Skrevet av Emne: FauxPas' Garasje TJ  (Lest 11626 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: FauxPas' Garasje TJ
« Svar #45 på: Ti.,19,Februar,2008,22,16 »
Jeg har 33" og 4" løft pluss 1" bodylift og ved full flex er det så vidt det er klaring både fremme og bak. Hadde nok tatt oppi uten BL.

Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget LesPaul

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 206
  • 2000 mod TJ
Sv: FauxPas' Garasje TJ
« Svar #46 på: Ti.,19,Februar,2008,22,20 »
Hmm, ja, 1" er vel greit da  ;)
Hvis det er nødvendig for å få full fleks, så er det jo greit.
Må vel ha 33" om jeg skal tørre å dukke opp på noe jeepmøte engang  :D


Men jeg har sett noen Wranglere med 3-4" bl og 2" fjærløft, og det.. ja... nei.
70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: FauxPas' Garasje TJ
« Svar #47 på: On.,20,Februar,2008,11,16 »
Tror du blir godt tatt imot uten 33". Enig att mer BL en fjær løft ikke ser bra ut.
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: FauxPas' Garasje TJ
« Svar #48 på: On.,20,Februar,2008,11,43 »
Det finnes jo ingen fasit på bygging av Jeep. Men med BL bevarer du best de orginale kjøreegenskapene og du får på større hjul som er det klart viktigste for offroading. Bl kan du lage til forblendinger på slik at disse ikke synes så godt, Ref Kath sin list mellom fanger og balje i hekken!

Fjærene øker jo vandringen på hjulene, som er det neste viktige punktet for offroading.

33" + 2" fjærer + 1" kan og vil subbe avhengig av hvilken felg du velger. Riktig felg så har du plass til noen frimerker imellom slik at det ikke subber, men med feil felger vil dette subbe bra!

Og det er kun dit eget ego som kan få seg en knekk hvis du stiller med mindre enn 33". Velkommen er man uansett på treff, orginal som versting! Det er kun et krav som settes for fremmøte, og det er JEEP!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Kristian

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 483
  • Det er forskjell på SHOWOFF og OFFROAD
Sv: FauxPas' Garasje TJ
« Svar #49 på: On.,20,Februar,2008,13,19 »
33" + 2,5 ome + 1"  har jeg , og synes det ikke subber så ille  ;)
I DRIVE JEEP, NOT A SUV

Utlogget LesPaul

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 206
  • 2000 mod TJ
Sv: FauxPas' Garasje TJ
« Svar #50 på: On., 5,Mars,2008,22,02 »
Fikk omsider ånden over meg, og bestilte/koblet den nye releboksen til vinsjen min  :D
Etter at den forrige korroderte istykker på tre uker, tenkte jeg at denne gangen skulle den stå varmt og tørt inne i motorrommet. Og det eneste stedet jeg så passende var på høyre side foran foran rattet. Vet ikke hva som egentlig skal stå her, men det var akkurat plass til en releboks.




Mangler fortsatt brytere inne i bilen, men foreløbig holder det med fjernkontroll.
Jeg må også finne en litt sexy måte å feste hovedbryteren til vinsjen på. Har hørt historier om vinsjer som bare har startet pga. fukt o.l i styreboksen, og tatt fyr av det. Men hvor jeg skal sette denne, det aner jeg ikke enda. får se på det til sommeren, er pisskaldt på henda å holde på ute nå.



Mens jeg var igang byttet jeg også ut Vinsjwiren med tau. Vet ikke helt hvorfor jeg gjorde det, nye wire skal jo være sikre mot å kappe folk i to hvis de ryker, men likevell... Så synes jeg kanskje tauet var litt tøffere. 
(wiren er forøvrig tilsalgs  ;) )

70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: FauxPas' Garasje TJ
« Svar #51 på: On., 5,Mars,2008,22,48 »
Jeg har helt klart sett fordelen med tau og skal aldri ha wire igjen. Lettere og løpe ut, en lek og kveile sammen og sist men ikke minst slutt på "fjær" effekten wire har hvis du ikke kjører den på stramt. Hvor mye gav du for tau hos larsen?
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget LesPaul

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 206
  • 2000 mod TJ
Sv: FauxPas' Garasje TJ
« Svar #52 på: On., 5,Mars,2008,23,35 »
Tauet kjøpte jeg faktisk på Quadratec, de hadde tilbud da jeg kjøpte vinsjeplata. Men det ble liggende på gulvet da styringa gikk istykker. (typisk  ::) )

http://www.quadratec.com/products/92124_403.htm



Men jeg kjøpte en helt perfekt trestropp (8tonn) på larsenvinsj til 120,- Tror han har vinsjtau til litt under 3000.
70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Sv: FauxPas' Garasje TJ
« Svar #53 på: On., 5,Mars,2008,23,42 »
Kan bare legge til, at med tau så sparer man faktisk nesten 6 kg vekt også........
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW