare det å kunne åpne en bensinpumpe er jo en skjeldenhet for dagens ungdom

Er det ikke ditt ansvar å lære de opp? Så da er det vel din feil om de ikke kan det?  :)
Evt så har de rett og slett ikke bruk for å kunne å splitte en bensinpumpe?
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Jegergarasjen
« Svar #34 på: Ma.,26,Januar,2009,13,01 »
Påsan er jo et typisk eksempel på dagens ungdom :)
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Caspar

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 72
Sv: Jegergarasjen
« Svar #35 på: Ma.,26,Januar,2009,15,52 »
Ville tatt av lokket på T-84 kassa og sjekket om det var antydning til spon og manglende tenner i tilegg til å sjekke hvor fast clutcakslen er.


Det har jeg gjort, og det var ikke anntydning til slakk mellom hovedakslen og clutchakselen, oljen var lys og fin uten spor av metall. Fin klaring på synkronringer etc. Jeg tror jeg lar det være med det, og satser på at rulla er noe som har falt ut av lysstoffarmaturen i garasjen.........

Utlogget G503

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 272
    • jeepfabrikken
Sv: Jegergarasjen
« Svar #36 på: Ti.,27,Januar,2009,20,19 »
Jeg tror jeg lar det være med det, og satser på at rulla er noe som har falt ut av lysstoffarmaturen i garasjen.........

Yep...good choice  ;D de lysarmaturene er fulle av ulumskheter og ikke til å stole på ::)
JCN 130
00 WJ 3.1
97 TJ 2.5
94 YJ 4.0
83 CJ-7 Laredo
79 CJ-7 304 Renegade
46 CJ-2A column shift
42-45 GPW`s
41-45 MB`s

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Jegergarasjen
« Svar #37 på: To.,29,Januar,2009,14,28 »
Bare det å kunne åpne en bensinpumpe er jo en skjeldenhet for dagens ungdom

Er det ikke ditt ansvar å lære de opp? Så da er det vel din feil om de ikke kan det?  :)
Evt så har de rett og slett ikke bruk for å kunne å splitte en bensinpumpe?

Det er bare gamle folk som klager på ungdommen Caspar
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Herman Hille

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 197
  • rubicon
Sv: Jegergarasjen
« Svar #38 på: To.,29,Januar,2009,17,08 »
Bare det å kunne åpne en bensinpumpe er jo en skjeldenhet for dagens ungdom

Er det ikke ditt ansvar å lære de opp? Så da er det vel din feil om de ikke kan det?  :)
Evt så har de rett og slett ikke bruk for å kunne å splitte en bensinpumpe?

Det er bare gamle folk som klager på ungdommen Caspar

Ikke sant Kath ;D De bare klager på OSS hele tiden 8)
Det tar lang tid å gjøre noe riktig, men så holder det seg riktig i lang tid:D

Utlogget Caspar

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 72
Sv: Jegergarasjen
« Svar #39 på: On.,11,Februar,2009,22,47 »
Mye snø har ført til en omprioritering av tid fra garasjen til fjellet. (pudder er gull) men nå var det på tide med en liten innsats igjen. Motoren var som ny innv. så her dreier det seg også om ompakking av alle tetninger/pakninger/simringer. Krigermotoren har jo en hyssingvariant av simring i bakkant. Nå leveres det en mere moderne løsning bestående av en simring delt i 2 halvmåner. Vi var ikke motivert for å skru veiva helt ut, så vi tok en snarvei ved å løsne bærelagrene, løfte veiva opp 2 cm med rådene på og lure inn den nye løsningen. Nå gjennstår bare pensling med olivengrønn så begynner det å nærme seg innmontering igjen.



Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Jegergarasjen
« Svar #40 på: On.,11,Februar,2009,22,59 »
Blir gull det der :) Samvirkelags dama på Blaker ringte og ville ha tilbake brødkassa si... ::)
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Sv: Jegergarasjen
« Svar #41 på: To.,12,Februar,2009,09,57 »
Å motoren ble ikke full av sand etter blåsinga, ser ut som gamle sokker, kluter og finerplater holdt stand...  :)

Blir bra dette, bare si fra når jeg skal komme med Clutcher`n sin F-head...  8)
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

Utlogget Caspar

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 72
Sv: Jegergarasjen
« Svar #42 på: Ma., 2,Mars,2009,23,13 »
På tide med en liten innsats i garasjen igjen, da mangler det bare noen smådetaljer så er motor og girkasser klare til å løftes inn igjen.

Utlogget Caspar

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 72
Sv: Jegergarasjen
« Svar #43 på: Ma.,27,April,2009,21,33 »
Skisesongen er på hell og det er på tide med litt aktivitet i garasjen igjen. Det som skulle være en stor dag i Jegergarasjen med oppstart og kjøretur, ble ikke helt slik. En sprekk i toppen dukket opp og derved var festen over for i dag.  Noen som har topplokk liggende ?

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Sv: Jegergarasjen
« Svar #44 på: Ti.,28,April,2009,08,40 »
En sprekk i toppen dukket opp og derved var festen over for i dag.  Noen som har topplokk liggende ?
Agh, litt av en festbrems...kjedelig!
Hør med Frank eller Moane, de har vell slike topper som hyllevare...
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen