Stemmer bra det Ronny, du husker godt må jeg si
Men når jeg kjøpta YJen satt det et 2" bodylift på den, men med stive orginalfjærer og ikke noe sperrer eller trashloc så var det diagonalspinn bare den så ei hump
Da ble det en tur til Lierstranda og på med OME, det hjalp betraktelig. Så var den berømte bærepåsan med overflødig kabel som en Petter smart hadde lagt opp til alt og ingenting og endel smedjobb og pulverlakk av fangere etc.
Må fortelle også at jeg solgte bilen til en kar fra Haugesund som hadde 48 i marsjstøvler og hadde aldrig kjørt bil med automat før. Vi møttes i Drammen, han besiktiget og betalte før vi dro på BT og omregistrerte. Så var det at han skulle bare kjøre meg opp på Åssiden for å slippe meg av, vi lå etter en ny den gang Mazda 626 med et eldre ektepar og en sjæferhund baki.
De store pailabbene hans og mangel på erfaring med mandig bil resulterte i at når han skulle bremse opp bak Mazdaen så ble samtidig 180hk aktivisert på pip åpent spjell og Mazdaen ble åpnet bak som en makrellboks. Bikkja gikk helt bananas inni der imens vi trøkkte det stakkars eldre ekteparet bortover asfalten på stive hjul men jeg skreik "Slipp gassen da mann!!!!"
Da han endelig fikk flytebryggene vekk fra pedalene var 626en totalvrak, vi fikk rygget ut av kofferten hans, da spratt bikkja ut helt vettskremt og gubben som kjørte virra rundt å så på de sørgelige restene av stoltheten sin, skotta bort på Jeepen som var helt uskadd og kommenterte tørt "Det var da svært til bil da"
Karen fra Haugesund var helt skjelven i knærne, så på meg og sa "Jeg vet ikke om jeg er mann nok til å ha denna bilen jeg"
Jeg kunne ikke dy meg og sa til han at han hadde lurt på om det var noe rust på Jeepen, det har du fått testet nå, boniteten her er helt optimal.
Vel, det endte greit uten personskade eller skade på gobilen, en mazda fra eller til. Har ledd mye av denne episoden i ettertid