Skrevet av Emne: Kathrines 7'er garasje  (Lest 45421 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Kathrines 7'er garasje
« Svar #30 på: Lø., 3,Januar,2009,19,39 »
Da er demontering i gang!

Petter, Herman og jeg har holdt på noen timer i dag.
Rikets tilstand var bedre enn fryktet.
« Siste redigering: Lø., 3,Januar,2009,20,27 av wrangler »
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Kathrines 7'er garasje
« Svar #31 på: Lø., 3,Januar,2009,19,41 »
Resten av balja og området under ruteramma


Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Kathrines 7'er garasje
« Svar #32 på: Lø., 3,Januar,2009,19,43 »
Og så et bilde av Jeepen i 1987, ett år gammel.
Fikk kopien av Bergskaus uerstatterlige kartotek.
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Kathrines 7'er garasje
« Svar #33 på: Lø., 3,Januar,2009,19,45 »
Glad for plastikkinneskjermene. Har spart balja for mye.

Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Kathrines 7'er garasje
« Svar #34 på: Lø., 3,Januar,2009,20,06 »
Forskjermene var i overraskende bra stand.
Overflaterust, men ingen rustskader. Torpedoveggen er også 100.
Har også sett på ramma flere steder og skrapt frem fin lakk under tektylen.
Vi får vel se hvordan det ser ut når balja er av...


Frode har satt meg i kontakt med en kar i Liertraktene (Gjermund)
som skal ta sveisejobben på balja. Har et håp om å få den av innen
fjorten dager.

Skjermer, panser og grill slipper unna rustsveising, og skal kun slipes/grunnes og lakkeres.
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Kathrines 7'er garasje
« Svar #35 på: Lø., 3,Januar,2009,20,09 »
litt mer skjermer og et kult manifest fra Ohio
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Kathrines 7'er garasje
« Svar #36 på: Lø., 3,Januar,2009,20,17 »
Da er det bare å krysse fingrene for at ingen av karosserifetsene ryker
når balja skal av.
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

renegade

  • Gjest
Sv: Kathrines 7'er garasje
« Svar #37 på: Lø., 3,Januar,2009,20,37 »
Et Tips:
Bytt til kraftigere varmeapparatvifte med engang.  Når du allikevel skal fikse på balja, så er det ikke store jobben å utvide hullet til viftemotor'n.
Det er plenty med varmtvann, men orginal vifta blåser omtrent som en flau bris.

Chevy pickup/sub vifte fra ca. 70-80 tallet m/AC har eksakt samme festeplate og akslen til hamsterhjulet er på eksakt samme plass.  Det eneste du må gjøre er å utvide hullet i balja + muligens slipe ned en liten bit av en pressing i festeplata.

Jeg har byttet på min, og det ble noe heeelt annet.

Hvis du kommer til, så er automatolje noe av det beste en kan bruke som rustløser.  Den kryper mye bedre inn enn vanlig wd40 osv.
« Siste redigering: Lø., 3,Januar,2009,20,41 av renegade »

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Kathrines 7'er garasje
« Svar #38 på: Lø., 3,Januar,2009,21,07 »
Hei Per.
Godt tips! Har tenkt på det sjøl alt. (Petter satt inn wranglervifte
i sin i fjor, og har ikke angret på det)

Da blir det automatolje der jeg kommer til. Har brukt en halv boks wd40 pr
karosserifeste til nå, men har bange anelser for at vi må bruke blåselampe.
Siden Laredoen har fått seg en bønne bak, var det ene
bøylefestet på høyresiden bak KOMPLETT umulig å få av med alverdens wd40, men gikk etterhvert av med
godflamme og hammer/meisel.
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

renegade

  • Gjest
Sv: Kathrines 7'er garasje
« Svar #39 på: Sø., 4,Januar,2009,13,52 »
Hei Per.
Godt tips! Har tenkt på det sjøl alt. (Petter satt inn wranglervifte
i sin i fjor, og har ikke angret på det)

Da blir det automatolje der jeg kommer til. Har brukt en halv boks wd40 pr
karosserifeste til nå, men har bange anelser for at vi må bruke blåselampe.
Siden Laredoen har fått seg en bønne bak, var det ene
bøylefestet på høyresiden bak KOMPLETT umulig å få av med alverdens wd40, men gikk etterhvert av med
godflamme og hammer/meisel.

På TJ'en, så har jeg borret et 10 mm hull fra innsiden av balja, rett over hver bolt.  Så har jeg brukt en slik påfyllingsflaske til modellfly/bil og sprutet olje rett nedpå toppen av hver bolt.

Har ikke forsøkt å ta løs boltene enda, må vente til våren, slik at jeg er sikker på at jeg kun kan klare meg med asfaltslikkeren eller emse'n til transport.  Jeg tar for gitt at noen bolter kommer uansett til å knekke...

Ellers er varme bestandig En God Ting...


Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Kathrines 7'er garasje
« Svar #40 på: Sø.,11,Januar,2009,14,21 »
Da er balja av. Petter, Tommy og Herman var kran for dagen.
Ett karosserifeste knakk, det på venstresiden v torpedoveggen.
Feste er lett å komme til så var bare glad til at det skjedde nettopp her.




















« Siste redigering: Sø.,11,Januar,2009,16,05 av wrangler »
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Kathrines 7'er garasje
« Svar #41 på: Sø.,18,Januar,2009,13,30 »
Et jævelig dumt spørsmål:

Er det flere skruer enn de i lufteluka på balja (bak panseret)
samt de 5 skruene i torpedoveggen som holder varmeapparatets øverste del fast?

UMULIG å å få det løst!

 
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

renegade

  • Gjest
Sv: Kathrines 7'er garasje
« Svar #42 på: Sø.,18,Januar,2009,15,46 »
Et jævelig dumt spørsmål:

Er det flere skruer enn de i lufteluka på balja (bak panseret)
samt de 5 skruene i torpedoveggen som holder varmeapparatets øverste del fast?

UMULIG å å få det løst!

Sitter det helt fast, eller stopper det på veien ut ?

http://www.geocities.com/yosemite/trails/4063/heater.html

Jeg husker ikke helt hovrdan det var, men jeg tror jeg bare skrudde av de muttrene du nevner.
Så var det å fikle litt for å få trekt det nok tilbake til at skruene gikk klar av hullene, så litt mer fikling for å få plastboksen klar av girstang, stol osv.

Kan ikke erindre at det var noe spes. problematisk å få det ut...

Utlogget Golden Eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 896
Sv: Kathrines 7'er garasje
« Svar #43 på: Sø.,18,Januar,2009,18,27 »
Hvordan får du til å legge inn 10 bilder i en melding?
Skulle ønsket meg den muligheten, men hos meg stopper det på 4.
Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Kathrines 7'er garasje
« Svar #44 på: Sø.,18,Januar,2009,18,42 »
Sitat
Hvordan får du til å legge inn 10 bilder i en melding?
Skulle ønsket meg den muligheten, men hos meg stopper det på 4.

Ved å linke bildene fra ekstern kilde. Picasaa eller Photobucket er eksempler på slike steder. Sikker lagring av bildene og i tillegg så belastes ikke vår side med hverken lagringskapasiteten eller hastigheten. Så det er en god løsning.

Hvis jeg ikke husker feil, så er det standard sperre på selve forumet for 4 bilder i slengen....
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!