Skrevet av Emne: 85CJ's Mekkepalass  (Lest 11934 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget 85cj

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 280
Re: 85CJ's Mekkepalass
« Svar #30 på: Lø.,26,September,2009,03,00 »
 OME XJ lift og 31" funker ikke! (min påstand)

Sånn er det bare.

Prøvde 31" selv, men likte det ikke (for mye rubbing i diverse karosseripunkter på -97 XJ)



Satser på 30x9.50 for egen del,Det skulle gå OK. (Men sliter nok på mine Cooper 235x75 R15 et år til :-)
Medlem 005

Utlogget 85cj

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 280
Re: 85CJ's Mekkepalass
« Svar #31 på: Lø.,26,September,2009,03,07 »
EUkontroll:

'97 Cherokee Limited:                           Check (måtte bytte bærearmer/foringer høyre foran)
'85 CJ Renegade:                                   Check (ingen ankepunkter) ! 

2 år til neste gang :-.)
Medlem 005

Utlogget 85cj

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 280
Re: 85CJ's Mekkepalass
« Svar #32 på: Sø.,25,April,2010,20,58 »

En liten milepæl

Medlem 005

Utlogget 85cj

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 280
Re: 85CJ's Mekkepalass
« Svar #33 på: Sø.,15,August,2010,01,49 »
XJ-er ruster!

Ser ikke særlig bra ut i kanalene.
Heller ikke antydning til rustbeskyttelse.
Medlem 005

Utlogget 85cj

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 280
Re: 85CJ's Mekkepalass
« Svar #34 på: Sø.,15,August,2010,01,51 »
New look (Spot the difference?)

Medlem 005

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Re: 85CJ's Mekkepalass
« Svar #35 på: Sø.,15,August,2010,12,06 »
New look (Spot the difference?)



Hey hey...

Nye hjul, skjermbreddere og bort med stigbrettet!!
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget 85cj

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 280
Re: 85CJ's Mekkepalass
« Svar #36 på: Sø.,15,August,2010,23,08 »

En av tre korrekt  :)

Dekk, felger og breddere er nok ikke nye.
Men jeg måtte plukke av stigbrett og pyntelistene på hver side for å komme til for litt rustreparasjon på balja.
Rust under  forsterkning i framkant av døråpning på begge sider. Har vel ikke kommet godt nok til forrige gang jeg tok et tak på undersiden.


« Siste redigering: Sø.,15,August,2010,23,11 av 85cj »
Medlem 005

Utlogget 85cj

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 280
Sv: 85CJ's Mekkepalass
« Svar #37 på: Fr.,12,Juli,2013,21,41 »
"Teamrush-ed" fordeler'n på Renegade'n

Har kjørt med Jacobs tenningsystem på 4,2 liter'n  til nå, men det har tatt kvelden av en eller annen grunn.

Så har sett på andre løsninger og har startet med "Teamrush" modifikasjon av fordeler.

Tips: Skal fungere på V8ere også   :)

Informasjon: På sekser'n sitter Motorcraft fordeler (Ford).

Fordelerlokket har liten diameter og om en øker coilspenning risikerer en visstnok overslag etc.

Så en har funnet at fordelerlokk fra Ford F-150 fra rundt 1980 passer.. Dette har større omkrets, så kabler kommer lenger fra hverandre og risk for overslag blir mindre.

Billig oppgradering, koster 3-400 kroner, samt nye pluggledninger.

Jeg "fant" et sett 8mm ledinger på en 4.0 liter motor i garasjen til brorsan. Antar at settet som er avbildet på det ene bildet  (Accel for 4.0L) bør fungere, eneste mulige problem kan være kopling mellom coil (gammeldags kopling) og fordelerlokk (kopling som ligner tennplugg).

På det nye fordelerlokket er det "pinner" som ligner tennpluggtopper i stedet for "vanlige" koplinger (Fordeler på  4.0L har også disse pinnene).

De nye delene er:
- "Base" eller adapter for det nye fordelerlokket, Obs: må være type som skrus fast i fordeler-underdel
- Nytt fordelerlokk
- Ny rotor
- Ny kabler
- Opsjon: Ny coil  :)

Etter å ha fjernet gammelt fordelerlokk (og notert i hvilken rekkefølge plugg-kablene skal plasseres)
er det bare å skru på ny base, bytte til ny rotor og sette nytt lokk på plass. Deretter plugge inn nye kabler.

Bilde 1 viser nye deler, base, lokk og rotor samt Accel pluggkabler for 4.0 liter og det gamle fordelerlokket. (Rundt 3-400,- NOK for de nye delene med unntak av plugg-kablene).

Bilde 2 viser ny fordeler med gammel coil.

Bilde 3 viser ny fordeler og en Accel coil jeg har satt inn (skal gi høyere spenning).
(Ca 400 NOK).
Ny coil har skrueterminaler, så lagde noen overganger til standard "Ford-coil" hestesko-konnektor. Den gamle coilen ligger i hanskerommet som backup.

Har nå åpnet tennplugg-gapet til 0.045 inch.

Vet ikke om jeg opplever så stor forskjell fra "standard" men har inntrykk at tomgang er noe jevnere.

Kanskje blir det nå en MSD 6A etter hvert....
Medlem 005

Utlogget 85cj

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 280
Sv: 85CJ's Mekkepalass
« Svar #38 på: Fr.,20,Mars,2015,22,05 »
Enda en liten milepæl passert.
Årsavgift for CJ'en: NOK 432,-  :)
Medlem 005

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Sv: 85CJ's Mekkepalass
« Svar #39 på: Ma.,27,April,2015,09,36 »
Enda en liten milepæl passert.
Årsavgift for CJ'en: NOK 432,-  :)
Ja, var noe spent om det gikk automatisk. Er jo like gamle våres 7ère og (var) ganske så like. Vurderer faktisk og få tak i noe original decaler. I alle fall Renegade decal til panser i samme orange som du har og jeg hadde. Lenge siden sist Jørn, fremdeles i by`n?
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

Utlogget 85cj

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 280
Sv: 85CJ's Mekkepalass
« Svar #40 på: Lø.,15,August,2015,02,47 »
Nytt telt

Etter 22 år så var Bestop'en etter hvert begynt å bli noe sliten selv om den i og for seg fremdeles var OK.
Så nå er den "gamle grå" byttet med en moderne svart Supertop.
(Ikke samme  fargeutvalget som det var i de gamle gode dagene..)

Usikker på om jeg synes den nye "one fit wrangler and CJ" m.h.p. bakrute-design er bedre enn den gamle "CJ-only".
".
Og så er det ikke lærstropper for vinduene i fordørene lengre, bare noe plastikkgreier.  :'(

Morsomt med låser i dørene i alle fall, veldig nyttige (not)


Medlem 005

Utlogget 85cj

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 280
Sv: 85CJ's Mekkepalass
« Svar #41 på: Sø., 2,Oktober,2016,02,24 »
(2016) Winter is coming

Så på med vinterhabitten.
Medlem 005

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Sv: 85CJ's Mekkepalass
« Svar #42 på: Ma.,24,Oktober,2016,15,24 »
(2016) Winter is coming

Så på med vinterhabitten.

Nice Jørn. artig å se 7èrn din igjen, og med Ht. Ikke så mange CJ mere og se med ht. Min har ligget nede i en pottetkjeller i en 20 års tid...Kanskje man skulle tørka støv eller var det luka potteter av den.. 
Har begynt å tenke på noe decaler på min igjen nå etter en 15 års tid uten give or take. Min hadde samme decaler,
vurderer i første omgang Renegade og "V" på panser så evt. nedre stripe men ikke da opp og langs bakre hjulbue. Time will shåve.
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

Utlogget 85cj

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 280
Sv: 85CJ's Mekkepalass
« Svar #43 på: Lø., 5,November,2016,01,06 »

Tja, jeg har valgt hardtop om vinteren med hensyn på lagringsforhold.
Fast prosedyre om våren, på med teltet.
Fast prosedyre om høsten, på med vinterhabitten.

Kommer ikke til å gjøre noen endringer på "look and feel", nå er vi jo veteraner å regne.
I like it the way it is today :)

Brukte denne som eneste bil i fem år,  sommer som vinter (angrer litt på vinterbruken i Oslo's Salt Lake City inspirerte veier idag).

Men rimelig rustfri fremdeles.

Bortsett fra bytte av fjøringen så er mesteparten originalt.
Medlem 005

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Sv: 85CJ's Mekkepalass
« Svar #44 på: On., 9,November,2016,22,40 »

Tja, jeg har valgt hardtop om vinteren med hensyn på lagringsforhold.
Fast prosedyre om våren, på med teltet.
Fast prosedyre om høsten, på med vinterhabitten.

Kommer ikke til å gjøre noen endringer på "look and feel", nå er vi jo veteraner å regne.
I like it the way it is today :)

Brukte denne som eneste bil i fem år,  sommer som vinter (angrer litt på vinterbruken i Oslo's Salt Lake City inspirerte veier idag).

Men rimelig rustfri fremdeles.

Bortsett fra bytte av fjøringen så er mesteparten originalt.
Hei Jørn,
holder du til her i by`n fremdeles? lenge siden med både Jeep & eier.
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen