Skrevet av Emne: MP3 spiller i Jeep, via FM  (Lest 1395 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget 85cj

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 280
MP3 spiller i Jeep, via FM
« på: Sø., 7,Oktober,2007,01,38 »
Hei,
vet ikke om dette er et tema som fenger, men...


Radioen i XJ'en har ikke AUX inngang for kopling til MP3 spiller, så jeg har prøvd med FM-sender.

Har forsøkt to stk. hvorav jeg vil noe forbeholdent si at den ene er OK, den andre vil jeg ikke anbefale.


Biltema's versjonfor plugin in sigarettenner:



Denne er relativt ubrukelig, i alle fall for min standard radio. En kan kun stille inn frekvenser i hver ende av FM-båndet (under 89 og over ca 106 Mhz) og den funker ikke særlig.
Mulig at det er standard radioen som er synderen, men...
Lyd OK når alt virker som det skal.
Fordel: bruker 12V fra bilen og kan sitte permament i sigarett-tenneruttaket

Om du har en bra FM radio som skiller frekvenser bedre: mulig den fungerer bedre da!


Clas Ohlson's FM sender.

Ligner mistenkelig på en lignende fra Belkin (tunecast II)



Denne fungerer bedre. Den kan benytte hele FM båndet, en kan forhåndslagre 3 frekvenser, og på meg virker det som om lyden er bedre.

Ulempe, bruker to AAA batterier og kan ikke koples til 12V. Det påstås at batteriene varer i 10 timer. Har ikke prøvd det. AV/På knapp er ubeskyttet og det er lett å slå på senderen, noe som vil tappe batteriet (har skjedd meg at når den har ligget i en veske, er den blitt slått på, resultat at batteriet tappes ut).

Likevel er det denne som synes å være den beste av de to.

Skal bygge om min slik at jeg kan plugge inn en 2-3V DC ekstern strømkilde, og se hvordan det fungerer.





Belkin versjon:


Medlem 005

Utlogget kjetil

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 738
Sv: MP3 spiller i Jeep, via FM
« Svar #1 på: Ma., 8,Oktober,2007,18,27 »
Ipod`n er med meg overalt.

Kjøpte først en itrip fm sender, den var elendig. Fikk stort sett aldri inn noen ting hvis ikke senderen lå oppå/ inntil antenna.



Så kjøpte jeg en belkin sender. den er meget god. Da kan man kose seg med ipoden stort sett på alle frekvenser.

Jeep clubnorway medlem nr 12
Jeep CJ-7 Renegade 1985 optimalisert istykker.
Jeep JK unlimited 2012 sahara
Har endelig skjønt "Jeep thing" så nå mor kjører Toyota til daglig.