Skrevet av Emne: WJ med upresis styring  (Lest 1472 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget cat-vi

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
WJ med upresis styring
« på: Sø.,10,April,2016,10,30 »
Merker at styringen er mer upresis med sommerdekk en med vinterdekk (ikke det at den er så veldig presis med vinterdekk heller) Har prøvd med to forskjellige sett med sommerdekk, original dimensjon, Pirelli og Falken, men bilen har en tendens til å ''stikke avgårde'' i svinger. Prøvde å justere en sekskant på snekka men det var ingen suksess (ble treg og ville ikke rette opp rattet) så den ble tilbakestilt, har ingen nevneverdige slarke i styrestag, lurer på om det er noen her som har byttet styredemper som kan si litt om hvordan styring oppførte seg før og etter, om dette er noe å vurdere, event. en kraftigere sak? Man blir jo til en hvis grad vant til det meste men kunne godt tenkt meg å kunne kjøre svinger uten å være nødt til å ligge å korrigere rattet hele tiden.

Utlogget fiskern

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 612
Sv: WJ med upresis styring
« Svar #1 på: Sø.,10,April,2016,11,48 »
du har nok slark et sted ,eller justering av spissing er feil

Utlogget HE

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 118
Sv: WJ med upresis styring
« Svar #2 på: Ti., 1,Juni,2021,16,56 »
Hei, hvordan gikk det med styringen? Har litt av det samme på min egen WJ og lurte på om du fikk ordnet det, eller om det skal være slik. Har heller ikke noen spesielle steder med slark som jeg vet om. Kunne gjerne vært bedre retningsstabil.

Utlogget cat-vi

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: WJ med upresis styring
« Svar #3 på: Sø.,13,Juni,2021,14,49 »
Bytta til Jeep Commander, så nå er jeg fornøyd:)
Justerte spissing uten at det utgjorde noen verdens ting, bytta inn bilen i commander hos Jeep forhandler, blir nok ingen WJ på meg igjen, ellers så likte jeg WJ'n godt jeg men artig å prøve noe annet, har hatt to WJ'r så det får holde.

Utlogget HE

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 118
Sv: WJ med upresis styring
« Svar #4 på: Ma.,14,Juni,2021,18,04 »
Hørtes ut som en god plan :)

Utlogget Jensemann

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 75
Sv: WJ med upresis styring
« Svar #5 på: To.,17,Juni,2021,09,11 »
Jeg har samme problem, men tror jeg har funnet synderen nå. Nedre bakre kontrollarmsforinger.